در این سه سال هیچ شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم

حجت‌الاسلام روحانی روز پنجشنبه (9 بهمن) ۳ پروژه بزرگ در عرصه کشاورزی و صیانت از منابع طبیعی را از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.
۲۵ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در غرب و شمال غرب کشور، ۷۸ هزار هکتار زهکشی از طرح ۲۸۰ هزار هکتاری زهکشی اراضی استان گلستان، ۴۱۵ پروژه مقابله با بیابان‌زدایی و کنترل ریزگرد‌ها در ۱۳ استان کشور در قالب برنامه صیانت از منابع طبیعی و ۳ هزار و ۱۵۴ طرح آبخیزداری و منابع طبیعی در سراسر کشور، پروژه‌هایی هستند که با دستور روحانی به طور رسمی ‌افتتاح شدند.
برای اجرای این پروژه‌ها ۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از آنها برای ۱۰۵ هزار و ۷۷۱ نفر‌ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
رئیس‌جمهور در  آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهادکشاورزی همچنین حراست بیش از پیش از جنگل‌ها، مراتع و مقابله با بیابان‌زایی را ضروری دانست و گفت: یکی از مسیرهای مبارزه با فساد حدنگاری است که مانع تجاوز به اراضی کشاورزی و زمین‌خواری می‌شود و دولت در پیشبرد طرح حدنگاری مصمم است.


رئیس‌جمهور با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به ملت بزرگ و فداکار ایران، گفت: به همه خانواده‌هایی که عزیزانشان را در جریان نهضت و انقلاب اسلامی فدا کردند و به روان پاک شهدا درود می‌فرستیم. همچنین از مردم عزیز ایران بایستی برای 16سال مبارزه برای پیروزی نهضت اسلامی،از سال 41 تا 57 و نیز به‌خاطر 42سال ایستادگی، صبر، مقاومت‌، سازندگی‌ و دفاع از کشورشان در دوران بعد از انقلاب و در سه سال اخیر به‌خاطر صبر و مقاومت آنها در جنگ اقتصادی تحمیلی بی‌سابقه در تاریخ، قدردان بود.
 روحانی خاطرنشان کرد: در طول این سه سال، البته همیشه دل‌نگران بودیم و خدا را گواه می‌گیرم هیچ شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم. احساس من در تمام این سه سال، همانند همان سال‌های جنگ تحمیلی و مسئولیت‌هایی که در جنگ داشتم، بود. حس من این بود که آن 8 سال باز به یک صورت دیگری ظهور و بروز پیدا کرده و امروز در یک جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به احساس رنج مردم به‌خاطر قیمت اجناس، گفت: ما را سه سال در تحریم و یک جنگ شدید بی‌سابقه قرار دادند، منابع مالی ما را در دنیا قفل کردند و نگذاشتند از آن استفاده کنیم، نگذاشتند نفت و میعانات گازی‌مان را صادر کنیم و در سایر صادرات هم مشکل درست کردند اما علی‌رغم این، ملت ایستادگی کردند.
وی  با قدردانی از تلاش و همت کشاورزان، تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی، استانداران و کلِ دولت پشتیبان و حامی‌ و در کنار کشاورزان است و امیدوارم بتوانیم روزی کشور را در محصولات غذایی به طور کامل مستغنی و خودکفا کنیم و حتی میزان صادرات مواد غذایی را افزایش دهیم.
مراسم نمادین 22 بهمن با به‌کارگیری خلاقیت‌های تازه، شکوهمندتر برگزار شود
روحانی همچنین روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امسال دو پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در نبرد با استکبار را جشن می‌گیریم. دولتی که می‌خواست ما رنگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را هم نبینیم اکنون با خفت و خواری از دنیای سیاست کنار گذاشته شده و در مقابل ما با افتخار چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب‌مان را هر چند به‌صورت نمادین اما با شکوه، جشن می‌گیریم.
 روحانی تأکید کرد که باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، از آغاز موج چهارم بیماری کرونا جلوگیری شود تا به این ‌ترتیب مسئولان ناچار نشوند مجدداً یک سلسله محدودیت‌ها را در شهرهایی که در وضعیت نارنجی و یا قرمز قرار می‌گیرند، اعمال کنند.
رئیس‌جمهور به همه کمیته‌ها به‌ویژه کمیته تبلیغات و قرارگاه عملیاتی دستور داد که هشدارهای لازم درخصوص ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامتی مردم و تداوم فعالیت‌های مرتبط با معیشت مردم، داده شود.
وی  ابراز امیدواری کرد که با اقدامات موثر انجام شده، واکسن ساخت داخل بتواند همه مراحل تایید کیفی را طی کرده و مجوزهای لازم را کسب کند و واکسیناسیون با واکسن‌های خریداری‌شده از خارج نیز، طبق جدول اولویت‌های گروه هدف، در ماه بهمن آغاز شود.
همچنین در ادامه این جلسه گزارش کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی ستاد از بروز برخی علائم درخصوص خیز بیماری کرونا در برخی شهرها از جمله پایتخت، بررسی شد.
روحانی در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی دستور داد به سرعت و با دقت بسیار بالا اقدامات موثری را برای گسترش بازرسی‌ها و نظارت‌ها در روند رعایت پروتکل‌ها انجام دهد و چنانچه مشاهد شد که استان و یا شهرستانی به سمت وضعیت نارنجی یا حتی زرد در حرکت است، سریعا اقدامات و محدودیت‌های لازم را اعمال کنند.