قرائت بیانیه تشکر نمایندگان خوزستان از قالیباف خلاف آیین‌نامه بود گلایه‌های نادران از رئیس مجلس و انتخابات هیات رئیسه کمیسیون تولید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که قرائت بیانیه نمایندگان خوزستان در تشکر از سفر رئیس مجلس به این استان در صحن علنی خلاف آیین‌نامه داخلی بوده است.
به گزارش ایسنا، الیاس نادران در تذکری در جلسه علنی صبح روز چهارشنبه مجلس با استناد به ماده ۱۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت:‌ بیانیه‌هایی که در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود باید به امضای حداقل نصف مجموع نمایندگان برسد. در جلسه گذشته آقای قالیباف اجازه دادند بیانیه نمایندگان خوزستان در تشکر از سفر ایشان به این استان قرائت شود در حالی که تنها ۱۵ یا ۱۶ امضا داشت. اگر این موضوع باب شود از فردا هر ۱۵ نفر توقع دارند بیانیه‌شان قرائت شود.
وی در تذکر دیگری مستند به مواد ۴۰ و ۶۰ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در ماده ۴۰ آیین‌نامه می‌گوید انتخابات کمیسیون ویژه مطابق رویه کمیسیون‌های دیگر است و ماده ۶۰ می‌گوید این انتخابات توسط مسن‌ترین فرد عضو کمیسیون برگزار و اعضا انتخاب می‌شوند. آقای قاضی‌زاده در جلسه کمیسیون ویژه تولید آمد و من معترض نشدم زیرا برایم اهمیتی نداشت ولی برای هیات رئیسه خیلی بد است که قفسه سینه‌اش انقدر تنگ باشد که ۵ دقیقه ریاست ما برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه تحمل نشود. نادران خاطرنشان کرد: ایشان باید رسما از کمیسیون عذرخواهی کند زیرا حق مداخله و حضور نداشت و بی‌اجازه این کار را انجام داد. نیکزاد که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: شما که پیشکسوت هستید این موضوع را آنجا مطرح می‌کردید. قطعا آقای قاضی‌زاده هاشمی که مثل شما سوابقی دارند این موضوع را می‌پذیرفتند. احتمالا تفاهم کردید و ایشان جلسه را برگزار کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
آیا معضلات اکران آنلاین به پایان خواهد رسید؟ انتخابی سخت بین پرده سینما و مونیتور محمدرضا ستاری دستاورد یک سفر دیپلماتیک «ابتکار» نقش و توان دولت در مدیریت آشفتگی قیمت خودروها را بررسی می‌کند کورس روانی قیمت در بازار خودرو ششمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه چه پیامی داشت؟ مخابره پیام سیاسی تهران به واشنگتن تبلیغات نامزدها از ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ شهریورماه ممنوع است به مناسبت «روز جهانی پیشگیری از خودکشی» اعلام شد آمارهای تلخ خودکشی قرائت بیانیه تشکر نمایندگان خوزستان از قالیباف خلاف آیین‌نامه بود گلایه‌های نادران از رئیس مجلس و انتخابات هیات رئیسه کمیسیون تولید فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد ۲ تصمیم مهم دولت برای حمایت از بازار سرمایه فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش اعلام کرد حضور زیردریایی فاتح و پهپاد سیمرغ برای اولین‌بار در رزمایش ذوالفقار رئیس شورای شهر تهران: آقای نوبخت پای کلنگی که زده بایستد سخنگوی سپاه پاسداران: با شکوه برگزار کردن مراسم «حاج قاسم» برای دشمن پیام مهمی دارد مقام سوئیسی پس از سفر به ایران: چرخ اقتصاد ایران در حرکت است گرفتاری کشورهای عربی منطقه در دام ایران هراسی آمریکا و رژیم صهیونیستی