یونیسف از کمک‌های آل‌سعود به کودکان یمنی تقدیر و تشکر کرد!

سرویس خارجی-آل‌سعود به دلیل قتل هزاران کودک یمنی، به شکل حمله موشکی یا محاصره غذایی و دارویی، در دنیا به عنوان رژیمی «کودک کش» شناخته می‌شود. این رژیم در همین 5 سال گذشته کودکان زیادی را در یمن قتل عام کرده و به شهادت رسانده است. اما با این وجود با دلارهای نفتی خود همواره به دنبال انحراف افکار عمومی بوده است. در این مسیر گاهی، سازمان‌های بین‌المللی نیز با نیم نگاهی به این دلارها، به کمک آل‌سعود آمده‌اند. درست در ایام سالگرد هدف قرار‌دادن اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در سال 2018 توسط ائتلاف سعودی، خبر رسیده که «هنریتا فور» مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، از آل‌سعود برای کمک «سخاوتمندانه»اش برای حمایت از طرح‌های سازمان ملل برای کمک انسانی به یمن تقدیر کرده است. او اعلام کرده مرکز امدادرسانی ملک سلمان با اجرای هفت طرح متنوع به ارزش ۴۶ میلیون دلار به کودکان یمنی کمک کرده است!
رسانه «الخبر الیمنی» با انتقاد از این تقدیر سازمان مللی از عربستان نوشت: «دولت سعودی دقیقا چه چیزی برای کودکان یمنی به ارمغان آورده است که مستحق تقدیر و تشکر است و دیگران باید از آن سرمشق بگیرند...طبق گزارش‌ها تاکنون ۸۰۰۰ کودک یمنی در خلال بمباران‌های جنگنده‌های سعودی کشته و زخمی شده‌اند. هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل محاصره همه‌جانبه دریایی، هوایی و زمینی سعودی‌ها می‌میرد و جنگی که ریاض آغازگر آن بوده، اوضاع معیشتی خانواده‌ها را به نابودی کشانده است». این پایگاه خبری سپس با استناد به گزارش یونیسف نوشته: «دو میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه ناشی از شرایط جنگ، رنج می‌برند. یونیسف در گزارش سال ۲۰۱۸ خود حتی اعلام کرده بود که به علت کمبود مراکز درمانی و اقلام پزشکی در هر ساعت یک مادر و شش نوزاد در حین زایمان در یمن جان خود را از دست می‌دهند.» این تقدیر یونیسف در حالی است که اخیرا دومین سالگرد حمله عربستان به اتوبوس حامل کودکان در صعده بود که طی آن 40 کودک زیر 15 سال به شهادت رسیدند. تقدیر و تشکر یونیسف به عنوان یکی از ارکان سازمان ملل درخصوص یمن، بی‌سابقه نیست. در سال ۲۰۱۶ نیز در زمان دبیرکلی «بان کی مون» سازمان ملل نام ائتلاف سعودی را در لیست سیاه «نقض‌کنندگان حقوق کودکان» گنجاند اما پس از مدتی مجبور شد تا از تصمیم خود عقب‌نشینی کند. در آن زمان خبرگزاری رویترز نوشت که دولت سعودی
بان کی مون را تهدید کرده بود در صورت عدم حذف نام ریاض از لیست مذکور، سهم مالی خود برای سازمان ملل را کاهش خواهد داد.
اسرائیل دشمن اول ماست


از سوی دیگر، معاون وزیر دفاع یمن در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» درباره اخبار حاکی از رابطه رژیم سابق «علی عبدالله صالح » در یمن با رژیم صهیونیستی گفته، در دوران «علی عبدالله صالح» ریاست جمهوری و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی گام‌هایی را برای عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برداشته بودند. علی محمد الکحلانی معاون وزیر دفاع یمن در گفت‌وگو با المسیره ضمن تاکید بر اینکه «مسئله فلسطین مسئله نخست یمنی‌هاست»، گفت: «در دکترین نظامی ما به عنوان نیروهای مسلح یمن، اولین دشمن ما رژیم اسرائیل است». او با اشاره به جاه طلبی‌های صهیونیست‌ها و استعمار در یمن نیز این طور موضع گرفت: «چشمان دشمن به باب المندب و جزایر یمن دوخته شده است... رئیس‌جمهور سابق یمن تحت فرمان سفرای خارجی و در راس آن سفیر آمریکا بود».
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم یکشنبه شب از اسنادی رونمایی کرد که نشان می‌دهد رژیم سابق در این کشور با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده است. وی گفت، سندی از دستگاه امنیت ملی یمن در زمان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین این کشور نشان می‌دهد که «بروس کاشدان» مشاور وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سال ۲۰۰۷ طی سفری از پیش اعلام نشده وارد صنعا، پایتخت یمن شده است و این سفر دو روز ادامه داشته است. «جکی حوگی»
روزنامه ‌نگار صهیونیست هم در چند توئیت متوالی اظهارات یحیی سریع را بازنشر کرد و نوشت: «بروس کاشدان امروز یک دیپلمات بازنشسته پس از فعالیت در وزارت خارجه است. این خبر یحیی سریع از اعتبار بالایی برخوردار است».
گفتنی است، رژیم صهیونیستی امروز نیز در کنار آمریکا و رژیم آل‌سعود، به اشکال مختلف در تجاوز به یمن حضور دارد.