مراقب نقی معمولی باشید!

رضا بردستانی‪-‬ این روزها فضای مجازی و رسانه ای کشور سرشار از حاشیه های عجیب و غریبی است که با محوریت پایتخت و دستمزد 5 میلیاردی در گردش است.
بخش دیگری از حواشی به حذف«سارا و نیکا» مربوط می شود که به قول«مهران احمدی» این دو «فرزندان پایتخت» به شمار می آیند؛ بازیگرانی فاقد پارامترهای بازیگری که در همه 6 قسمت پخش شده سریال«فقط» حضور داشتند اما حضور نداشتن آن‌ها خیلی مهم تر از حضور داشتن خنثی آنان شده است!این روزها که ماجرای دستمزد 5 میلیاردی سر و صدایی به پا کرده باید به هفت مسئله ی مهم توجه کرد، هفت مسئله ای که در نهایت اثبات خواهد کرد اگر آن بازیگر همه ی 30 میلیارد بودجه ی پایتخت را طلب کند بازهم کم است چه برسد به 5 میلیارد تومان!
یک: سال ها قبل وقتی با یکی از عوامل تاثیرگذار پایتخت به گفت‌وشنود پرداختم حرف خوبی زد و هشدار تلخی داد؛ حرف خوب او این بود این سریال می تواند برای نیم قرن ادامه پیدا کند به این شرط که هر کسی سر جای خودش باشد و هشداری که داد نیز در همین رابطه بود همه کاره شدن تنابنده در این سریال، نقطه پایان این سریال است!
دو: کافی است تیتراژ قسمت های 6 گانه ی این سریال را با هم مقایسه کنیم تا آیند و روندها را متوجه شویم، تکرار چندین و چندباره ی نام محسن تنابنده در جای جای تیتراژ حکایت از آن دارد که محسن تنابنده با برنامه ریزی در حال تصاحب همه ی فضای پایتختی است که سرمایه ی تلویزیون است نه یک سریال ساده ی مناسبتی و اما این تکرار نام را در قسمت های چهارم به بعد پررنگ تر می بینیم!


سه: نقش تنابنده در «نقی معمولی» بی نظیر است اما حضور او در جایگاه های دیگر خودخواهانه، جاه طلبانه و غیر حرفه ای است مسئله ای که تقریباً در کمتر پروژه ی سینمایی و تلویزیونی شاهد آن هستیم.
چهار: این سریال بیشتر از آن که یک سریال هنری ـ تلویزیونی باشد یک سریال خانوادگی است. یک زن و شوهر، کارگردان و تهیه کننده آن هستند و چند تنابنده در دور و اطراف این سریال و این یعنی طبیعی است کار به دستمزدهای چندین میلیاردی نیز بکشد.
پنج: این روزها همزمان با اوج گیری شایعات و حواشی، شبکه ی
آی فیلم در حال بازپخش قسمت های قبلی این سریال است کاری که اوج گیری شایعات را پررنگ تر کرده است. اگر فروغی و فروغی ها که نگران «از مدار خارج شدن ها» هستند خوب دقت کنند خواهند دید گنجی عظیم در حال نابودی است، شما فرض کنید این سریال به اپیزود پنجاهم برسد آن وقت نقی معمولی 80ساله و سارا و نیکای نوه دار شده چه فضای نوستالوژیکی به وجود
خواهند آورد!؟
شش: بازگردیم به حرف آن یکی از عوامل و این که ادامه ی سریال پایتخت با همه کاره بودن محسن تنابنده تقریبا محکوم به شکست است مگر آن که نقی معمولی داستان، اصرار نداشته باشد در شش جای تیتراژ نام و نشان و جایگاهش بازنمایی شود!
هفت: اگر این مسئله صحت داشته باشد که یکی از بازیگران که قطع به یقین محسن تنابنده است 5 میلیارد درخواست کرده لابد تلویزیون برای این سریال عوض 30 میلیارد باید 300میلیارد هزینه کند چون ارسطو عامل و هما و خواهر نقی و... 5میلیارد نخواهند 4 یا 3 یا 2 میلیارد خواهند خواست و این یعنی 30میلیارد تنها
به مصرف آرام کردن چند بازیگر خواهد رسید مگر این که نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و باقی عوامل «صلواتی» حضور پیدا کنند و برای رضای خدا!