سرمايه «وسپهر۱»در بورس مي ماند

حجت اله صيدي،مديرعامل بانك صادرات ايران با اشاره به وجوه حاصل از فروش:
سرمايه «وسپهر1»در بورس مي ماند
سهام شرکت سرمايه‌گذاري گروه مالي سپهر صادرات در نماد «وسپهر1» يکشنبه، ثبت سفارش و عرضه اوليه خواهد شد. در اين زمينه، حجت‌اله صيدي، مديرعامل بانک صادرات ايران، به‌عنوان سهامدار عمده اين شرکت در گفت‌وگو با روابط‌عمومي اين بانک درباره برنامه‌هاي بانک صادرات ايران براي حمايت از سهام گروه مالي سپهر گفت: گروه مالي سپهر، از مهمترين دارايي‌هاي بانک صادرات ايران است  و خود نيز دارايي‌هاي با ارزشي دارد که شخصا معتقدم بخشي از ظرفيت‌هاي اين شرکت به دليل پروژه‌هاي در حال تکميل آن هنوز شناخته نشده و با تکميل اين پروژه‌ها، ارزش افزوده بسيار خوبي خواهد داشت‌. گروه مالي سپهر صادرات، سهام‌هاي بورسي و غيربورسي با ارزشي دارد و از آنجايي که سهام يک شرکت بايد منعکس‌کننده ارزش واقعي دارايي‌هاي آن شرکت باشد، قطعا از سهام گروه مالي سپهر، حمايت جدي و بازارگرداني حرفه‌اي خواهيم کرد تا قيمت سهام در بازار تفاوت چنداني  با ارزش ذاتي‌اش نداشته و کمتر از آن نباشد.
مديرعامل بانک صادرات ايران همچنين در پاسخ به اين سوال که برنامه‌هاي آتي گروه مالي سپهر چيست، افزود: مسئولان گروه مالي، برنامه‌هاي آتي را اعلام کرده‌اند. آنچه ما از گروه مالي انتظار داريم، شناسايي ارزش واقعي دارايي‌ها و توسعه عمليات گروه است. اطمينان داريم که گروه مالي سپهر همچون گذشته، نقشي فعال در بازار سرمايه خواهد داشت و به مرور، ظرفيت‌ها و توانمندي‌هايش را به بازار اعلام مي‌کند.
صيدي همچنين در پاسخ به اين سوال که با پول حاصل از عرضه اوليه سهام گروه مالي سپهر چه خواهيد کرد، افزود: اين پول 100درصد صرف ثبات بازار، حمايت از سهام بنيادي و با ارزش و بازارگرداني سهام گروه مالي سپهر خواهد شد، زيرا بانک صادرات ايران معتقد است که نظام بانکي از طريق تعامل با بازار سرمايه موفق‌تر عمل مي‌کند. به عبارتي، دو بال بازارهاي مالي، يعني بازار پول و بازار سرمايه بايد با يکديگر تعامل داشته باشند تا اقتصاد شکوفا شود. پس مانند گذشته، همکاري بسيار نزديکي با بازار سرمايه خواهيم داشت و وجوه حاصل از فروش سهام را فقط و فقط صرف توسعه بازار سرمايه و حمايت از خود سهام کرده و يک ريال آن را از بازار خارج نخواهيم کرد.
مديرعامل بانک صادرات ايران همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا توسعه گروه مالي سپهر صادرات با سياست دولت و واحدهاي نظارتي مبني بر خروج بانک‌ها از بانکداري مغايرت ندارد، تصريح کرد: بنگاهداري به معناي داشتن شرکت توليدي يا خدماتي است، در حالي که گروه مالي براي هر بانکي در درون زنجيره عمليات مالي آن بانک تعريف مي‌شود و مثل صرافي، کارگزاري، بيمه و تامين سرمايه از اجزاي مهم اين زنجيره ارزش است. صيدي با اشاره به اين مطلب که بانک‌ها در جريان اخذ سپرده و تسهيلات‌دهي، گاهي چاره‌اي جز تملک سهام‌هاي وثيقه و شرکت‌هاي داير ندارند، افزود: هر شرکت يا سهامي که طي اين فرآيند تمليک مي‌شود،  بايد به گروه‌هاي مالي داده شود و لذا اين که روزي فرا رسد که بانک‌ها هيچ سهامي نداشته باشند، در عالم واقع امکان‌پذير نيست.