‌ فعال اصلاح‌طلب: اختیارات روحانی کافی است

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی مواضعی اتخاذ کرده که برای یک اصلاح‌طلب حامی دولت خاتمی جالب توجه است. اصلاح‌طلبان همواره اختیارات رئیس‌جمهور را کم می‌دانستند، و حتی خاتمی تلاش کرد با تغییر قانون، اختیارات خود را افزایش دهد ولی موفق نشد. حالا قوامی علیه این موضع نوشته است: «بهتر این است که رؤسای جمهور به‌جای افزایش اختیارات یا گلایه از کمبود اختیارات به تعامل با سایر قوا بپردازند تا مشکلات جامعه هرچه زودتر حل و فصل شود. هر رئیس‌جمهوری بتواند از همین اختیاراتی که دارد به‌درستی استفاده کرده و بدون توجه به حواشی به اداره کشور بپردازد در کار خود موفق خواهد بود».
او ادعای کمی اختیارات رئیس‌جمهور را صریحاً رد کرده است: «اینکه بعضاً گفته می‌شود اختیارات رئیس‌جمهور کم است و محدودیت‌هایی برای رئیس‌جمهور وجود دارد قابل‌قبول نیست. اتفاقاً رئیس‌جمهور اختیارات زیادی دارد... رئیس‌جمهور می‌تواند با تعامل با برخی نهاد‌ها نگذارد اوضاع کشور اینگونه شود. اتفاقاً چاره کار در تعامل است و نه در تقابل.»
او از کاندیدا‌های ریاست جمهوری هم خواسته که ابتدا در مورد اختیارات رئیس‌جمهور مطالعه کنند و بعد وارد عرصه انتخابات شوند تا بعداً بهانه‌ای نباشد: «نامزد‌های ریاست‌جمهوری ابتدا باید وظایف، اختیارات و حیطه عملکرد‌های رئیس‌جمهور را بدانند و با علم به آن وارد انتخابات شوند تا شاید اگر توانستند رأی مردم را از آن خود کرده و رئیس‌جمهور شدند پس از چندی از کمبود اختیارات گلایه نکنند.»