یک تحلیلگر آمریکایی: ترامپ قصد نابودی دموکراسی را دارد

خوان ویلیامز مفسر سیاسی شبکه فاکس نیوز با احتمال اقدام دونالد ترامپ در خودداری از پذیرش نتایج انتخابات گفت او قصد دارد دموکراسی را نابود کند.
به گزارش ایرنا، تارنمای هیل در گزارشی به قلم این روزنامه‫نگار آمریکایی به چند نظرسنجی در آمریکا اشاره کرده و نوشت: نظرسنجی فاکس نیوز نشان می‫دهد که در کمتر از یک ماه مانده تا انتخابات، ترامپ با اختلاف ۱۰ درصد از نامزد دموکرات عقب است. نظرسنجی رویترز و ایپسوس این پیشتازی بایدن را در سطح ملی ۱۲ درصد نشان می‫دهد. شرکت فایو ترتی ایت نشان می‫دهد که ترامپ با احتمال ۸۵ درصد ممکن است بازنده انتخابات باشد.
این نظرسنجی‫ها و پیش‫بینی‫ها بر اساس آرا است اما آرا چه اهمیتی دارند اگر رئیس جمهوری از تایید این که شکست خورده اجتناب کند.
او ممکن است از اکثریت راست دیوان عالی برای از اعتبار انداختن نتایج انتخابات دعوت کند.


هدف او ممکن است حفظ پست ریاست جمهوری دستکم تا پایان همه گیری باشد اما احتمال بیشتری وجود دارد که بخواهد این کرسی را تا انتخابات بعدی که چهار سال دیگر با آن فاصله داریم، حفظ کند.
ترامپ همچنین به جز دعوت از دیوان عالی برای نقش آفرینی در سیاست ممکن است از سنای تحت کنترل جمهوریخواهان بخواهد پیروزی بایدن را نادیده بگیرند. این راهبرد درخواست از آنها برای نشان دادن وفاداری خود به جمهوریخواهان با مدیریت ایالت های مربوطه در آرای الکترال‫ها است.
این حملات به دموکراسی تردید ترامپ را به یکپارچگی شمارش آرای انتخاباتی نشان می دهد هرچند که شاهد چندانی درباره تقلب در رای گیری پستی یا مستقیم و از طریق حضور در صندوق‫های رای وجود ندارد.
به نوشته پولیتیکو، کارزار ترامپ هفته پیش مدعی شد بیش از ۵۰ هزار نیروی داوطلب نظارت بر آرا را در ایالت های مانند کارولینای شمالی و پنسیلوانیا برعهده دارند.
ترامپ همچنین در مناظره نخست از محکوم کردن یک گروه افراطی مشهور به اعمال خشونت خودداری و به آنها توصیه کرد نظاره‫گر باشند. این به منزله پیامی تلویحی به تندروها برای اقدام در صورت شکست او بود.
ترامپ بارها گفته تنها دلیلی که می تواند باعث شکست او در انتخابات شود تقلب است. کارل اندرسون استاد دانشگاه ایموری گفت این راهبرد با بیان این مطلب از سوی ترامپ به آمریکایی‫ها آغاز می‫شود که رای شما شمرده نمی‫شود و مهم نیست آنها چه تصمیمی می‫گیرند.
جان میچم تاریخ نویس آمریکایی تایید کرد عملکرد ترامپ در مناظره درباره سرکوب آرا بود.
فیس بوک و توئیتر هفته پیش بیش از ۲۰۰ حساب کاربری را مسدود کردند. این حساب‫ها توسط حامیان ترامپ حمایت می‫شدند و به نوجوانان پول می‫دادند تا درباره انسجام رای گیری پستی ابراز تردید کند.
براساس گزارش وزارت داخلی آمریکا قدرت این تلاش‫های ضد اطلاعاتی توسط دستگاه‫های تبلیغاتی از خارج از کشور از جمله روسیه تقویت می‫شود.
نویسنده نتیجه گرفت: طرح ترامپ روشن است، او می‫خواهد اعلام کند تقلب در انتخابات رخ داده و در قدرت باقی می‫ماند. اقدام ترامپ تهدیدکننده دموکراسی است.
سایر اخبار این روزنامه
آیا تکایا احیا می‌شوند؟ تعزیه‌‌ای برای تمام فصول جلال خوش‌چهره برنده و بازنده جنگ قره‌باغ «ابتکار» تاثیر راهکارهای دولت برای کنترل بازار ارز را بررسی کرد صعود پرزور دلار، مقابله کم‌زور دولت طرح‌های بازسازی مناطق سیل‌زده با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید تدوین 17 کتاب از ضعف و قوت‌های مقابله با سیل در ایران فعلا شناسنامه‌ای برای فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی صادر نشده است صدای شنیده نشده کودکان بی‌شناسنامه علیرضا زاکانی به عنوان اولین متهم جرم سیاسی تبرئه شد برگزاری نخستین دادگاه جرایم سیاسی با حضور هیئت منصفه رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری: مشکلات اقتصادی با «تلاش مسئولان خسته‌نشو» قابل حل هستند در نامه قالیباف به روحانی مطرح شد بودجه ۱۴۰۰ با لحاظ شرایط اقتصادی و اصلاحات ساختاری تدوین شود سخنگوی وزارت امور خارجه: بدهی انگلیس به ایران ربطی به پرونده زاغری ندارد یک تحلیلگر آمریکایی: ترامپ قصد نابودی دموکراسی را دارد متهم گردانی فاقد وجاهت قانونی و فقهی اولین کشتی اماراتی وارد بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی شد