طرح‌های بازسازی مناطق سیل‌زده با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید تدوین 17 کتاب از ضعف و قوت‌های مقابله با سیل در ایران

مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده فروردین ۱۳۹۸، با حضور رئیس‌جمهوری و بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان شامل ۶۲۷۰ میلیاردتومان از منابع عمومی و ۹۰۰۰ میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی تکمیل شده است.
رئیس‌جمهوری، در مراسم افتتاح این طرح‌ها، نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده کشور را طی دوره زمانی اندکی بیشتر از یک سال، یک کار بزرگ تاریخی و از افتخارات ملی برشمرد و تاکید کرد همکاری و ایثار مردم در جریان سیل فروردین 98 و روند بازسازی خسارت‌ها، در تاریخ کشور ثبت شد. روحانی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از حوادث و برنامه‫ریزی برای مقابله بهنگام با حوادث، گفت: درپی سیل 98، گروهی از اساتید دانشگاهی و متخصصان را مکلف کردم که روی موضوع سیل 98 کار کنند که نتیجه آن تدوین 17 جلد کتاب از موارد ضعف و قوت ما در جریان این حادثه بود که باید نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف را از بین ببریم. وی در ادامه به نقش مهم سدها در جلوگیری از خسارت سیل به مناطق مسکونی و کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: باید در سد سازی کوشا باشیم و دولت تدبیر و امید کار بزرگی در این عرصه انجام داده است.
رئیس‌جمهوری توجه به حوادث احتمالی در آینده و تلاش برای کاهش خسارت‌های احتمالی را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: خوشبختانه با دقت و تلاش مهندسین و دست اندرکاران و همه تلاشگران، بازسازی و نوسازی واحدهای خسارت دیده از سیل و زلزله در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که در حوادث احتمالی آینده با مشکلات و خسارات کمتری مواجه خواهیم بود.
سایر اخبار این روزنامه
آیا تکایا احیا می‌شوند؟ تعزیه‌‌ای برای تمام فصول جلال خوش‌چهره برنده و بازنده جنگ قره‌باغ «ابتکار» تاثیر راهکارهای دولت برای کنترل بازار ارز را بررسی کرد صعود پرزور دلار، مقابله کم‌زور دولت طرح‌های بازسازی مناطق سیل‌زده با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید تدوین 17 کتاب از ضعف و قوت‌های مقابله با سیل در ایران فعلا شناسنامه‌ای برای فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی صادر نشده است صدای شنیده نشده کودکان بی‌شناسنامه علیرضا زاکانی به عنوان اولین متهم جرم سیاسی تبرئه شد برگزاری نخستین دادگاه جرایم سیاسی با حضور هیئت منصفه رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری: مشکلات اقتصادی با «تلاش مسئولان خسته‌نشو» قابل حل هستند در نامه قالیباف به روحانی مطرح شد بودجه ۱۴۰۰ با لحاظ شرایط اقتصادی و اصلاحات ساختاری تدوین شود سخنگوی وزارت امور خارجه: بدهی انگلیس به ایران ربطی به پرونده زاغری ندارد یک تحلیلگر آمریکایی: ترامپ قصد نابودی دموکراسی را دارد متهم گردانی فاقد وجاهت قانونی و فقهی اولین کشتی اماراتی وارد بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی شد