هشدار رئیس ستاد اربعین به موکب‌داران و مردم به سمت مرزهای ایران و عراق حرکت نکنید!

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی و عراق مشتاق برگزاری مراسم اربعین هستند، گفت: اما تا به این لحظه تصمیم به عدم برگزاری این مراسم گرفته شده است و از مردم خواهش می‌کنم به اخبار جعلی توجه نکنند.
به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نظر رسمی دولت عراق بر این است که برای مراسم اربعین هیچ زائری از کشورهای خارجی که درگیر بیماری کرونا هستند، نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی و عراق مشتاق برگزاری مراسم اربعین هستند، ادامه داد: اما تا به این لحظه تصمیم به عدم برگزاری این مراسم گرفته شده است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: برخی‌ها از دوستان خود در ایران دعوت کردند تا به عراق بروند، صرف این دعوت برای عبور از مرز کافی نیست، چراکه باید مجوز ورود به عراق صادر شود. فراخوان‌هایی که برای ثبت‌نام کاروان صادر شده است از نظر ما رسمیت ندارد و شاید کلاهبرداری باشد. ذوالفقاری تصریح کرد: در داخل کشور چند کار اساسی داریم، نخست اینکه موکب‌داران برنامه دارند و با مدیریت ستاد اسکان اربعین این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: دومین برنامه تهیه بسته‌های ارزاق و کمک معیشتی است و سومین کار برگزاری مراسم زیارت اربعین در نقاط مشخص شده است. همچنین مراسم قرائت زیارت اربعین هم مثل مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
وی گفت: اگر تصمیمی برای برگزاری مراسم اربعین در عراق با حضور زائران ایرانی گرفته شود ما به مردم اعلام می‌کنیم و با رعایت پروتکل‌ها و هماهنگی‌های لازم اجازه ورود به این کشور را می‌دهیم اما تا به الان هیچ تصمیمی برای ورود و حضور زائران ایرانی در عراق گرفته نشده است.
سایر اخبار این روزنامه
هشدار رئیس ستاد اربعین به موکب‌داران و مردم به سمت مرزهای ایران و عراق حرکت نکنید! کورش الماسی یک پرسش ملی، به کجا می‫رویم؟ «ابتکار» چالش‌های عدم برنامه‌ریزی مناسب الگوی کشت در عرصه کشاورزی را بررسی می‌کند الاکلنگ دورریز و گرانی! معیار انجمن هنرهای نمایشی برای حمایت از گروه‌های تئاتری چیست؟ نور شفاف‌سازی بر صحنه غبارگرفته سرگرم واکسن و دارو نشوید، پروتکل‌ها را رعایت کنید صعود کرونا از موج سوم یارانه سه برابری به فرزند سوم به بعد یا ارائه سهام دولتی به خانوارها، فرزندآوری را تشویق می‌کند؟ نقشه مجلس یازدهم برای تشویق زاد و ولد سخنگوی حزب اعتماد ملی اعلام کرد تعیین تکلیف نهاد جایگزین شعسا در آینده نزدیک گفت‌وگوی عجیب و فرافکنانه رئیس دولت نهم و دهم با رادیو اروپای آزاد چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ بندبازی احمدی‌نژاد روی خطوط قرمز رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر، نگران‌کننده است هشدار شدید اللحن فرمانده کل سپاه به ترامپ درصورت کم شدن یک تار مو از سر هر ایرانی کرک و پشم‌تان را به باد می‌دهیم! در پست اینستاگرامی مطرح شد انتقاد عضو شورای نگهبان از عدم تشکیل کمیسیون قضایی در مجلس سخنگوی حزب اعتماد ملی اعلام کرد تعیین تکلیف نهاد جایگزین شعسا در آینده نزدیک هشدار شدید اللحن فرمانده کل سپاه به ترامپ درصورت کم شدن یک تار مو از سر هر ایرانی کرک و پشم‌تان را به باد می‌دهیم!