سی‌ان‌ان: شمار تلفات کرونا در آمریکا طی 3 ماه آینده 2 برابر می‌شود!

کرونا در آمریکا تا کنون بیش از 6 میلیون و 390 هزار نفر را مبتلا کرده و 192 هزار نفر نیز متاسفانه به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند. کارشناسان از احتمال افزایش شدید فوتی‌ها در آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند. بر اساس پیش‌بینی جدید انجام شده توسط موسسه (آی‌اچ‌ام‌ای) که درباره پردازش داده‌های مرتبط با سلامت در جهان در دانشگاه ایالت واشنگتن آمریکا انجام شده است، تا پایان سال میلادی ۲۰۲۰ و با فرا رسیدن فصول پاییز و زمستان، شمار قربانیان کرونا در آمریکا دو برابر شده و به بیش از ۴۱۰ هزار نفر خواهد رسید.
سی ان ان که این داده‌ها را منتشر کرده، در ادامه گزارش خود آورده است:در این مدل، سه پیش‌بینی بر اساس مفروضات مختلف در نظر گرفته شده است: بدترین سناریوی ممکن، بهترین سناریوی ممکن و محتمل‌ترین سناریو. بر اساس محتمل‌ترین سناریو، ۴۱۰ هزار و ۴۵۰ نفر در آمریکا تا اول ژانویه(12 دی) به دلیل بیماری «کووید-۱۹» جان خود را از دست خواهند داد. در بدترین حالت که در آن فرض شده محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با پوشیدن ماسک کاهش پیدا کند، تخمین زده شده که تا ۶۲۰ هزار و ۲۸ نفر جان خود را از دست خواهند داد؛ و در نهایت در بهترین حالت ممکن، ۲۸۸ هزار و ۳۸۰ نفر در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۰ قربانی این بیماری خواهند شد. بنابر گزارش شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، دکتر «کریستوفر موری» مدیر آی‌اچ‌ام‌ای روز جمعه به خبرنگاران گفت: اوضاع بدتری در راه است. ما با چشم‌انداز دسامبر(آذر) مرگباری به خصوص در اروپا، آسیای مرکزی و آمریکا مواجه هستیم. علم، واضح است و شواهد قابل انکار نیستند: پوشیدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت تجمعات، در ممانعت از انتقال ویروس ضروری هستند.
علیرغم این هشدار‌ها، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، بامداد شنبه طی یک کنفرانس خبری مدعی شد اگر اقدامات دولت وی نمی‌بود، تلفات ویروس کرونا در این کشور از 2 میلیون نفر فراتر می‌رفت. ترامپ در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت:تعطیلی اقتصاد این کشور تلفات بیشتری نسبت به خود کرونا در آمریکا ایجاد کرده است.ترامپ با اشاره به آمار تلفات کرونا در دیگر کشورها گفت که این کشورها آمار دقیق تلفات را اعلام نمی‌کنند و تعداد قربانیان کرونا در چین بسیار بیشتر از آمریکا است.