رئیس قوه قضائیه: برای دادگاه‌های ویژه اقتصادی، تصویب طرحی جامع را پیگیری می‌کنیم

رئیس قوه قضائیه گفت: برای برگزاری دادگاه‌های ویژه اقتصادی به صورت یک فرآیند؛ تصویب طرحی جامع در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت جانی دانش آموزان و کادر آموزشی و پژوهشگران کشور تاکید کرد. رئیس قوه قضاییه همچنین لزوم صیانت از فکر و اندیشه دانش‌آموزان و دانشجویان را متذکر شد و گفت: صیانت از فکر و اندیشه دانش‌آموزان و دانشجویان و خردمندی و خردورزی نسل جوان و نوجوان ما در گرو اجرای منویات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور است. رئیسی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در تربیت نیروهای فرهیخته و متعهد، خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت به هنگام از مهم‌ترین عناصر در پیشگیری از وقوع جرم است و اگر فکر و اندیشه فرزندان این مرز و بوم بر اساس آموزه‌های انقلابی و فرهنگ دینی پرورش یابد، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
طرح جامع برای نهادینه کردن برگزاری دادگاه‌های اقتصادی
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مقام معظم رهبری به خاطر موافقت ایشان با پیشنهاد دستگاه قضایی برای تداوم برگزاری دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی، از ارائه طرحی جامع برای نهادینه و نظام‌مند کردن روند برگزاری این دادگاه‌ها سخن گفت. رئیسی با تاکید بر تداوم دادگاه‌های مفسدان اقتصادی در عین حال گفت: به دنبال آن هستیم با ارائه طرحی جامع به مجلس این فرایند را از موضوعی استثنائی و اضطراری به رویه‌ای مستمر و اقدامی نهادینه در دستگاه قضا تبدیل کنیم تا هم حقوق بیت‌المال حفظ شود، هم برخورد با مفسدان به صورت قانونمند، سریع، دقیق و عادلانه پیگیری شود. رئیس قوه قضاییه با بیان این که به هیچ عنوان نباید به مفسدان اقتصادی مجال داده شود، از بین بردن زمینه‌های فساد را علاوه بر برخورد با مفسدان و برگزاری دادگاه‌های ویژه، در گرو اصلاح ساختارهای فسادزا دانست و از دولت و مجلس خواست که اصلاحات مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی را با جدیت دنبال کنند. رئیسی اصلاح نظام بانکی و پولی، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام گمرکی و واردات و صادرات را از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اصلاحات در حوزه اقتصادی دانست که به کاهش جرایم و پرونده‌های قضایی منجر خواهد شد. رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش با ابراز تاسف از اهانت به مقدسات در برخی کشورهای اروپایی همزمان با عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و محکومیت این اقدامات موهن گفت: جسارت به قرآن کریم و اهانت به پیامبر عظیم الشان اسلام در اروپا و برقراری رابطه بین یک کشور به ظاهر اسلامی با صهیونیست‌ها سناریویی حساب شده است که در یک اتاق فکر طراحی شده‌اند.
رئیسی همچنین ایجاد امید در جامعه را از مهم‌ترین مسئولیت‌های همه کارگزاران نظام دانست و افزود: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، اما هر یک از مسئولان وظیفه دارند که با عمل صالح و خدمتگزاری خالصانه، مانع رسیدن دشمن به این هدف شوم شوند. رئیس قوه قضاییه این نکته را هم متذکر شد که ایجاد امید در جامعه و افزایش سرمایه‌های اجتماعی با حرف و سخن امکان‌پذیر نیست و نیازمند اقدام و عمل و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است و هر گونه چشم دوختن به دیگران و پیوند دادن گشایش در امور به نتیجه انتخابات دیگر کشورها خطایی راهبردی است.
سایر اخبار این روزنامه
آیا تغییرات کتاب‌های فارسی در سال‌های اخیر به فرهنگ‫سازی کمک کرده است؟ جاخالی‌های زنگ «فارسی»! جلال خوش‌چهره خودنمایی‌های ناکارآمد در فاصله کمتر از 10 ماه تا انتخابات 1400 نام چه کسانی به عنوان کاندیداهای احتمالی مطرح شده است؟ از پیران سیاست تا مردان رزم تنش‌های بورس به بازارهای موازی می‌رسد؟ دومینوی تنش‌ها در بازارهای اقتصادی وزیر نفت: رکورد صادرات گاز شکسته شد ایجاد 6/2 میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاهی با توسعه گازرسانی زباله‌گردی نشان از زخم عمیق و فقری ویرانگر بر پیکر شهر دارد هیچ؛ سهم کودکان زباله‌گرد از طلای سیاه انتقاد رئیس بیمارستان از شیوه بازگشایی مدارس دانش‌آموزان «عاملِ چرخش ویروس» بین خانواده‌ها خواهند شد وزیر خارجه سوئیس با رئیس جمهوری و همتای ایرانی خود دیدار کرد پیام به آمریکا در گفت‌وگو با سوئیس رئیس قوه قضائیه: برای دادگاه‌های ویژه اقتصادی، تصویب طرحی جامع را پیگیری می‌کنیم سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری تشریح کرد توصیه و پیام ایران به ترکیه و امارات کاسیس: هدف از سفر به ایران تقویت روابط و ایجاد اعتماد است دیدارهای دیپلماتیک وزیر امورخارجه سوئیس با مقام های ایرانی