ملكه انگليس به نژادپرستي محكوم شد

گروه اجتماعي| مگان ماركل، عروس خانواده سلطنتي انگليس، ملكه اليزابت را به نژادپرستي محكوم كرد.
او در مصاحبه با «اپرا وينفري» براي شبكه «سي‌بي‌اس» در روز يكشنبه، ۷ مارس فاش كرد، در زمان بارداري اولين فرزند مشتركش با هري، خانواده سلطنتي نگران اين بودند كه پوست بچه آنها چه رنگي است. اين نگراني در حالي مطرح شده بود كه مادر مگان رنگين‌پوست است و عروس خانواده سلطنتي پيش از اين مگان ماركل بارها با اشاره به دورگه بودن خود از حقوق رنگين‌پوستان دفاع كرده است.
به گزارش رويترز، مگان ماركل در اين گفت‌وگو اعلام كرده است كه خانواده سلطنتي نمي‌خواستند كه فرزند او لقب پرنس يا پرنسس بگيرد، آنها حتي علاقه‌اي به دانستن جنسيت فرزند او نداشتند، زيرا عنوان كرده بودند كه فرزند هري و مگان امنيت خانواده سلطنتي را نخواهد داشت. دليل اصلي اين نگراني از سوي ماركل نگراني خانواده سلطنتي از ميزان رنگين‌پوست بودن فرزند آينده مگان و هري عنوان شده است.
اپرا وينفري، در اين گفت‌وگو از ماركل خواست كه بگويد چه كسي درباره رنگ پوست فرزند او ابراز نگراني كرده بود اما پاسخي كه از عروس نوه ملكه انگليس دريافت كرد، اين بود كه «به نظرم (افشا اين موضوع) براي آنها بسيار مخرب خواهد بود.» ماركل در ادامه اشاره كرده كه اين موضوع از طريق هري به او اطلاع ‌داده شده و هري در ادامه صحبت همسر خود افزوده است كه تمايلي به افشاي اين گفت‌وگو ندارد، اما همان زمان نيز از اين مساله شوكه شده بود. به گفته ماركل، اين افكار در زمان بارداري او به ذهنش رسيده بود.


هري در ادامه اشاره كرده است كه حتي پيش از مراسم ازدواج خانواده سلطنتي اعلام كرده بود كه منبع مالي براي تامين امنيت ماركل را ندارد و تمام نشانه‌هاي سخت ‌شدن ماجرا پيش از ازدواج نيز وجود داشت. يكي از اين نشانه‌ها تلاش عروس خانواده سلطنتي براي خودكشي بود. او براي نجات خود از خودكشي و خودزني از موسسه سلطنتي درخواست كمك كرده بود اما اين موسسه از ارايه كمك به او سرباز زده بود، زيرا اين كمك را در شأن موسسه ندانسته بود.عروس خانواده سلطنتي انگليس در ادامه گفت: «اين موضوع براي چند ماه آخر بارداري من ادامه داشت و من به خودم گفتم، خب پس قرار نيست پسرم (لقب) شاهزاده بگيرد اما بايد امنيت او حفظ شود. با توجه به اينكه او از دريافت لقب محروم مي‌شود، اين موضوع روي حفاظت از او تاثير خواهد داشت.»
اپرا از مگان ماركل درباره چرايي عدم تعلق لقب شاهزاده به «آركي» پسر او و هري سوال كرد و ماركل در جواب گفت: «هيچ توضيحي وجود نداشت. من نتوانستم چرايي اين موضوع را متوجه شوم.»
مجري اين مصاحبه از هري نوه ملكه انگليس پرسيد كه چه كس يا كساني درباره رنگ پوست فرزند او و مگان ماركل پيش از متولد شدنش سوال كردند اما هري اين‌طور جواب داد: «من هرگز درباره اين مكالمه صحبت نخواهم كرد.»
عروس خانواده سلطنتي در بخشي از اين مصاحبه گفت: «من براي مدت‌هاي طولاني خواستار حق زنان براي اظهارنظر بوده‌ام اما بعدا (پس از ازدواج با هري و عضويت در خانواده سلطنتي انگليس) ساكت شدم.»
اپرا وينفري از ماركل پرسيد: «آيا ساكت شدي يا ساكتت كردند؟» عروس نوه ملكه انگليس در جواب گفت: «دومي (مرا ساكت كردند).»
مگان ماركل مي‌گويد كه اعضاي خاندان سلطنتي و كاخ باكينگهام نمي‌توانند از او و شاهزاده هري انتظار سكوت داشته باشند «در حالي كه همچنان به دروغگويي‌ها» عليه اين دو ادامه مي‌دهند.نوه ملكه انگليس و همسرش از ماه مارس سال ۲۰۱۹ از نقش خود به عنوان اعضاي ارشد خانواده سلطنتي اين كشور استعفا دادند و در ايالت كاليفرنيا سكونت گزيده‌اند و آركي، پسر هري و ماركل در سال ۲۰۱۹ و در انگليس متولد شد. هري در اين مصاحبه با اشاره به سال ۱۹۹۷ و مرگ مادرش، پرنسس دايانا، اشاره كرده است كه علت ترك خانواده سلطنتي نگراني از تكرار تاريخ و نبود تفاهم در خانواده سلطنتي بود. او اشاره كرده است كه طي اين مدت هم سه بار با مادربزرگش، ملكه اليزابت و دو بار با پدرش، شاهزاده چارلز صحبت كرده اما پدر در آخرين گفت‌وگو از او خواسته است كه ديگر تماس تلفني نداشته باشد و تمام مسائل را مكاتبه كند. 
در همين حال كاخ باكينگهام اعلام كرده است كه درباره ادعاي بدرفتاري مگان ماركل با كاركنان خاندان سلطنتي، تحقيقاتي را آغاز كرده است. اتهام بدرفتاري به مگان پس از ضبط مصاحبه اين زوج با اپرا وينفري در يك روزنامه بريتانيايي مطرح شد. مگان ماركل اين اتهام را رد كرده است.
روزنامه تايمز چاپ بريتانيا روز سه‌شنبه هفته گذشته در گزارشي ادعا كرد كه مگان ماركل بابت دوراني كه نقش اعضاي ارشد خاندان سلطنتي را داشته با يك شكايت درباره بدرفتاري رو‌به‌روست.به نوشته اين روزنامه، اين شكايت مربوط به سال ۲۰۱۸ و اوايل دوران پس از ازدواج مگان ماركل و شاهزاده هري بوده كه اين دو در كاخ كنزينگتون در لندن زندگي مي‌كردند.روزنامه تايمز به ايميلي كه به وسيله يكي از كاركنان درز كرده، استناد و مگان ماركل را متهم كرده كه دو نفر از دستياران شخصي خود را از كاخ بيرون انداخته است. در اين گزارش ادعا شده كه مگان ماركل يكي ديگر از كاركنان را هم تحقير كرده است.كاخ باكينگهام كه مسووليت استخدام كاركنان و خدمه خاندان سلطنتي را دارد در واكنش به اين خبر در بيانيه‌اي از اتهامات مطرح شده در تايمز «به‌ شدت ابراز نگراني كرد» و اعلام كرد كه تيم اداري در حال تحقيق درباره وضعيت مطرح شده در مقاله تايمز هستند.
در بيانيه باكينگهام آمده: «سال‌هاست كه در قصرها و كاخ‌هاي سلطنتي مقررات حفظ احترام و شأن محيط كار اجرا مي‌شود و هيچ‌گونه بدرفتاري و قلدري در فضاي كار تحمل نمي‌شود و نخواهد شد.»
در بخشي از تحقيقات كاخ باكينگهام از كاركنان كنوني و سابق خاندان سلطنتي به‌طور محرمانه درباره تجربه كار با مگان سوال خواهد شد.