اخبار کوتاه


مالیاتستانی از خانه های خالی آغاز شد

محمودزاده گفت: همزمان با پایان مرحله اول ارسال پیامک به مالکان خانههای خالی، فهرست این خانهها به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی و ارسال پیامک به صاحبان خانه های خالی گفت: تاکنون یک و نیم میلیون پیامک توسط سامانه املاک و اسکان به مالکان خانههای خالی ارسال شده و مرحله اول آن به اتمام رسیده است. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به سازمان امور مالیاتی دسترسی شناسایی واحدهای خالی داده میشود، گفت: اطلاعات واحدهای خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده میشود و این سازمان از طریق اطلاعات موجود اقدام به اخذ مالیات میکند. محمود زاده با اشاره به اینکه سامانه املاک و اسکان به جز شناسایی واحدهای خالی از سکنه نقش بسیار موثری در کنترل و بهبود وضعیت بازار مسکن دارد، گفت: برنامه ریزی برای بازار مسکن و نیاز سنجی برای این بازار از طریق مطالعه اطلاعات موجود در این سامانه صورت میگیرد.

 

قانون نظام مهندسی با عمر ۲۵ سال نیاز به بازنگری دارد

سعیدیان گفت: بیش از ۲۵ سال از عمر قانون نظام مهندسی ساختمان کشور میگذرد و در حال حاضر این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه نظام مهندسی استان تهران با ۱۲۰ هزار عضو به عنوان بزرگترین بخش خصوصی این کشور به شمار میرود گفت: ۷۰ هزار نفر از اعضای نظام مهندسی دارای پروانه ساختمانی و اشتغال هستند.

او با اشاره به لزوم اصلاح طرح قانون نظام مهندسی گفت: بیش از ۲۵ سال از عمر قانون نظام مهندسی ساختمان کشور میگذرد که با این حال بخش عمده ای از موارد این قانون مغفول مانده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: موارد بسیار زیادی از قوانین نظام مهندسی کشور نیاز به اصلاح دارد و ما امیدواریم اعضای کمیسیون عمران با نگاه دقیقتر بتوانند این قانون را هرچه سریعتر اصلاح کنند.