توسل «کیهانی‌ها» به «عمو فری»

آرمان ملي - مطهره شفيعي: 24 ساعت از خبر شکايت دولت از اتهام‌زني‌ها و توهين‌هاي دلواپسان مجلس نگذشته بود که واکنش اين افراد آغاز شد اما به‌خوبي مي‌دانستند که اعتراض به شکايت دولت مهر تاييدي بر صحت دلايل پاستورنشينان در شکايت از دلواپسان است؛ بنابراين رسانه‌هاي خود را مسئول انتقام‌گيري از اين شکايت کردند! اين رسانه‌ها که مشي و اهداف فعاليت آنها بر همگان واضح و مبرهن است براي اجراي دستورات رسيده به سراغ تخريب روحاني رفتند و چون دستشان براي هجمه جديد به رئيس‌جمهور خالي بود به سراغ خانواده او رفتند تا به جوسازي و سياه‌نمايي بپردازند.
عمو فري شخصيت خيالي دلواپسان
دلواپسان شکايت دولت به هر ريسماني چنگ زدند و اتاق فکر دستور تخريب برادر رئيس‌جمهور را صادر کرد و اين پرونده به کيهان سپرده شد و اين روزنامه ديروز چنين نوشت: «به‌تازگي سرنخ‌هاي جديدي از ارتباط برادر رئيس‌جمهور با شبکه‌هاي فساد مطرح شده است. روز گذشته و در هشتمين جلسه از دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان بانک سرمايه که مربوط به بررسي اتهامات «محمد امامي» بود، قاضي مسعودي‌مقام در اظهاراتي خطاب به متهم گفت: آقاي امامي! شما در پيامک‌هاي خود به فرزان گفتيد که وقتي مي‌خواهيد پيش «عمو فِري» برويد بايد دست پر برويد! اين عمو فري کيست که بايد دست پر پيش او برويد؟ ما که مي‌دانيم کيست و در کيفرخواست هم به او اشاره شده است.» ساير رسانه‌هاي دلواپس براساس وظيفه‌اي که در اتاق فکر تخريب اصولگرايان براي آنها تعيين شده است، روز گذشته به انتشار نوشته کيهان عليه برادر رئيس‌جمهور پرداختند. اين در حالي است که 15 مهر سال جاري بود که کيفرخواست محمد امامي و ساير متهمان از سوي نماينده دادستان قرائت شد که در آن نامي از حسين فريدون نيامده بود. نکته قابل تامل آن است که در مشروح خبر برگزاري هشتمين جلسه دادگاه امامي نشاني از آنچه در کيهان درج شده وجود ندارد و هيچ‌يک ازخبرگزاري‌هاي رسمي حتي خبرگزاري قوه قضائيه هم به آن اشاره نکرده‌اند. به نظر مي‌رسد عمو فري ساخته و پرداخته ذهن کيهان‌نويسان براي تخريب و تضعيف رئيس‌جمهور و به نوعي انتقام از شکايت دولت باشد.
توئيتر دشمن اما گاهي دوست!


همچنين مشخص نيست کيهان بر چه اساسي اين ادعا را مطرح کرده است. از سوي ديگر کيهان در پايان خبر ويژه‌اش آورده که: «طبق گفته قاضي مسعودي‌مقام، نام حسين فريدون به‌عنوان فرد مرتبط با امامي ‌و فرزان، از متهمان بانک سرمايه وجود دارد. همچنين ميلاد گودرزي، خبرنگار حاضر در جلسه دادگاه اين موضع قاضي را با تصويري از حسين فريدون منتشر کرده و به‌طور تلويحي خبر از ارتباط محمد امامي ‌با حسين فريدون داده است.» استناد به توئيت يک خبرنگار نمي‌تواند سند محکمي براي درستي ادعاي کيهان باشد ضمن اينکه جالب است کيهانيان در زمان نياز به توئيتر روي خوش نشان مي‌دهند و زماني که خبري از سوي يک اصلاح‌طلب از طريق توئيتر منتشر مي‌شود به ناگاه اين شبکه اجتماعي به ابزار دشمن براي تضعيف کشور تبديل مي‌شود!
دوباره گير الکي به دختر روحاني
«مريم روحاني عضو هيات‌علمي دانشگاه شهيد بهشتي شد» ادعاي ديگري بود که چند روز پيش به‌عنوان برگ برنده از سوي رسانه‌هاي دلواپس مطرح شد اما خيلي زود به برگ سوخته تبديل شد. خبرگزاري دلواپس فارس مسئوليت طرح دوباره اين خبر کذب را برعهده گرفت و براي اينکه به آن شاخ و برگ بيفزايد يعني به مخاطب القا کند که خبر جديدي براي افشاگري در مورد روحاني دارد ادعاي ديگري را ضميمه افشاگري سوخته خود کرد. تيتر گزارش ديروز اين خبرگزاي دلواپس چنين بود: «بررسي 2 اتفاق حاشيه‌ساز در يک دانشکده: از تکذيبي که تاييد شد تا اعتراض به تخصيص 120ميلياردي» و ابتداي گزارش آورده است: «بحث هيات‌علمي شدن دختر رئيس‌جمهور و پرداخت 120ميليارد تومان براي ساختمان يک دانشکده‌ از مسائلي بود که در روزهاي اخير حاشيه‌هايي براي دانشکده فناوري‌هاي نوين دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ايجاد کرد» ادعاي هيات علمي شدن دختر روحاني چنان ناباورانه بود که محمود واعظي رئيس دفتر رئيس‌جمهور در واکنش به اين ادعا گفته بود: «کسي که نشسته اين سناريو را طراحي کرده، خبرنگاران را سر کار گذاشته است» البته ادعاهاي دلواپسان ديگر خريداري ندارد و بايد اذعان داشت دلواپسان خودشان را سرکار مي‌گذارند! تخصيص 120ميليارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملي به احداث ساختمان جديد دانشکده فناوري‌هاي نوين پزشکي دانشگاه شهيد بهشتي هم محلي از ارعاب ندارد. نخستين‌بار اين ادعا از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي مطرح شد. اين تشکل در نامه‌اي به رئيس ديوان محاسبات کشور خواستار شفاف‌سازي و پيگيري موضوع تخصيص 120ميليارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملي، جهت ساخت‌وساز در دانشگاه شد. نکته قابل توجه اينکه کليد هياهوي اين موضوع را عليرضا نظري نماينده خمين زد که در يک جمع دانشجويي مدعي شد: «درحالي‌که صدها پروژه مشابه در شهرستان‌ها بر زمين مانده، چرا ظرف 48ساعت آن هم با مکاتبه مستقيم دانشگاه شهيد بهشتي تهران بدون رعايت سلسله مراتب اداري، مجوز برداشت مبلغ يکصدميليارد تومان را براي خريد ملک مورد نظر دانشکده فوق‌الذکر از صندوق توسعه ملي صادر مي‌شود.» زماني برنامه‌ريزي اين ادعا از سوي دلواپسان به واقعيت تبديل مي‌شود که عليرضا سليمي نماينده مخالف دولت که بارها به انتقاد از دولت پرداخته، مانند 5 آبان که گفت: «آقاي رئيس‌جمهور به‌نوعي سخن مي‌گويد که تصور مي‌شود قرار است رئيس‌جمهور شود، آقاي روحاني بايد عليه گران‌فروشي که اتفاقا بخشي از دولت است اقدام کند، مگر کسي مانع است؟» دلواپسان در اين ادعا هم به در بسته خوردند و ناکام شدند.