چشمان سعودی‌ها به دنبال دختر ترامپ!

حاشیه های جالب سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض
چشمان سعودی‌ها به دنبال دختر ترامپ!
آفتاب‌یزد – گروه‌شبکه: دونالد ترامپ اولین سفر خارجی خود را به عربستان اختصاص داد. سفری که با حاشیه‌های عجیب و غریبی همراه بود. از نوع پوشش همسر و دخترش گرفته تا سخنان ضدایرانی او و خواستگاری از ایوانکا، نمونه‌هایی از حاشیه‌های این سفر بود. ترامپ در حالی به همراه همسرش ملانیا و دخترش ایوانکا و دامادش جرارد به عربستان سفر کرده بود که در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به انتقاد بی‌سابقه از حمایت‌های آمریکا از عربستان اقدام می‌کرد و می‌گفت که عربستان باید هزینه حمایت‌های آمریکا از این کشور را بپردازد. نکته قابل توجه در این سفر حضور ایوانکا دختر ترامپ بود، چراکه بیشترین حاشیه‌ها را در این سفر به همراه داشت. اما آنچه با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد، سخنان ضدایرانی ترامپ در ریاض بود.
****


ایوانکا رتبه اول ترند توئیتر
در سفر ترامپ به عربستان ایوانکا دخترش او را نیز همراهی می‌کرد. ایوانکا و نامادری‌اش ملانیا بدون حجاب وارد عربستان شدند و همین مسئله مورد توجه بسیاری از مردان عربستان قرار گرفت به‌طوری که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که مردان عربستان از آن استفاده می‌کنند، هشتگی تحت عنوان «دختر ترامپ» به راه افتاده که رتبه اول ترند توئیتر در عربستان شده است.
*****
خواستگاری از ایوانکا
اما قسمت جالب ماجرا خواستگاری یک شاهزاده سعودی از ایوانکا بود. فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئوی یک شاهزاده سعودی را منتشر کردند که در آن از ایوانکا دختر دونالد ترامپ خواستگاری کرده است. این شاهزاده سعودی در این ویدئو با استفاده از سفر ترامپ به ریاض، از ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی خواست تا ایوانکا را با اینکه متاهل است، برایش خواستگاری کند. این اقدام در حالی بود که جرارد، همسر ایوانکا او را در این سفر همراهی می‌کرد.
****
ولخرجی عربستان برای ایوانکا
از دیگر حاشیه‌های مورد توجه این سفر، ولخرجی عربستان و امارات برای دختر ترامپ بود به‌طوری که عربستان و امارات متحده عربی، متعهد شده‌اند مبلغ 100میلیون دلار را به بنیاد ایوانکا ترامپ اهدا کنند. این مبلغ قرار است به مرکز کار «بانوان کارآفرین» که قرار است از سوی بانک جهانی راه‌اندازی شود، ارائه گردد. از سوی دیگر تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مخابره شده است که ایوانکا ترامپ به همراه همسرش جرارد را در کاخ پادشاه نشان می‌دهد که از مقابل مردان سعودی در حال عبور هستند و جالبی این عکس‌ها اینجاست که چشمان مردان سعودی به ایوانکا ترامپ است و همین مسئله مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است .
****
ترامپ مرد چرخش‌های سیاسی
اما آنچه با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، سخنان ضدایرانی ترامپ در ریاض بود. او مدعی شده بود: «نظام ایران مسئول بی‌ثباتی در خاورمیانه بوده و نظام این کشور تسلیحات سازمان‌های تروریستی را تامین می‌کند. نظام بشار اسد به کمک ایران توانست علیه مردم خود مرتکب جنایت شود و ملت ایران به‌دلیل تلاش رهبران این کشور در مسیر تروریسم در یاس بسر می‌برند. ایران باید میان انزوا یا واردشدن به جامعه بین‌الملل یکی را انتخاب کند. باید جلو ایران در تامین مالی سازمان‌های تروریستی را بگیریم. ملت‌هایمان در انتظار پاسخ و اقدامات ما در زمینه صلح هستند.»
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «ترامپ ایران رو عامل بی‌ثباتی کل دنیا، تقویت همه‌ گروه‌های تروریستی از لبنان تا عراق و سوریه دونست. کجا؟ در عربستان سعودی».
کاربر دیگری عنوان داشته است: «ترامپ اومده عربستان سلاح بفروشه بعد میگه ما دنبال صلح در منطقه‌ایم. یا تعریف صلح را نمی‌دونه یا کاربرد صلاح رو».
شخصی نیز گفته: «ﻣﺎ ﻫﻢ 110 میلیارد بدیم بابت خرید اسلحه، میشیم حامی حقوق بشر!»
دیگری گفت: «ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی گفته بود عربستان گاوی است که باید شیرش را دوشید و وقتی شیرش تمام شد باید سرش را برید. حالا برای شیردوشی اومده!»
یکی دیگر از کاربران گفته است: «ترامپ مرد چرخش‌های سیاسی است و به آسانی قابل پیش‌بینی نیست، اما چرا او نخستین سفر خود را به مقصد عربستان انتخاب کرده است؟»
کاربران دیگری نوشتند: «پیوند سرمایه‌داری غرب + ارتجاع خاورمیانه علیه ایرانی که از انتخاباتی پرشور می‌آید: ترامپ در عربستان آرزو کرد ایران منزوی شود...! خنده‌دار است»، «سفر به عربستان اولین و آخرین سفر ریاست‌جمهوری‌اش باشه، ایشالا».