خطیب زاده: هیچ طرح گام به گامی مطرح نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد شرط توقف اقدامات جبرانی ایران در برجام برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکا و راستی آزمایی آن توسط ایران است.
به گزارش «انتخاب»، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با پرس تی وی تاکید کرد: همانطور که بارها به روشنی گفته شده است، هیچ طرح گام به گامی مطرح نیست و سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکاست اعم از آنهایی که ترامپ پس از خروج از برجام مجدد اعمال و یا ابتدائا برقرار کرد و همچنین تحریم هایی که تحت هر عنوان دیگری اعمال کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بدیهی است این رفع تحریم ها باید موثر بوده و مورد راستی آزمایی توسط ایران قرار گیرد.
خطیب زاده همچنین تاکید کرد: توقف اقدامات جبرانی ایران و بازگرداندن آنها تنها متعاقب برداشته شدن همه تحریم‌ها و راستی آزمایی صورت خواهد گرفت.
پیش از این، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است قصد داریم درباره گام‌های ایران که باید برای بازگشت به پایبندی خود به برجام بردارد، گفت‌وگو کنیم. وی گفته هیچ تحریمی را برای برداشته شدن، از پیش اعلام نمی‌کنیم اما یقینا می‌گوییم که گام‌های کاهش تحریمی که آمریکا باید در تبعیت از برجام بردارد هم جزو موارد گفت‌وگو خواهد بود. وی افزوده است درباره گام‌های ایران که باید برای بازگشت به پایبندی خود به برجام بردارد، گفت‌وگو مى کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
سال 1400 برای سینمای ایران چگونه می‌گذرد؟ روزگار سخت آپارات های خاک خورده رضا دهکی آونگ امید «ابتکار» تاثیر به نتیجه رسیدن برجام بر اقتصاد کشور را بررسی کرد حرکت شانه به شانه بازارها با دیپلماسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور: تابستان سختی در بازار اجاره‌بها پیش رو داریم نشست کمیسیون مشترک برجام می‌تواند منجر به رفع تحریم‌ها شود؟ نشانه های روشن برجامی پیوستن تهران به پیمان شانگهای دیگر آرزو نیست شکست واشنگتن و امضای توافق استراتژیک تهران حضور رئیس سابق قرارگاه خاتم الانبیا در انتخابات 1400 با واکنش‌های منفی فراوانی روبرو شد تیر خلاص به کاندیداتوری سعید محمد؟ خطیب زاده: هیچ طرح گام به گامی مطرح نیست روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا: مراسم مذهبی ماه رمضان در مناطق زرد و آبی برگزار می شود دفتر رییس جمهور به ادعای سازندگان پاسخ داد پشت پرده توقف پخش گاندو جزئیات دورکاری کارکنان در مناطق زرد، نارنجی و قرمز توهین به یک نماینده مجلس در جلسه با جهانگیری؟ سخنگوی کاخ سفید: گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران سازنده است