محکومیت مولاوردی به ۲ سال و نیم حبس!

آرمان ملي- ياسمين طالقاني: جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات «شهيندخت مولاوردي» مهرماه امسال در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار شد. در اين جلسه که با حضور وکيل مدافع متهم، نماينده حقوقي معاونت حقوقي رياست‌جمهوري و نماينده دادستان برگزار شده است، دو اتهامِ «در اختيار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندي‌شده با پوشش مسئولان نظام با هدف برهم زدن امنيت کشور از طريق انعقاد قرارداد با صندوق جمعيت سازمان ملل متحد» و «فعاليت تبليغي عليه نظام» به مولاوردي تفهيم شد. در اين باره مولاوردي با تاييد خبر محکوميت خود به 2 سال و شش ماه حبس تعزيري، اظهار کرد: اين راي در دادگاه بدوي صادر شده و قابل تجديدنظر است. 15مهر بود که جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات شهيندخت مولاوردي در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار شد. در اين جلسه که با حضور وکيل مدافع متهم، نماينده حقوقي معاونت حقوقي رياست‌جمهوري و نماينده دادستان برگزار شد، دو اتهامِ «در اختيار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندي‌شده با پوشش مسئولان نظام با هدف برهم زدن امنيت کشور از طريق انعقاد قرارداد با صندوق جمعيت سازمان ملل متحد» و «فعاليت تبليغي عليه نظام» به مولاوردي تفهيم شد. پس از تفهيم اتهام، متهم و وکيل مدافع وي دفاعيات خود را ارائه دادند و آخرين دفاع نيز توسط دادگاه از متهم اخذ شد.
تلاش براي تخريب مولاوردي
دلواپسان و مخالفان دولت تلاش زيادي براي تخريب شهيندخت مولاوردي داشته و دارند. درحالي‌که اتهامات او در دادگاه مشخص بود اما سعي کردند اتهامات ديگري را به او نسبت دهند مانند ادعاي جاسوس بودن! مولاوردي يک روز پس از برگزاري دادگاهش، برنا نوشت؛ نماينده رئيس‌جمهور در شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان و خانواده گفت: اتهامي تحت عنوان جاسوسي در کيفرخواست بنده ذکر نشده است که محکوميتي تحت آن عنوان آمده باشد. شهيندخت مولاوردي نماينده رئيس‌جمهور در شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان و خانواده در واکنش به انتشار اخباري مبني بر «محکوم شدن به جرم جاسوسي و ارائه اطلاعات طبقه‌بندي به بيگانگان»، گفت: فقط يک جلسه در شعبه 15 برگزار شده است و نه آخرين جلسه از سلسله جلسات! و آخرين دفاع هم‌ در همان جلسه روز دوشنبه اخذ بود، شد. وي در ادامه بيان کرد: اتهامي تحت عنوان جاسوسي در کيفرخواست ذکر نشده است که محکوميتي تحت آن عنوان آمده باشد. مولاوردي افزود: هنوز جوهر دفاعيه خشک نشده که اين جوسازي‌ها شروع شده است! آيا اين وهن دستگاه قضا و به سخره گرفتن عدالت قضائي و اصل دادرسي عادلانه نيست؟ مدعي العموم کجاست؟» در مورد ديگري توئيتي از مولاوردي منتشر شد که بسيار زود حذف شد. او تصويري در کانال تلگرامي‌خود منتشر کرد که در آن چند تصوير از کودکان و بزرگسالان بود. يکي از اين کارتون‌ها دو زن و يک کودک و تصوير ديگر، دو مرد را با يک کودک نشان مي‌داد. مولاوردي اما در کانال خود توضيح داد که اين مطلب مهم از سر اشتباه بوده است: «اواخر شب و در عالم خواب و بيداري به مناسبت 15مه روز جهاني خانواده پستي به نقل از کانالي ديگر بدون دقت و تامل در تصوير به‌کار رفته و با توجه به «کپشن» آن که بر شعار امسال اين روز و بر اهميت سرمايه‌گذاري در سياست‌هاي اجتماعي براي حمايت از خانواده‌هاي آسيب‌پذير در بحران‌ها تاکيد دارد در کانالم کار شده بود. سحرگاهان يکي از دوستان با پيامي ‌فورواردي متوجهم کرد که از اين پست به «تبليغ همجنس‌گرايي در کانال شهيندخت مولاوردي» تعبير شده است که براي رفع اين سوءتفاهم و براي اينکه برخي بيش از اين عِرض خود نبرند و زحمت ما ندارند، بلافاصله اقدام به حذف اين پست از کانال شد.» در مورد ديگري يعني در آبان سال 96، در آستانه مراسم راهپيمايي اربعين نيز مولاوردي، تصويري در صفحه اينستاگرام خود منتشر کرد که يک مسير پياده‌روي زائران را نشان مي‌داد که در امتداد آن بطري‌هاي آب معدني ريخته بود. او در مطلب خود زائران را به رعايت «نظافت» توصيه کرد! اما همين توصيه بهانه زشت‌ترين توهين‌هاي جماعت تندرو را به مولاوردي فراهم کرد. اصولگرايان عکس‌هايي از دوره معاونت رياست‌جمهوري مولاوردي منتشر کرده‌اند و به هر کدام نسبتي داده‌اند. او در توضيحي که در کانالش منتشر کرده، نوشته «به جماعتي متعصب مبتلا شديم که به‌قول معروف ذهنشان مانند مردمک چشم مي‌ماند، هر چقدر که نور بيشتري به آن بتابد، تنگ‌تر مي‌شود! جهت تنوير افکارشان اخبار اين ديدارها بازنشر مي‌شود، با اين اميد که از داخل متن‌ها اتهامات جديدي بيرون کشيده نشود! که البته اين انتظار از نگاه متوهمانه بسيار بعيد است؛ نگاهي که روي ماکياول را سفيد کرده است.»
هراس از کانديدا شدن مولاوردي


برخي از کانديدا شدن مولاوردي براي انتخابات 1400 هراس دارند و به همين دليل تخريب او را در دستورکار دارند. چندي قبل مينو مرتاضي لنگرودي درباره کانديداتوري مولاوردي گفته بود: «به نظر من هر زني که در خود صلاحيت و توانايي مديريت سيستم کلان سياسي اجرائي را مي‌بيند خوب است خود را کانديداي پست رياست‌جمهوري کند. اما يقينا حاميان و پشتيباناني لازم دارد. خانم مولاوردي که وابسته به جريان اصلاح‌طلب هستند در توانايي‌ها و قابليت‌هاي مديريتي و دردآشنايي که در قابليت مديريتي و شايستگي‌هاي اجرائي و دغدغه‌هاي ملي ميهني ايشان ترديدي وجود ندارد، بايد از حمايت يکپارچه و موثر جريان اصلاح‌طلب برخوردار باشند.»
تخريب دولت به بهانه مولاوردي
بسياري از دلواپسان تلاش داشتند تا با تخريب مولارودي به تخريب دولت و رئيس جمهور بپردازند اما مولاوردي با توئيتي اين تلاش‌ها را بي‌اثر کرد. شهيندخت مولاوردي خطاب به خودحق‌پنداران نوشت: «روي سخنم با خودحق‌پنداران عزيز است؛ لطفا اين اشتباه سهوي و خطاي انساني را دستاويزي براي تسويه حساب‌هاي سياسي و نبش قبرهاي کهنه و بهانه‌اي براي حمله به دولت و تخريب آن قرار ندهيد. اينجانب از چهارم آذر 97 از دولت خارج شده‌ام و هم‌اکنون هيچگونه مسئوليت و پستي اعم از مشاورت و غيره ندارم که رئيس‌جمهور را خطاب قرار مي‌دهيد!»