آگهی فروش یک نفتکش در دیوار

کاربری گفته است:« نفتکش کره‌ای همون بچه فامیله که هم شلوغ می‌کنه هم دستمال کاغذی می‌ریزه. تازه باباشم بهمون بدهکاره»
آفتاب یزد- گروه شبکه: روز دوشنبه سپاه پاسداران یک نفتکش کره‌ای را در آبهای خلیج فارس توقیف کرد. در خصوص چرایی این اقدام گفته شده که این شناور به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شده است در واقع این نفتکش حامل 7هزار و 200 تن اتانول بوده است. اما عده‌ای بر این باورند که این اقدام سپاه عکس‌العمل مناسبی در برابر بلوکه شدن دارایی ایران توسط کره‌ای‌ها است و اگر کره اموال ایران را پس ندهد، باید قید خلیج فارس را بزند. فارغ از این مسائل، از آنجا که کاربران شبکه‌های اجتماعی ید طولایی در شوخی کردن با همه اتفاقات ولو مهم و حساس دارند این بار هم توقیف نفتکش کره‌ای را دستمایه طنز قرار دادند. بیشتر شوخی‌ها در قالب تصاویر است اما از جالب‌ترین آنها می‌توان به آگهی فروش این نفتکش کره‌ای در سایت دیوار اشاره کرد آنهم به قیمت 8 میلیارد دلار.
یکی از کاربران در این مورد گفته است:« نفتکش کره‌ای همون بچه فامیله که هم شلوغ می‌کنه هم دستمال کاغذی می‌ریزه. تازه باباشم بهمون بدهکاره».
دیگری با اشاره به سریال‌های کره‌ای نوشت:« ظریف: کره با کمک ارتش چوسان جنوبی و اشباح سیاه با فرماندهی جومونگ با یک‌ حمله ایران را اشغال و نابود می‌کند. من‌ مطمئنم.»


یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:« کره جنوبی فکر کرده به همین راحتی حکم آزادی کشتی‌ رو میدن! مراحل آزاد‌سازی کشتی: گرفتن خلافی از پلیس 10+،صف بانک ملی و پرداخت خلافی، پول یدک کش،پول معاینه فنی، پول پارکینگ، برگه معاینه فنی و بیمه شخص ثالث و بدنه و از همه مهمتر شیرینی بچه ها!»
کاربران دیگر نوشته اند:« به نظرتون قیمت یک نفتکش اونم با تمام محموله‌های سوختیش به 8 میلیارد دلار میرسه؟!»، « آقا کسى نفتکش کره اى نمیخواد دیوار گذاشته واسه فروش»، « ورودی تنگه هرمز: لعنت بر نفتکش کسی که اینجا آشغال بریزه »، «نفتکش کره‌ای به خاطر بدهی هشت میلیارد دلاری کره اعمال قانون و به پارکینگ منتقل شد»، «عالیجناب جومونگ، اول وصیت‌نامه‌اش را تقدیم بانو سوسانو کند، بعد عازم خلیج فارس شود»، « + داداش
نفتکش خوب تو دست و بالت چی داری؟ - یدونه رو تازه از خلیج فارس گرفتیم کره‌ای هم هست»، « اولین واکنش کره جنوبی به توقیف نفتکش کره ای: دیگه حق ندارید جومونگ رو پخش کنید»، « شما که میدونید ما روى خلیج‌فارس حساسیم؛ خب آخه چرا آشغال می ریزید! »، «-آقای جمهوری اسلامی؟ + بله - نفتکشمونو آزاد میکنی؟ + باید جریمه آشغال ریختنشو بدید - چقدر میشه؟ + هشت میلیارد دلار »، « یک فروند نفتکش توقیف شده تازه از خلیج فارس گرفتیم دور رنگ کفشم آفتاب ندیده قیمت مقطوع ۸ میلیارد دلار»، « شما نگران حمله جومونگ هستید ولی باور کنید به گواهی تاریخ، تسو رو میفرستن مذاکره»، «یکی از شرط‌های ایران برای بازگرداندن نفتکش کره ای؛ اگه تونستید چشماتون رو گرد کنید پسش میدیم»، «مدارک برای ترخیص نفتکش ۱- رسید پرداخت جریمه (۸ میلیارد) ۲- رسید پرداخت هزینه پارکینگ ۳- کارت کشتی. ساعت۸تا۱۲ مراجعه کنید به نیروی دریایی سپاه جهت ترخیص نفتکش»، « یه صنایع دستی اصفهان رو دادیم به بازیگر کره جنوبی(یانگوم) به جاش کشتی گرفتیم».