لامبورگینی نمی‌خواهیم، مشکل مرغ و کارت ملی را حل کنید

آفتاب یزد- گروه شبکه: چندی پیش حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان اصولگرا و استاد دانشگاه امام‌صادق(ع) و معاون اشتغال
کمیته‌امداد در یک برنامه تلویزیونی اینترنتی ادعا کرده بود که پنج جوان ایرانی خودرو لامبورگینی در ابعاد جهانی ساخته اند. به دنبال این موضوع او توضیح می‌دهد که چقدر راحت می‌شود در ایران یک کارخانه لامبورگینی راه انداخت. البته این اقتصاددان اصولگرا که زمزمه‌های حضور او در انتخابات نیز مطرح است چندی‌پیش پیشنهاد داده بود زمین‌های کشاورزی کل کشور را جهت ساخت و ساز و تولید به مردم واگذار کنیم تا مشکل اشتغال حل شود. اما عبدالملکی در حالی بحث تولید لامبورگینی را مطرح می‌کند که مسئولان کشور از پس کوچکترین و پیش پا افتاده‌ترین مشکل مردم که همان مرغ است بر نیامده‌اند و هر روز شاهد صف‌های عریض و طویل این ماده غذایی هستیم. یا هنوز نتوانسته‌اند به تصمیمات درستی در خصوص محدودیت‌های کرونایی برسند تا وضعمان به لحاظ کرونا به این شکل نباشد. حال چگونه ایشان صحبت از راه‌اندازی کارخانه لامبورگینی می‌کند. آقای عبدالملکی! بهتر است چنین طرح‌ها و پیشنهاداتی که فقط و فقط برای انتخابات مطرح می‌شود و قابلیت اجرایی ندارد را برای خودتان نگهدارید.
> واکنش کاربران
اکنون این موضوع بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.


یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «تعریف دکتر عبدالملکی از لامبورگینی ماشینی هست که فقط درب‌هایش رو به بالا باز می‌شود».
دیگری نوشت: «از لامبورگینی مدل عبدالملکی خوشم اومد».
کاربر دیگری گفته است: «در آمریکا بسیاراند گاراژهایی که شما پیکان مدل ۴۸ رو می‌برید و آن‌ها ظاهرش رو شبیه فراری و لامبورگینی می‌کنند شبیه آنچه شما درباره خودروی دست ساز جوان ایرانی نوشتید اما اسم این فعالیت خودروسازی نیست!».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «جناب عبدالملکی عزیز من نمیدونم چرا اینقدر روی خودروسازی تاکید دارید ولی اینو میدونم جوانان تبریز لامبورگینی ساختند و دولت محترم هیچ ترتیب اثری نداد، بنده خدایی خودروی برقی ساخت داخل سد رها کرد، چرا واردات رو آزاد نمی‌کنید تا زیاد به مغزتان فشار نیارید».
کاربران دیگر نوشته اند: «عبدالملکی گفته جوانان انقلابی لامبورگینی ساختند. شاید ایشون بتونه بگه چطور لامبورگینی ساختند که در تولید ecu و چند قطعه الکترونیک دیگه خودروی ملی درمانده‌اند؟ چطوره که بهشون سفارش بدهند بدنه کارت ملی را هم بسازند...البته کیت کاتالیست اگزوز خودرو و ایربگ هم بسازند عالی میشه»، «دکتر در این حد اطلاعات نداره که هر خودرو واسه پلاک شدن حدود ۸۰ استاندارد اجباری رو لازم داره؟»، «دوران احمدی‌نژاد یکی از مدیران سازمان محیط‌زیست در جمع محیط‌بانان سخنرانی می‌کرد، گفت: ما برنامه داریم برای گشت در مناطق هلی‌کوپتر در اختیارتون بذاریم. یکی از محیط‌بانان دستش را بلند کرد گفت: آقا به ما پوتین بدید، هلی‌کوپتر نمی‌خوایم!»، «فقط این لامبورگینیایِ تولیدِ داخل زِهِ بغل داره؟! این خیلی مهمه... خطِ قرمز ما ایرونیا زهِ بغلِ ماشینه!»، «دکتر عبدالملکی حتی الفبای اقتصاد رو بلد نیست»، «اینکه یک استاد اقتصاد درباره تولید کارگاهی لامبورگینی اینقدر ساده‌انگارانه نظر می‌دهد دو معنا دارد: یا واقعا متوجه تفاوت‌های تولید در مقیاس «کارگاهی» با تولید در مقیاس «انبوه صنعتی» نیست که در اینصورت باید در علم اقتصاد او شک کرد یا دنبال حرکت‌های عام‌پسند است برای اهداف دیگری».