برخي حاضرند براي کسب کرسي قدرت نشان دهند هيچ هويت و انصافي ندارند

محمدباقر قاليباف در ديدار با جهادگران قرارگاه جهادي امام رضا(ع) ضمن تبريک به مناسبت فرارسيدن ايام ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري اظهار کرد: من نمي‌خواهم برگردم و از انتخابات بگويم که چرا آمدم و چرا رفتم. بعضي افراد تحليل مي‌کردند که اگر اين‌گونه يا آن‌گونه مي‌شد شايد اتفاق ديگري رقم مي‌خورد، خب اين جزو بديهيات است و اينقدر عقل را بايد براي ما قائل باشيد که نسبت به اين موضوع آگاهي و توجه داريم.
 شهردار تهران با تأکيد بر اينکه هيچ وقت نبايد در گذشته بمانيم چراکه در اين صورت حال و آينده را هم از دست مي‌دهيم، عنوان کرد: به نظر من يکي از ضعف‌هاي ما اين است که آنقدر در گذشته مي‌مانيم که فکري به حال آينده نمي‌کنيم. به طور حتم، اگر همه بدانيم که وظيفه و کارمان چيست اين بي‌ميلي‌ها نسبت به همديگر که برخي از آنها به دلايل واهي است، از بين مي‌رود. گاهي اين کدورت‌ها باعث مي‌شود از انجام يک کار بزرگ بازبمانيم و يادمان مي‌رود وقتي در کنار هم هستيم چه رسالتي داريم.  قاليباف در ادامه اين مراسم با اشاره به محدوديت‌هاي بودجه براي توسعه تهران طي سال‌هاي اخير گفت: همانطور که بارها اعلام شد ساخت و ساز در تهران منفي ۱۶ درصد است، البته با وجود تحريم‌هاي دوجانبه کشور و دولت که شامل حال ما شد، تهران مسير پيشرفت خود را طي کرده است.  وي با يادآوري ادعاي برخي از کانديداهاي شوراي شهر در آستانه انتخابات خاطرنشان کرد: يک بار به يکي از دوستان گفتم افرادي که مي‌خواهند در ليست جناح خاصي قرار بگيرند، علاوه بر اينکه متعهد مي‌شوند پول ليست را بدهند، حاضرند هر حرفي بزنند، مثلاً بگويند تهران شهر سوخته است. جالب است اگر به يک سال قبل و حرف‌هايشان برگرديم مي‌بينيم که چيز ديگري گفته‌اند.
شهردار تهران افزود: متأسفانه برخي براي اينکه در ليست شورا قرار بگيرند حاضرند نشان دهند هيچ هويت  و انصافي ندارند. نمي‌دانم قدرت چقدر مي‌ارزد که انسان پا روي انسانيت، مردانگي و... بگذارد، يعني چه چيزي را بايد از يک انسان بگيرند تا بخواهند يک صندلي به او در شوراي شهر بدهند؟ وي گفت: حرف ما اين است که براي دولت‌سازي و کارآمدي بايد تلاش کنيم. حال اگر ابزار خوبي داشته باشيم با آن کار را انجام مي‌دهيم، اما اگر ابزار لازم در اختيارمان نبود بايد روي پاي خود بايستيم و کار را به ثمر برسانيم.  شهردار تهران با تأکيد بر اينکه براي دولت‌سازي بيش از هر چيز نيازمند تغيير نگرش هستيم، اظهار کرد: زماني در خصوص ترافيک منطقه ۱۲ و چالش ساماندهي موتورسوارها و خودروها بحث بود تا آنکه به اين نتيجه رسيديم چرا بايد در مسير بازار وسيله نقليه تردد کند. در واقع در مکاني که هر روز بين 1/5 تا 2 ميليون نفر تردد مي‌کنند ضرورتي براي آمد و رفت موتور و ماشين نبود. روزي هم که جلوي رفت و آمد ماشين را گرفتيم دوستان ما در بازار عليه ما قيام کردند و نامه نوشتند و پيگيري کردند. من يقين داشتم اگر ۱۵ روز مقاومت کنم تمامي مشکلات برطرف مي‌شود. بعد از اين مدت خود بازاري‌ها آمدند و گفتند چرا زودتر اين کار را نکرديد.  قاليباف با اشاره به ضرورت همدلي شهروندان و اجتناب از هرگونه مرزبندي عنوان کرد: برخي از دوستداران انقلاب در حين اينکه معتقدند بسيار مردمي هستند از مردم کاملاً جدا شده‌اند. يادمان رفته است که تمام افرادي که در اين جامعه هستند چه آنهايي که به ما توهين مي‌کنند و تهمت مي‌زنند و چه آنها که عليه انقلاب هستند زير سايه نظام جمهوري اسلامي هستند.