۱۳۰۵۳ ابتلا و ۴۸۶ فوتی جدید در کشور

در ادامه روزهای سیاه کرونایی دیروز شمار جانباختگان بیماری کووید 19 باز هم در کشور رکورد زد. با جان‌باختن 486 بیمار دیگر، نمودار مرگ‌های کرونایی با شتاب تندی روند تصاعدی به خود گرفته و کرونا حالا افسارگسیخته‌تر از قبل می‌تازد. همچنین دیروز رکورد موارد ابتلا نیز با ثبت عدد 13053 نفر  در کشور شکسته شد که هرچند به گفته متخصصان حوزه سلامت افزایش موارد ابتلا به دلیل افزایش تست‌ها و بیماریابی است اما سخنگوی وزارت بهداشت بعد از اعلام آمار روزانه به صراحت تأکید کرد که زمستانی سخت‌تر از پاییز پیش‌رویمان است و لازم است کنش‌های فردی و اجتماعی برای توقف زنجیره انتقال بیماری تغییر کند. افزایش صحنه‌های مراسم پرتجمع در ماه‌های اخیر گلایه‌های مسئولان نظام سلامت را هم در پی داشته است. دکتر سیماسادات لاری تأکید می‌کند چنانچه از رفتارهای اجتماعی پر خطر پرهیز نکنیم، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنیم و از تجمعات پیشگیری نکنیم باید در انتظار زمستان سخت‌تر از پاییز هم باشیم.
بر‌اساس آنچه که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است، بر‌اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۳۳ نفر از آنها بستری شدند. در حال حاضر و بر اساس آمارهای رسمی مجموع بیماران کووید 19 در کشور ۷۷۵ هزار و ۱۲۱ نفر است. همچنین با جان‌باختن 486 بیمار دیگر مجموع جانباختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید. به گفته دکتر لاری، تاکنون ۵۶۴ هزار و ۶۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۵۶۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وضعیت استان‌های کشور نیز طبق روال سابق است و بجز استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان که در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند همه 27 استان دیگر در وضعیت قرمز هستند.