عاریت نشینان کاخ‌های شیشه‌ای بدانند

فتح اله دهقان‪-‬ تاریخ ایران فرازو نشیب‌های زیادی را به خود دیده است. در برهه‌هایی از تاریخ این مرز وبوم فاتحان ایرانی شرق و غرب عالم را تسخیر کردند.به گواه تاریخ ایرانیان در برهه هائی بر جهان حکومت مثال زدنی کرده اند.
در مقاطعی نیز طعم تلخ شکست را چشیدند، ولی این سرو تنومند کهنسال، سرافراز، همچنان استوار مانده است.
این روزها امکان درگیری نظامی در منطقه نقل مجالس شده است. ترامپ تهدید به حمله نظامی میکند، اسرائیل و برخی از کاخ نشینان شیشه‌ای خلیج فارس نیز آتش بیار معرکه شده اند.
ساکنان کاخهای شیشه‌ای منطقه دست به جیب آماده‌اند تا هزینه حمله به ایران را پرداخت کنند.


غافل از آنکه اولین قربانی جنگ احتمالی خود آنها هستند.آنها باید بدانند کاخ‌های شیشه‌ای آنها با تیر وکمانی
فرو خواهد ریخت.
آنها باید این حقیقت را بپذیرند بیشترین آسیب را از هر حادثه‌ای متحمل خواهند شد.
ایران کشوری پهناور با عمق استراتژیک است.
علیرغم همه مشکلات که به دنبال لاپوشانی آن نیستم وبه آن اذعان و اعتراف می‌کنم، ایران با داشتن پتانسیل‌های مناسب برای مقابله با هر حادثه‌ای با کشورهای منطقه قابل قیاس نیست.
ساکنان کاخ‌های شیشه‌ای علم و آگاهی دارند حتی برای تامین آب به خارج وابسته هستند.
آنها حتما مطلع‌اند اقتصاد تک محصولی آنها بر پایه فروش نفت است و در صورت شلیک گلوله‌ای لاجرم صادرات نفت مختل خواهد شد.
لازم به ذکر نیست که ایران بر اثر تحریمها در حال حاضر صادرات نفت ندارد.دیگر اینکه بنا به گواه تاریخ ایرانیان زیر بار خارجی نخواهند رفت و جلوی متجاوزین خواهند ایستاد.
وضعیت کشوردر نتیجه تحریمها و سوء مدیریت و فساد و.....بعضی‌ها را وسوسه نموده و ممکن است موجب اشتباه محاسباتی آنها شود.
توصیه میکنم از سرنوشت صدام که پس از انقلاب با محاسبه غلط به ایران حمله کرد عبرت بگیرند.
القصه؛ایرانیان به دنبال آتش افروزی نیستند و ایران بارها دست دوستی به طرف کشورهای منطقه دراز کرده ولی متاسفانه با بی‌مهری مواجه شده است.
فرصت را غنیمت شمرده واکیدا توصیه می‌کنم ایران باید سیاست نزدیکی با دیگر کشورها را برای حل مشکلات منطقه کماکان ادامه دهد.
به حاکمان خاور میانه وخلیج فارس توصیه میکنم از تاریخ و وضعیت فعلی منطقه و سرنوشت کشورهایی مانند سوریه،عراق،افغانستان،لیبی و عبرت گرفته و عاقلانه همراه با حلم و بردباری با مسائل برخورد نمایند.
آنها باید این واقعیت تلخ را بپذیرند بازنده اصلی هر گونه ماجرا جویی مردم خاور میانه هستند،چون که قد رتهای جهانی مداخله گر شرقی و غربی از منطقه فاصله داشته و نه تنها تهدیدی متوجه آنها نمی‌شود بلکه از این بازی منتفع خواهند شد.
درایت،آینده نگری، اصول و قواعد علم سیاست و...حکم میکند مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود و امنیت منطقه نیز لاجرم توسط ساکنان این دیار تامین می‌شود.