وزیر جهاد کشاورزی: از هر ایده‌ای برای کاهش قیمت گوشت استقبال می‌کنیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از هر ایده و اقدامی که موجب کاهش قیمت گوشت در کشور و به نفع مصرف کنندگان شود، استقبال می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، کاظم خاوازی روز شنبه در سفر به شهرستان ساوه و بازدید از شهرک گلخانه‌ای آوه، در پاسخ به این مطلب که «انجمن صنفی دامداران مدعی است که ۳۰۰ هزار راس دام در دامداری‌ها داشته و دولت اقدامی برای خرید و یا صادرات آنها انجام نداده است»، گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی از هر ایده‌ای که موجب کاهش قیمت گوشت در داخل کشور شود، استقبال خواهد کرد.
وی در مورد اینکه انجمن صنفی دامداران اعلام کرده دام را با قیمت ۱۰۵ هزار تومان در اختیار شرکت پشتیبانی دام قرار می‌دهد، گفت: در صورتی که انجمن ذیربط این رقم را رسماً اعلام کند، وزارت جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی را به ستاد تنظیم بازار تقدیم و خرید انجام خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: مشکلی از نظر منابع مالی و سردخانه‌ای وجود ندارد و از هر اقدامی که قیمت گوشت را حتی تا میزان پنج یا ۱۰ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش دهد، استقبال می‌کنیم.


رفع تداخلات ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی به نفع کشاورزان
خاوازی با اشاره به برخی تداخلات اراضی کشاورزی، تصریح کرد: امسال رشد رفع تداخلات اراضی کشاورزی بسیار قابل توجه بود و تاکنون در مورد ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی که مابین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و مردم مورد دعوی بوده، به نفع مردم رای اخذ شد.
وی عنوان کرد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی این است که علاوه بر حفاظت از منابع طبیعی برای نسل آینده، در مناطقی که کشاورزان بیش از ۵۰ سال در حال فعالیت هستند و قانون اجازه دهد، اراضی را در اختیار مردم قرار دهیم.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی فرایند رفع تداخلات اراضی طولانی است زیرا عرصه‌ای به مساحت کل کشور دارد اما امسال سرعت رفع این مشکل با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و در همین رابطه به تمام مسئولان ذیربط تاکید شده است تا مشکلات مردم در این زمینه را با سرعت برطرف کنند.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که در باغبانی کشور دچار ضعف هستیم، تهیه نهال سالم و خوب است تا کشاورز بتواند سال‌ها حداکثر عملکرد را داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از درختان بسیار مهم در عرصه باغبانی، محصول پسته است که نهال‌ها از منابع مختلف تهیه می‌شود و با وجود نظارت های انجام شده، انتظارات باغداران برآورده نمی‌شود.
خاوازی گفت: شهرک گلخانه‌ای آوه در تولید بذر پسته دارای مکانیسم پیوسته از رشد تا آماده‌سازی نهال است که این روند سه سال به طول می‌انجامد.