فکری به حال گرانی‌ها کنید

افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها شرایط را برای بسیاری از مردم آن هم در آستانه سال نو دشوار کرده است به طوری که قدرت خریدشان را از دست داده اند. آن‌ها از این همه گرانی گله دارند اما صدایشان به جایی نمی‌رسد. مشکل اینجاست که گرانی در تمام کالا‌ها بیداد می‌کند. از همین رو سوال این است که مسبب این همه گرانی کیست و چرا کسی این مشکل را حل نمی‌کند؟ به نظرم این موضوع را باید از سیاستمداران، برنامه‌ریزان و صاحبان قدرت پرسید که چرا آنقدر گرانی است؟ چون که آن‌ها هستند که ابزار و قدرت تعیین بسیاری از مسائل را دارند و از سوی دیگر این گرانی‌ها ناشی از
برنامه ریزی و تصمیم‌های آن‌هاست.
نکته اینجاست که هرچقدر گرانی‌ها تشدید شود میزان نارضایتی‌ها هم بالا خواهد رفت. کما اینکه دولت در حال حاضر از جهت نارضایتی‌ها در وضعیت خوبی قرار ندارد. اما مسئولان اگر بخواهند با برخورد با اختلاس گران و رانت خواران می‌توانند مانع از افزایش قیمت بیش از حد کالاها شوند.
نکته بسیار مهمی که نباید مسئولان فراموش کنند این است که مبادا صبر مردم تمام شود. روح و روان مردم از این شرایط خسته و آسیب دیده است؛ موضوعی که به وضوح قابل لمس است. بنابراین بهتر است که مسئولان تا شرایط سخت‌تر از این نشده برای گرانی‌های افسارگسیخته راه حلی پیدا کنند. همانطور که یک شهروند در این باره گفته است: «مسئولان یک کمی به فکر مردم باشند.»