دوئل برای اثبات بهترین بازیکن تاریخ

حامد جیرودی
خبرنگار
هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری 8 دیدار آغاز می‌شود. در گروه E و از ساعت 23:30 چلسی به مصاف کراسنودار می‌رود و رن با سویا دیدار می‌کند. در این گروه، چلسی با 13 امتیاز و سویا با 10 امتیاز اول و دوم هستند و صعود خود را قطعی کرده‌اند و دیدارهای امشب برایشان تشریفاتی است. در گروه F و از ساعت 21:25 زنیت میزبان بورسیا دورتموند است و لاتزیو با کلوب بروژ بازی می‌کند. در این گروه به غیر از زنیت که با یک امتیاز حذف شده، رقابت برای صعود پابرجاست چرا که بورسیا دورتموند با 10، لاتزیو با 9 و کلوب بروژ با 7 امتیاز در رده‌های اول تا سوم هستند و هر 3 تیم شانس رفتن به مرحله بعد حتی به‌عنوان صدرنشین را دارند. نکته‌ای که در خصوص زنیت وجود دارد، اینکه سردار آزمون در بازی شنبه این تیم در لیگ برتر روسیه برابر اورال درخشید و علاوه بر هت‌تریک، یک پاس گل داد و یک پنالتی هم برای تیمش گرفت تا نشان دهد که آمادگی لازم را به‌دست آورده و احتمالاً امشب در ترکیب زنیت قرار می‌گیرد. او در بازی هفته قبل تیمش در لیگ قهرمانان برابر کلوب بروژ هم گل زد که به‌دلیل آفساید مردود اعلام شد و حالا باید دید که برابر زنبورهای وحشی چه عملکردی خواهد داشت.
در گروه G و در بازی‌های همزمان از ساعت 23:30 دیناموکیف اوکراین و فرانس واروش مجارستان مقابل هم قرار می‌گیرند و در حساس‌ترین بازی امشب نیز بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ پذیرای یوونتوس است. در این گروه بارسا با 15 و یووه با 12 امتیاز به‌عنوان تیم‌های اول و دوم صعود خود را قطعی کرده‌اند اما جدال دو غول بزرگ فوتبال اروپا تحت هر شرایطی دیدنی خواهد بود. خصوصاً اینکه دو فوق ستاره فوتبال جهان یعنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو یک بار دیگر و پس از سال 2018 برابر هم قرار می‌گیرند. در بازی رفت، آبی و اناری پوشان در حالی میزبان خود را در تورین 2-0 با گل‌های عثمان دمبله و مسی (پنالتی) شکست دادند که در آن بازی رونالدو به‌دلیل مبتلا بودن به ویروس کرونا در قرنطینه بود و به میدان نرفت. پس از پیروزی کاتالان‌ها در آن مسابقه، حساب توئیتر باشگاه بارسلونا با کنایه به بازی مسی برای یوونتوسی‌ها نوشت: «خوشحالیم که امشب توانستید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال را در زمین‌تان ببینید.» باشگاه یوونتوس هم در جواب این توئیت نوشت: «شما احتمالاً در دیکشنری اشتباهی جست‌و‌جو کردید، ما بهترین بازیکن واقعی تاریخ را برای‌ شما به نیوکمپ می‌آوریم!» تا به این ترتیب کری‌خوانی بین بهتر بودن مسی یا رونالدو داغ شود. مسی در 2 دیدار قبلی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به خواست رونالد کومان استراحت کرد و به میدان نرفت ولی رونالدو برابر فرانس واروش و دیناموکیف بازی و گلزنی هم کرد. این 2 ستاره بزرگ تاریخ فوتبال جهان، سال‌ها در لالیگای اسپانیا و ال‌کلاسیکو وقتی رونالدو در رئال‌ مادرید حضور داشت، مقابل هم قرار گرفتند و پیش از آن رونالدو با پیراهن منچستریونایتد مقابل مسی قرار گرفته بود. حالا یوونتوس سومین تیمی است که کریس باید همراه آن مقابل لئو بازی کند. پیش از این ۳۵ مرتبه شاهد دوئل‌های مسی و رونالدو بوده‌ایم. مسی ۱۶ بازی را برده و رونالدو در ۱۰ بازی پیروز شده است. ۹ دیداری که این دو بازیکن در آن حضور داشته‌اند هم مساوی شده. عدد ۲۲ مقابل تعداد گل‌های لئو به ثبت رسیده و کریس ۱۹ گل زده است. حالا این مسابقه اولین دیداری خواهد بود که آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ملاقات هم می‌روند. البته حال و روز بارسلونا و یوونتوس هم با یکدیگر متفاوت است. بارسا شنبه در هفته دوازدهم لالیگا 2-1 مغلوب کادیز شد ولی یووه در هفته دهم سری A 2-1 بولونیا را برد و حالا باید دید شاگردان آندره آ پیرلو می‌توانند انتقام شکست بازی رفت را بگیرند یا خیر؟


در بازی‌های گروه H و از ساعت 23:30، پاری‌سن ژرمن به مصاف باشاک شهیر می‌رود و لایپزیش هم با منچستریونایتد مسابقه می‌دهد. در این گروه هم رقابت بسیار داغ است. چرا که به غیر از تیم ترکیه‌ای که با 3 امتیاز در رده آخر قرار دارد و حذف شده، منچستریونایتد، پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیش هر 3 با 9 امتیاز و به ترتیب با تفاضل گل در رده‌های اول تا سوم هستند و برای صدرنشینی و صعود تلاش می‌کنند.