کدخدایی خبر داد طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در جلسه امروز این نهاد خبر داد.
به گزارش ایسنا عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم موسوم به طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی پس از انجام اصلاحات از سوی مجلس در جلسه امروز شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
به گزارش ابتکار گفتنی است مطابق با آمار‌های رسمی ۲.۵ میلیون خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد و طبق آمار ارائه شده توسط وزیر راه و شهرسازی در مردادماه سال جاری تعداد این خانه‌ها بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد هستند. مجلس یازدهم بعد از سر کار آمدن، یکی از اولویت‌های کاری خود را مالیات ستانی از این خانه‌ها قرار داد و مصوبه‌ای را تنظیم کرد.
البته در ۲۸ مردادماه سال جاری بود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۲۳ هزار واحد مسکونی متعلق به یک نهاد حقوقی خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی توسط سامانه املاک شناسایی و مشخص شد، یک نفر ۶۰۲ واحد مسکونی به نام خود داشته است.
سایر اخبار این روزنامه
آیا سری هفتم سریال «پایتخت» ساخته نمی‌شود؟ «نقی معمولی» قربانی فضاسازی‌ها علیرضا صدقی بازی در زمین بازنده چرا و چگونه نهاد‌های آمریکایی هدف حمله هکر‌ها قرار گرفتند؟ امنیت آمریکا در وضعیت اضطرار وزیر بهداشت: نگذارید گذر شب یلدا به اندوه طولانی بدل شود وزارت بهداشت چرایی افزایش فوت پرستاران را بررسی کند انتقاد از بکارگیری غیراستانداردِ نیروی پرستاری «ابتکار» عوامل موثر در ریزش شاخص طی روزهای اخیر را بررسی کرد هیجان سهامداران بر مدار بی‌اعتمادی رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید سردار سلیمانی: اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم روحانی در جلسه هیات دولت: با وسواس مذاکره می‌کنیم اما متعهدیم کدخدایی خبر داد طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی تایید شد عراقچی در هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام: ایران نمی‌تواند تمام هزینه‌های اجرای برجام را متقبل شود همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت: برنامه‌ای برای تغییر در نرخ سود بانکی نداریم مسئولیت جامعه جهانی در مقابل اقدامات ضد صلح رژیم صهیونیستی