گرفتاری ۴ استان در سیلاب بی‌تفاوتی مسئولان

سرویس حوادث جوان آنلاین: هر چند سازمان هواشناسی بوشهر نسبت به بارش‌های شدید از ابتدای هفته هشدار داده بود، اما به سیاق همیشه سیلاب مسئولان را غافلگیر کرد و منتظر نماند تا برای خسارت‌هایی که به دنبال دارد از آن‌ها رخصت بگیرد. اتفاق‌های ناگواری که به دنبال سیلاب‌های اخیر در استان‌های جنوبی کشور افتاده حکایت از ناکارآمدی دولت در مهار نعمت‌های گسترده‌ای است که از آسمان به زمین می‌رسد و به جای اینکه به عنوان یک سرمایه به کار گرفته شود به عنوان بلا بر سر مردم بی‌پناه نازل می‌شود. با وجود اینکه مردم در میان بحران و سیلاب گرفتار شده‌اند، دولتمردان حاضر به شنیدن فریاد کمک خواهی آن‌ها نیستند و همین که مردم بحران زده از وضعیت موجود نگران هستند خود کامل‌ترین دلیل بر این ادعا است. حوادث طبیعی به خوبی بی‌کفایتی‌های دولت‌مستقر در خدمات‌رسانی عمومی را عیان کرده به طوری که عملکرد آن‌ها به خوبی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. جهانگیر دهقانی، مدیرکل مدیریت بحران بوشهر گفت: به دلیل بارش شدید باران رودخانه‌های فصلی طغیان کرده و برخی جاده‌های روستایی مسدود شده است. همچنین سیلاب باعث آبگرفتگی راه‌های روستا‌های چاه تلخ، مال شهاب، خواجه گیر، بیدو، کنار خاطر و شیخ زنگی، بنه احمد شده‌است، اما این آبگرفتگی به صورت موقتی است و با فرونشستن آب راه‌های روستایی باز می‌شود.
وی ادامه داد: سیلاب راه‌های استان بوشهر به سمت خوزستان را هم مسدود کرد. دهقانی همچنین گفت که علاوه بر سیلاب باد شدید هم باعث قطعی برق گناوه شد که بخشی از مشکل حل شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر هم اعلام کرد در سیل دشستان یک زن ۳۵ ساله در این شهرستان جانش را از دست داد و هفت‌منزل مسکونی نیز در روستا‌های گناوه تخریب شد.