سیلی قانون‌گذار بر صورت قانون

رضا بژکول‪-‬ حادثه تلخ و سیلی یک نماینده مجلس به صورت یک سرباز در اجرای قانون می‌تواند عواقب بدی از جهت روحی و روانی برای هر فردی در جامعه داشته باشد.
سیلی زدن قانون‌گذار بر سرباز قانون مدار؛ آن هم در روز روشن باید در تاریخ ثبت شود!
حکایتی تلخ برای ملتی که می‌خواهد قانون برای همه یکی باشدو فرقی بین نماینده مجلس یا دولت و... با سرباز و یا مردم نداشته باشد. در هر کشور قانون گرایی بخشی از زندگی روزمره اجتماعی و در عین حال نهادینه شده است.
همه موظف به اجرای قانون هستند وقتی قانون برای همه یکی دیده شود، نظم در آن جامعه حاکم می‌شود.


وقتی نظم در جامعه حاکم شد تبدیل به فرهنگ عمومی می‌شود تا آرامش بر محیط اجتماعی مستولی شود و همه به قانون تاسی کنند. به باور راقم، سیلی خوردن سرباز وظیفه‌شناس در اجرای قانون را باید به کتاب‌های درسی برد. تا درس آموزشی برای ‌کودکان حال و آینده باشد که اگر یک نفر قانون را پاس دارد می‌تواند الگویی شود تا بی‌قانونی از جامعه رخت بندد و از شر آن ملتی رهایی یابند.
و نسل آینده نیز در رسانه یا کتاب‌ها بخوانند اگر بی‌قانونی را شنیدند اما سربازانی بودند که در مقابلش ایستادند و نظم را در جامعه جاری کردند.
باشد که با برخورد با قانون گریزان راه برای قانون مداران باز شود و همه مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس بدانند که با بقیه شهروندان در اجرای قانون هیچ فرقی ندارند.
حتی اگر آن فرد سرباز ساده اما وظیفه شناس باشد.
به نظر می‌رسد تشویق چنین سربازی در اجرای دستورات قانونی توسط مسئولان ذیربط؛ می‌تواند آموزشی باشد برای جلوگیری از قانون‌گریزی و پذیرش قانون‌مداری در عرصه‌های اجتماعی؛ باشد که چنین شود.