تلاش ما تحویل کشور بدون تحریم به دولت بعدی است

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری از برخورد دوگانه برخی چهره‌ها نسبت به مسائل مهم و ملی، مانند «اف‌ای‌تی‌اف» و برجام انتقاد کرد و خواستار آن شد که مصالح کشور و منافع مردم اصل باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان اینکه غیر از ما و کره شمالی بقیه کشورهای دنیا، چارچوب مبارزه با پولشویی را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: پس اینطور نیست که در دنیا همه کشورها، دنبال منافع خودشان نیستند به نظر می‌رسد برخی‌ها بیشتر نگاه سیاسی به موضوع اف‌ای‌تی‌اف دارند.
او با بیان اینکه دولت بارها تأکید کرده که معطل ماندن این دو لایحه به مصلحت روابط بانکی ایران با دنیا و حتی با کشورهای دوست ما نیست، تصریح کرد: چه تحریم باشیم و چه تحریم نباشیم، روابط بانکی، جزو ابزارهای اصلی روابط تجاری و اقتصادی کشورمان با دنیا است، بر این اساس نباید خودمان را تحریم کنیم.
او ابراز امیدواری کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم درستی بگیرد و اینطور نباشد که اینقدر این پا و آن پا کنند که این دولت نتواند کار کند و دولت بعدی که بیاید اینها تصویب شود. واعظی در پاسخ به سؤالی درباره طرح وزیر امور خارجه درباره برجام هم گفت: روی آن کار می‌شود و هنوز نهایی نشده است.


محمود واعظی در پاسخ به سؤال «ایلنا» درباره مواضع دبیر شورای عالی امنیت ملی نسبت به مسائلی چون برجام، گفت: رئیس دولت، رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور است و دبیرخانه این شورا باید با رئیسش هماهنگ باشد. آقای روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی است و دبیرخانه هم باید مانند گذشته خودش را با رئیس شورا هماهنگ کند. او اضافه کرد: حال یک وقتی نغمه‌هایی زده می‌شود و مصاحبه‌هایی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد در این شرایطی که کشور در حال جنگ اقتصادی است به جای اینکه فضا را آرام کند باعث بروز مشکلاتی می‌شود. این از مشکلاتی است که ما داریم و باید حل شود.