مشاغل غیرضروری از ۲۰ آبان بعد از ظهرها تعطیل می‌شوند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مشاغل غیرضروری از روز بیستم آبان ماه از ساعت ۱۸ بعد از ظهر تعطیل می‌شوند. به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی افزود: مقرر شد از ۲۰ آبان به مدت یک‌ماه (تا ۲۰ آذر) از ساعت ۱۸ محدودیت اعمال شود و همه مراکز شغلی به جز مراکز ضروری تعطیل می‌شوند. مراکز ضروری شغلی شامل مراکز درمانی داروخانه‌ها، مراکز آتش‌نشانی، امداد و نجات، آمبولانس‌ها، خدمات سرویس‌های عمومی آب و برق و تلفن و سوپری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و بقیه مشاغل تا صبح فردای هر روز تعطیل می‌شوند.
وی گفت: یکی از بحث‌های اصلی که از روز دوشنبه شروع می‌کنیم. محله محور کردن مقابله با کرونا و درگیر شدن همه مردم و خانواده‌ها در این مبارزه به عنوان کانون اصلی است. در این طرح بسیج محله‌ها و با همکاری خانواده‌ها در محلات طرح بسیار جامعی را اجرا می‌کنند، درواقع با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج همه خانواده‌ها را هوشیار می‌کنیم. این طرح سه محور دارد که شامل مراقبت، حمایت و نظارت است و در این سه حیطه مردم به کمک می‌آیند و بسیج می‌شود تا با کمک مراکز بهداشتی و درمانی که قوی‌ترین مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه خاورمیانه هستند بتوانیم این طرح بسیار موثر را اجرا کنیم. وی افزود: از جمعه‌ شب، جمعه طرح منع تردد در ۲۵ استان که وضعیت قرمز داشتند، اجرا شد. همکاری بسیار خوبی انجام شد گزارش‌ها حاکی از همکاری مردم دارد که جای تشکر و قدردانی دارد امیدواریم با ادامه این روند شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم. اکنون در وضعیت بحرانی و در محدودیت شدید هستند، محدودیت‌ها در ۴۳ شهرستان از سه شنبه هفته آینده پایان می‌یابد و نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که محدودیت در این شهرستان‌ها موثر بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
سالن‌های سینما و تئاتر دوباره باز می‌شوند ساعت کاری اداری برای تئاتر و سینما؟! رضا دهکی کی از این جا بوی خلد آید تو را 270 رای الکترال نامزد دموکرات بالاخره کامل شد بایدن، برنده ماراتن انتخابات «ابتکار» راهکارهای اصلاح اقتصاد سوداگرایانه کشور را بررسی کرد بحران تورم دوستی در اقتصاد تغییرات در ایالات متحده آمریکا چه تاثیری در معادلات سیاسی کشور دارد؟ چالش جناح‌های سیاسی در مواجهه با بایدن حسن روحانی: دولت‌ آینده آمریکا به تعهدات خود برگردد دولت راه‌های تامین غیرتورم‌زای طرح را بسته است آثار مخرب طرح حمایت معیشتی مشاغل غیرضروری از ۲۰ آبان بعد از ظهرها تعطیل می‌شوند محمد جواد ظریف: مشخص است بین بایدن و ترامپ تفاوت است رئیس قوه قضائیه: باید به مدیران شجاع و انقلابی جرات ریسک پذیری بدهیم در پیامی به رییس مجلس افغانستان تاکید قالیباف به همکاری کشورهای منطقه برای خشکاندن تروریسم 270 رای الکترال نامزد دموکرات بالاخره کامل شد بایدن، برنده ماراتن انتخابات