اتحادیه عرب مُـرده و بوی گند لاشه آن بلند شده است


«المنصف المرزوقی» طی یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اعلام کرد که دوره اتحادیه عرب به پایان رسیده است. او در جملات تندی گفت: بوی بد لاشه‌ای به نام اتحادیه عرب بلند شده است، من معتقدم این اتحادیه مرده است.
المرزوقی در بیان علت این سخنان گفت، بعد از آن‌که اتحادیه عرب مخالفت خود را با عادی ‌سازی روابط اعلام نکرد، دوره آن به پایان رسید. ما متوجه احساسات فلسطینی‌ها علیه کشورهای عربی به دلیل کوتاهی آنها در حمایت از آرمان فلسطین هستیم.
رئیس‌جمهور سابق تونس گفت، فلسطینی‌ها به گونه‌ای رها شده‌اند که تاریخ مشابه آن را سراغ ندارد. اوضاع فلسطین در هیچ دوره‌ای به‌اندازه الان، سخت نبوده است. به گزارش مهر، او در‌باره کشورهای عربی که به عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رو آورده‌اند، گفت: «هر نظام سیاسی، مشروعیت خود را از موفقیت‌های اقتصادی، تاریخی یا حمایت خارجی کسب می‌کند. هر کسی به سمت عادی‌‌سازی با تل‌آویو رو می‌آورد، می‌داند که مشروعیت تاریخی و سیاسی و دموکراتیک نخواهد داشت.»
گفتنی است، المرزوقی فعال حقوقی، پزشک و سیاستمدار است. او چهارمین رئیس‌جمهور تاریخ تونس است و پس از انقلاب این کشور که به طلیعه بهار عربی معروف شد، و پس دوره بسیار کوتاه ریاست جمهوری «فؤاد المبزع»، قدرت را به دست گرفت.