حداقل وعده ندهید

رضا بژکول ‪-‬ گرانی‌ها همچنان بیداد می‌کند و هر روز با توجیه بعضی از مسئولان بخصوص ستاد تنظیم بازار روبرو هستیم! یک روز می‌گویند مرغ به قیمت واقعی عرضه میگردد، روز بعد می‌شنویم در بازار به قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند و مردم را جمع کرده و صف‌های طویل تشکیل می‌دهند تا شاید یک عدد مرغ ناقابل بخرند و چند روزی زندگی فقیرانه را سپری کنند!
از یکطرف می‌گویند تجمع نکنید بعد در بازار خرید مرغ جمعیت بالایی را می‌بینیم که در صف ایستاده‌اند! صف‌های خرید نه با فاصله! بلکه تجمع بیشمار نیازمندان برای خرید مرغ مثلا ارزان! اما در هم تنیده جمعی!
و جالب‌تر اینکه به هر خانوار یک مرغ می‌دهند یعنی ساعت‌ها صف بمانی تا یک مرغ طلایی بگیری تا سفره‌های ترک خورده خود را
تزیین کنی!


کسی نیست از مسئولان مربوطه بپرسد اگر گرانی‌ها به تحریم‌ها ربط دارد چرا علنا حاضر نیستند بانیان را توجیه کنند.
اگر چنین نیست قاعدتا نباید بخش اعظم کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم مرغ، گوشت، روغن، حبوبات، لبنیات و... که در داخل تولید می‌شود این همه فشار به مردم بیاید و آن قدر آشفته بازار باشد که هر فروشنده‌ای سبک خودش را در عرضه و قیمت آن به مردم
بازی کند!
سیب زمینی، پیاز، گوجه، خیار سبز طلایی و لاکچری و کلا میوه‌جات مورد نیاز این روزها برای اکثر مردم خریدش یک رویا شده و اگر بخشی از مردم هم بخرند، دانه‌ای می‌خرند که سفره کوچکشان خالی نباشد!
آقایان مسئول اقتصادی، این‌ها که دیگه داخلی است! این‌ها که دیگه دست خود ماست و تولیدش داخل است! این‌ها را که دیگه دشمنان ما ساخته و پرداخته نکردند! چرا باید با سوءمدیریت از سفره مردم حذفش کنید و یا اگر باشد نصفش کنید!
آنقدر کالاهای اساسی را گران کردید که خرید و فروش پوشاک، لوازم دیگر زندگی،
کم و بیش برای مردم تعطیل شده و فروشندگان ان مانده‌اند که در این آشفته بازار گرانی کالاهای اساسی لوازم خود را چه کنند!
وزارت محترم بهداشت به مردم توصیه می‌کند که خود را در مقابل کرونا تقویت کنند تا از اسیب مصون بمانند! با کدام مواد تقویتی؟ میوه‌جات و سبزیجات که باعث تقویت سیستم بدن می‌شود گران است! و مردم در خرید آن مشکل دارند! با چه تقویت شوند وزارت محترم بهداشت؟
با ویتامین ث!؟ با داروهای تقویتی که هرکدامشان قیمتش بیداد می‌کند! با چه چیز خودشان را تقویت کنند؟ آن از موادغدایی! این هم از داروهای تقویتی که هر روز نسبت به دیروز گران و گران‌تر می‌کنید بی‌آنکه فکر کنید این مردم هم آدم‌اند و نیازمند به داشتن حداقل زندگی و تقویت مواد مورد نیاز جسمانی خود و فرزندانشان هستند!
آقایان مسئول اگر نمی‌توانید کالاهای اساسی و داروهای تقویتی و اساسی را با مدیریت درست به دست مردم برسانید حداقل شعار و وعده ندهید!