پرسپولیس بی دردسر صعود کرد، استقلال با حاشیه


گروه ورزشی / مرحله یک‌ شانزدهم نهایی جام حذفی پنجشنبه و جمعه با برگزاری دیدارهایی پیگیری شد که در یکی از مهم‌ترین آنها پیکان و استقلال از ساعت ۱۷:۳۰ پنجشنبه در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند. در این بازی فرهاد مجیدی همان ترکیب برنده بازی با فولاد را به میدان فرستاد. چند دقیقه اول بازی در اختیار پیکان بود اما رفته رفته این استقلالی‌ها بودند که بازی را در دست گرفتند و چند موقعیت نصف ‌و نیمه هم ایجاد کردند. دقیقه 17 و در یکی از این حملات بود که استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که وریا غفوری آن را زد و توپش بعد از برخورد به تیر، روی خط دروازه در حرکت بود که شیخ دیاباته برای باز کردن دروازه به سمت توپ رفت اما مجید عیدی مدافع پیکان با او برخورد کرد و حمید حاج‌ملک داور بازی پنالتی اعلام کرد. داور همچنین عیدی را اخراج کرد اما بعد از اعتراض پیکانی‌ها و مشورت با کمک داور، کارت قرمز را به کارت زرد تغییر داد. در ادامه هم دیاباته پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و دروازه پیکان را باز کرد تا استقلال از میزبان خود پیش بیفتد. پس از آن پیکانی‌ها سعی کردند با در اختیار گرفتن توپ به سمت دروازه استقلال بروند اما در خلق موقعیت خطرناک قدرتمند ظاهر نشدند. دقیقه ۳۹، محمد نادری ارسال بلندی از سمت چپ روی دروازه پیکان انجام داد و محمد دانشگر که جلو کشیده بود، در نزدیکی دروازه پیکان این ارسال را با یک بغل پا به گل دوم استقلال تبدیل کرد تا نیمه اول با پیروزی سفیدپوشان استقلال به پایان برسد. با شروع نیمه دوم شاگردان مهدی تارتار سعی کردند به استقلال فشار بیاورند و دقیقه ۵۸، پیکانی‌ها توپ را به محوطه جریمه استقلال رساندند ولی توپ بعد از دفع ناقص نادری به ابراهیم صالحی رسید و او هم با یک ضربه محکم دروازه استقلال را باز کرد. پیکانی‌ها باز هم به بازی هجومی ادامه دادند اما در خلق موقعیت خطرناک ناکام بودند و فقط به نزدیکی محوطه جریمه استقلال می‌رسیدند. همین بالا بازی کردن پیکانی‌ها باعث شد تا شاگردان مجیدی موقعیت‌های خطرناکی به دست آورند. دقیقه 70 علیرضا رضایی دروازه‌بان پیکان برای دفع توپ از محوطه جریمه خارج شد اما ضربه او توپ را به بابک مرادی رساند اما این بازیکن نتوانست دروازه خالی از دروازه‌بان را باز کند و نادر محمدی توپ را به بیرون فرستاد. دقیقه 80 پاس امیرارسلان مطهری که دقیقه 52 به میدان آمده بود، به مرادی نرسید و تکل عیدی نزدیک بود یک گل به خودی را برای استقلال به ثمر برساند که نادر محمدی باز هم و برای دومین بار دروازه تیمش را نجات داد و توپ را از روی خط برگرداند. در چند دقیقه پایانی بازی پیکانی‌ها فشار بیشتری روی دروازه استقلال ایجاد کردند اما در رسیدن به گل دوم ناکام بودند تا استقلال به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.

صعود لیگ برتری‌ها


در سایر دیدارهای پنجشنبه نساجی و سایپا در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مقابل هم قرار گرفتند که بازی در وقت‌های معمول و اضافی با تساوی بدون گل همراه بود ولی نساجی در ضربات پنالتی 8 - 7 برنده شد و به دور بعد راه پیدا کرد تا تیم شهر خسته در اولین دیداری که ساکت الهامی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشت، به پیروزی دست پیدا کند. گل‌گهر در ورزشگاه شهید سردار قاسم سلیمانی سیرجان برابر مس به 2-1 به برتری رسید. در این مسابقه، علی‌اصغر عاشوری (22) تیم امیر قلعه نویی را پیش انداخت ولی محمدعلی صفیا (94) بازی را برای مسی‌ها به تساوی کشاند تا کار به وقت اضافه کشیده شود. در ادامه سید علیرضا ابراهیمی (112) برای گل‌گهر گل دوم را زد تا این تیم راهی مرحله بعد شود. همچنین ماشین‌سازی در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز پذیرای فولاد بود و بازی را 3-0 به میهمان خود واگذار کرد. در این بازی، لوسیانو پریرا با گلزنی در دقایق (62، 79 و 90) هت تریک کرد تا شاگردان جواد نکونام راهی مرحله بعد شوند. ذوب‌آهن هم در ورزشگاه فولادشهر 2-1 بر شهرخودرو غلبه کرد. مجتبی حقدوست (8) و میلاد جهانی (86) برای اصفهانی‌ها و حسین مهربان (89) مشهدی‌ها گلزنی کردند تا شاگردان سید مجتبی حسینی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کنند. گفتنی است با کناره‌گیری شهرداری ماهشهر از بازی مقابل تراکتور و همچنین بازی نکردن پاس همدان مقابل پارس جنوبی، تراکتور و پارس جنوبی 3-0 برنده شده و راهی مرحله بعد شدند.

صعود قاطع پرسپولیس
دیروز و در یکی دیگر از بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، مس نوین کرمان از ساعت ۱۵ در ورزشگاه باهنر شهر کرمان میزبان پرسپولیس بود. شاگردان یحیی گل محمدی در شرایطی در این مسابقه به میدان رفتند که او از بازیکنانی مانند بوژیدار رادوشویچ، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، مهدی عبدی و محمد مهدی‌ مهدی خانی از ابتدا استفاده کرده بود تا تغییرات عمده‌ای را در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرده باشد. در ۱۵ دقیقه نخست این دیدار، پرسپولیس تیم برتر میدان بود و دقیقه ۱۶، روی ارسال امید عالیشاه از سمت راست، مهدی‌خانی دروازه مس نوین را باز کرد که کمک داور آن را آفساید اعلام کرد. دقیقه 18، مهدی‌خانی باز هم فرصت خوبی به دست آورد اما شوت او پس از برخورد با تیرک افقی دروازه راهی اوت شد. دقیقه ۲۴، مهدی عبدی درون محوطه جریمه مس نوین با آرمان شهدادنژاد دروازه‌بان این تیم تک به تک شد و با عبور از دروازه‌بان درحالی که مقابل دروازه قرار داشت، شوت او راهی اوت شد. دقیقه ۳۶، ارسال در عمق برای عبدی با واکنش خوب شهدادنژاد مواجه شد و توپ راهی کرنر شد اما دقیقه ۳۸، ترابی از سمت چپ توپ را روی دروازه کرمانی‌ها ارسال کرد و کمال کامیابی‌نیا با ضربه سر دروازه را باز کرد و نیمه اول با پیروزی مشکی پوشان پرسپولیس به پایان رسید. با شروع نیمه دوم هم پرسپولیس به حملات خود ادامه داد و دقیقه 59 ارسال سعید آقایی از سمت چپ با ضربه سر عالیشاه به در گوشه دروازه قرار گرفت تا پرسپولیسی‌ها به گل دوم برسند. این اتفاق دقیقه 64 هم افتاد و میلاد سرلک با نفوذ را از سمت چپ به داخل محوطه توپ را به تیر دوم ارسال کرد و عالیشاه از زاویه بسته و به زیبایی با ضربه سر گل دوم خود و سوم پرسپولیس را به ثمر رساند. در ادامه پرسپولیس باز هم فرصت‌هایی را برای گلزنی به دست آورد اما ترابی و شهریار مغانلو که از دقیقه 70 به میدان آمده بود، از این موقعیت‌ها استفاده نکردند. با این حال این بازی با همان نتیجه 3-0 به پایان رسید تا پرسپولیس با عبور از میزبان لیگ دویی خود راهی مرحله بعد شود. در دیگر دیدارهای دیروز، شهرداری بردسکن 3-0 در خانه خود مغلوب خوشه طلایی ساوه شد و ملوان هم 2-1 ویستا توربین تهران را از پیش رو برداشت.
اتحاد کامیاران پس از تساوی بدون گل با قشقایی شیراز، در ضربات پنالتی 9-10 به این تیم باخت. آلومینیوم اراک هم پس از تساوی بدون گل، در پنالتی ها 5-4 هوادار را برد و استقلال ملاثانی هم پس از تساوی بدون گل برابر شاهین بندر عامری بوشهر در ضربات پنالتی 4-3 شکست خورد و حذف شد.