ابلاغ بخشنامه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی


به گزارش خبرگزاری میزان، نظر به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بخشنامه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از سوی رئیس قوه قضائیه به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ شد. مطابق این بخشنامه باید هرچه سریع‌تر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در مرکز و شهرستان‌های سراسر کشور تشکیل شود.
سفر رئیس قوه قضائیه
به عراق
رئیس قوه قضائیه در صدر یک هیئت بلندپایه قضایی امروز به عراق سفر می‎کند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قضایی عراق، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، بنا به دعوت رسمی فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق، امروز در صدر یک هیئت عالی‌رتبه قضایی به بغداد سفر می‎کند. مرکز اطلاع‌رسانی شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که این هیئت روز سه‌شنبه برای امضای چند یادداشت تفاهم بین دو کشور در چارچوب همکاری قضایی و حقوقی به مقر شورای عالی قضایی می‌رود. در حاشیه این سفر، یادداشت تفاهم‌هایی با وزارت دادگستری، هیئت شفافیت و کمیساریای عالی حقوق بشر عراق منعقد خواهد شد.
گفتنی است، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق در سفر سال گذشته خود به تهران از رئیس قوه قضائیه کشورمان برای سفر به بغداد دعوت کرده بود.