خبر

شرکت مهندسی نوآوران تکساز صنعت در سال 1370 با هدف به‌کارگیری دستاوردهای تحقیقاتی خود درجهت نیازهای مختلف صنعتی کشور تاسیس گردید. اولین فعالیت‌های صنعتی شرکت با کار ساخت تجهیزات دپارتمان‌ مختلف صنعت سیمان آغاز گردید. ساخت دپارتمان‌های انتقال کلینکر، آسیاب سیمان، آسیاب مواد خام و سنگ‌شکن، برای شرکت‌های سیمان اردبیل، سیمان خوزستان، سیمان هرمزگان، سیمان کارون و سیمان بوشهر از جمله کارهای انجام شده بود. شرکت مهندسی نوآوران تکساز صنعت در ادامه فعالیت‌های خود وارد صنعت خودروسازی شد و تمام تلاش خود را برای تامین نیازهای این بخش از صنعت به کار گرفت و نتیجه این تلاش‌ها، منجر به اجرای بیش از 1000 تن تجهیزات سالن رنگ جدید شرکت سایپا، ساخت انواع خطوط انتقال برای شرکت ایران‌خودرو و انواع قیدوبندها برای شرکت‌های ایران وانت و شرکت تام گردید.
ساخت تجهیزات صنعت نیروگاهی از دیگر زمینه‌های فعالیت شرکت بوده که ساخت تجهیزات سیستم هوای ورودی، دودکش‌ها و بدنه توربین‌های نیروگاهی برای شرکت‌های توگا، مپنا و مسبا از جمله کارهای انجام شده در این بخش از صنعت می‌باشد، با افزایش توان و رشد نیروها، انجام کارهای طراحی و مهندسی در اولویت‌های کاری شرکت قرار گرفته و زمینه‌های فعالیت در صنعت نفت کشور فراهم گردید، در حال حاضر پروژه‌های کلیدگردان پتروشیمی، مشاوره در زمینه دکل‌های حفاری، طراحی و ساخت تجهیزات سیستم‌های محرک حفاری
 (Top Drive)، طراحی و ساخت پکیج‌های مختلف در صنایع نفت برای شرکت‌های پتروشیمی پویش، کالای نفت و صدرا در حال اجراء می‌باشد.
این شرکت به همراه شرکت‌های تحت پوشش خود با حضور در صحنه‌های مختلف صنعتی، قابلیت و توانمندی خود را به عنوان یک مجموعه قوی صنعتی به اثبات رسانده است.


در آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت مهندسی نوآوران تکساز صنعت (تایکو) به عنوان یکی از برترین شرکت‌های دانش بنیان صنعتی ایران در دسته فناوری ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته شناخته شده است.
زمینه‌های فعالت:  صنایع نفت، گاز و پتروشیمی - صنایع سیمان- صنایع خودرو- صنایع معدنی و فولاد - صنایع کشتارگاهی- صنایع سلولزی - صنایع غذایی - ماشین‌آلات کشاورزی- صنایع ساختمانی