باشگاه به خواسته هواداران احترام گذاشت

محمد محمدی سدهی
خبرنگار
تیم فوتبال سپاهان در نوزدهمین دوره لیگ برتر فراز و نشیب زیادی داشت. زردپوشان اصفهانی اواخر سال 98 و در پایان هفته بیست و یکم مسابقات در رده دوم جدول جای داشتند اما عملکرد ضعیف این تیم در سال 99 موجب شد با قرارگرفتن در رده پنجم به کار خود پایان دهند. تیمی که برای قهرمانی بسته شده بود حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب نکرد و همین موضوع به تغییرات گسترده در باشگاه و تیم انجامید. سپاهان با مدیرعاملی محمدرضا ساکت و سرمربیگری محرم نوید کیا وارد لیگ برتر بیستم خواهد شد. یکی از اتفاقات قابل توجه روزهای گذشته استقبال هواداران از نوید کیا در روز معارفه‌اش بود.
کاپیتان سپاهان با اشاره به حضور محرم نوید کیا در تیم و استقبال گرم هواداران از او به خبرنگار «ایران» گفت:‌ «به باشگاه تبریک می‌گویم. چون به خواسته هواداران عمل کرد و به آن احترام گذاشت. به محرم نوید‌کیا هم بابت حضورش به‌عنوان نفر اول نیمکت تبریک می‌گویم. من مقابل محرم بازی کرده‌ام. او بازیکن بزرگی بود و به نظرم می‌تواند مربی بزرگی هم شود. بازیکنی که جوانی‌اش را برای تیم می‌گذارد باید دیده شود، ان‌شاءالله که محرم هم دیده شود و روزهای خوشی برای سپاهان رقم بزند.» مهدی کیانی در خصوص حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:‌ «لیگ قهرمانان با لیگ خودمان کاملاً متفاوت است و تیم‌های حاضر در آسیا کاملاً حرفه‌ای هستند. این تیم‌ها با تمام وجود می‌آیند که در آسیا نتیجه بگیرند اما ما هم تیم دست وپا بسته‌ای نیستیم و با تمام قدرت تلاش می‌کنیم تا هواداران را خوشحال کنیم. هواداران از نتایج تیم در جام حذفی و لیگ ناراحت هستند و ان‌شاءالله در آسیا دلشان را شاد می‌کنیم. البته امیدوارم که هر 4 تیم ایرانی در این مسابقات نتیجه بگیرند. باشگاه بازیکنان خوبی در اختیار گرفته است و این بازیکنان می‌توانند به ما کمک کنند.»


او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «شرایط سپاهان در لیگ نوزدهم خوب بود اما بعد از بازی با پرسپولیس در هفته بیست و یکم شرایط برای ما کاملاً تغییر کرد. ما پیش از این بازی عملکرد خوبی داشتیم اما متأسفانه از هفته‌های بعد از آن اتفاق تیم ما روح نداشت و خوب بازی نمی‌کرد. هم امیرقلعه نویی به‌عنوان سرمربی و هم من به‌عنوان کاپیتان تلاش کردیم تا تیم را سروسامان بدهیم اما نشد. هر کاری برای رسیدن تیم به شرایط آرمانی لازم بود انجام دادیم اما این اتفاق نیفتاد. به هر حال فوتبال است و از این دست اتفاقات پیش می‌آید.»
مهدی کیانی افزود: ‌«اهداف باشگاه قهرمانی در لیگ و جام حذفی بود اما متأسفانه خیلی مواقع در بازی‌های ما عدالت برقرار نشد و پنالتی‌هایی به ضرر ما گرفته شد. این موارد شیرازه تیم‌مان را به هم ریخت. لیگ نوزدهم با تمام اتفاقات خوب و بدش تمام شد و حالا باید برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ بیستم تلاش کنیم.» کیانی درخصوص جدایی امیر قلعه نویی از سپاهان بیان داشت:‌ «قلعه نویی زحمات زیادی برای سپاهان کشید و او با تمام وجود در خدمت تیم بود اما به هر حال فوتبال حرفه‌ای همین است. امروز در یک تیم هستیم و فردا در تیمی دیگر. این خاصیت فوتبال حرفه‌ای است و باید با آن کنار آمد. باشگاه هزینه می‌کند و توقع دارد براساس آن هزینه به موفقیت برسد، زمانی که این اتفاق نمی‌افتد تغییرات آغاز می‌شود. در ضمن تشکر ویژه‌ای از آقایان نیک فر و تابش دارم که در این یک سال زحمات زیادی برای ما کشیدند و از جان مایه گذاشتند.» کاپیتان سپاهان ادامه داد:‌ «نمی‌خواهم داورها را مقصر بدانم اما در بعضی مواقع شاید داوران تمرکز ندارند و همین باعث می‌شود تا اشتباه قضاوت کنند. من همیشه از داوران حمایت کردم و امیدوارم که در فصل جدید شرایط روحی - روانی برای داورها فراهم شود تا قضاوت بی‌نقصی داشته باشند. در بازی‌های بزرگ یک سوت اشتباه باعث می‌شود تا تمام برنامه‌های باشگاه به‌هم بریزد. این اشتباهات، باشگاهی را که هزینه می‌کند و هدفش برای فصل مشخص است دچار مشکل می‌کند.»
کیانی در مورد قهرمانی تراکتور در جام حذفی (تیمی که سال‌ها در آن بازی کرد) گفت:‌ «تیم ما باید فینالیست می‌شد اما به هر حال این اتفاق نیفتاد. تراکتور در نیمه اول بازی مقابل استقلال خیلی خوب بازی کرد. شخصاً دوست داشتم تراکتور بازی را ببرد و به نوبه خودم به تراکتوری‌ها تبریک می‌گویم. مردم آذربایجان لایق بهترین‌ها و هواداران تراکتور هم بسیار خوب و فهیم هستند. من بابت قهرمانی تراکتور در صفحه شخصی‌ام تبریک نگفتم اما از ته دلم بابت این قهرمانی خوشحال بودم. چند سال در این تیم بازی کردم و خاطرات خوبی از تراکتور و هوادارانش دارم.»