گرتو سنگ خاره اي من آهنم

خرداد هنوز نيز غم حوادث فراواني را در سينه خود حس مي‌كند. گويي قرار نيست اين ماه بدون حادثه سپري شود. اين‌بار نيز روز هفدهم اين ماه با غصه‌فراوان در تاريخ سرزمين‌مان ماندگار شد و لكه ننگي را بر پيشاني تروريسم جهاني ثبت كرد. ماجرا از اين قرار بود كه حدود ساعت 10صبح روز چهارشنبه، زماني كه نمايندگان مجلس در صحن بهارستان مشغول فعاليت بودند، ناگهان شليك‌هاي مداوم و برخورد پوكه‌هاي خالي با زمين فضاي مجلس را آشفته كرد. گويي بي‌منطقان و افراطيون بعد از انتخابات ميليوني رياست‌جمهوري، فشار فراواني را تحمل كرده و پريشان شده‌اند. آن‌ها در نخستين گام، جمهوريت نظام را هدف گرفتند و سعي كردند امنيت آن‌را زير سوال ببرندتا ايرانيان را به ياد بيانات چند هفته گذشته رهبرمعظم‌انقلاب بيندازند كه در فرمايش خود تبيين كردند، دشمنان در هدف کوتاه مدت خود «برهم زدن امنیت کشور و ایجاد آشوب و فتنه» را مد نظر قرار داده‌اند». اما قدم بعدي دشمنان ملت، اسلاميت نظام بود. آن‌ها به مرقد بنيانگذار كبيرانقلاب اسلامي كه نماد رهبري ديني ايران بود نيز پاتك زدند و سعي داشتند تا اقدامات انتحاري نيز در اين مكان انجام دهند ولي موفق نشدند و با هوشياري يگان حفاظت مرقد مطهر، مجبور به فرار شده و در مكاني دور از بارگاه امام‌خميني(س) به هلاكت رسيدند. اين فلك زدگان عالم فاني كه خود را با پوشش‌هاي مبدل به مجلس‌شوراي اسلامي و مرقد مطهر رسانده‌ بودند، با هدف زير سوال بردن اقتدارنظام و امنيت كشور، به نوعي عمل كردند كه نيروهاي مسئول را غافلگير كنند ولي غافل بودند كه دستگاه‌هاي امنيتي ما هوشيار بوده و با كمترين‌هزينه سعي داشتندجلوي اين اقدامات را بگيرند.
گزارش اقتدار
ساعت به 13 نزديك مي‌شد اما درگيري همچنان ادامه داشت. خبرنگاران از اطراف مجلس صداي تيراندازي را توييت مي‌كردند و دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي، بيانيه‌هايي را براي آرامش خاطر مردم انتشار مي‌دادند. تصاويري از به هلاكت‌رسيدن تروريست‌هاي فاني در فضاي مجازي دست به دست مي شد و كانال‌هاي تلگرامي مدام لحظه‌ها و تصاوير اقتدار نيروهاي امنيتي كشورمان را براي مردم منعكس مي‌كردند. وزارت‌اطلاعات در بيانيه‌هايي از مردم كشورمان مي‌خواست تا اگر مورد مشكوكي را مشاهده كردند با شماره 113 تماس بگيرند و البته شايعه‌اي منتشر شد كه تا حد ممكن از وسايل نقليه عمومي كه تراكم جمعيت در آن‌ها محسوس است، استفاده نكنند. همه نيروهاي نظامي و امنيتي در كنار يكديگر مي‌كوشيدند تا حس امنيت در دل و ذهن مردم باقي بماند.
در ميانه ماجرا بود كه ناجا ،جزییات دو حادثه تروریستی رخ داده در حرم حضرت امام خمینی (س) و مجلس شورای اسلامی را تشریح و تاکید کرد که اوضاع تحت کنترل پلیس است.مرکز اطلاع‌رسانی پلیس به ايسنا اعلام کرد: صبح ديروز تروریست‌هایی قصد ورود به حرم حضرت امام خمینی (س) و کلانتری حرم را داشتند که با ضرب گلوله تک تیراندازان پلیس ناکام ماندند. یکی از تروریست‌ها پس از اصابت گلوله خود را منفجر کرده و در پی این اقدام به کسی آسیب نرسید.تروریست دیگری که اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده بود، با اصابت گلوله‌ای به سرش از پای در آمده و قبل از منفجر کردن خودش تحت کنترل قرار گرفت و از این فرد مقادیری نارنجک و مواد منفجره کشف و ضبط شد.بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، در این میان یکی از ماموران پلیس زخمی شد که حال عمومی وی مساعد است. اين مركز در رابطه با حوادث رخ داده در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: ماموران یگان ویژه پلیس که به نوپو مشهور بودند در محل حضور داشته و در کنار عوامل سپاه وارد عمل شدند.


آماده‌باش فرماندهان
فرماندهان و مقامات ارشد سپاه پاسداران نيز اعم از فرمانده‌كل سپاه و جانشين او،فرمانده نيروي زميني، جانشین ريیس سازمان اطلاعات و رييس سازمان بسيج مستضعفين در همان ساعات ابتدايي وارد مجلس شدند. بنا به گفته برخي با حضور اين شخصيت‌هاي امنيتي و نظامي، دلگرمي خاصي ميان نيروهاي حاضر ايجاد مي‌شود. از سوي ديگر نيز معاون امنيتي وزارت كشور اعلام مي‌كند كه نيروها در سراسر ايران آماده باش هستند تا مشكل ديگري رخ ندهد.
كنترل و حراست بهارستان
برخلاف حرم امام(س) كه عمليات تروريسي به زودي تمام شد، غائله مجلس ادامه داشت و مدام اخبار مختلفي از صداي شليك و انفجار در بهارستان به گوش مي رسيد. خیابان های منتهی به ساختمان مجلس تحت تدابیر شدید امنیتی بودواز عبور و مرور خودروها در خیابان‌هاي منتهی به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می شد. همچنین اجازه تردد عابران پیاده نیز در محوطه مجلس و خیابان های اطراف آن داده نمی شد و فقط آمبولانس‌ها و نيروهاي امنيتي و نظامي در تردد بودند.
محكوميت‌هاي بين‌المللي
در اين حين بود كه خبر از توييت‌هاي مقامات مختلف كشورهاي ديگر و بيانيه‌هاي آن‌ها به گوش مي‌رسيد. بيشتر آن‌ها اين اقدامات تروريستي را محكوم كردند و معتقد بودند براي زير سوال بردن اين نوع فعاليت‌هاي غيرانساني، اروپا و ايران ندارد.
امان از شايعات
در اين بين، شايعات و اظهارات غيركارشناسي، بيش از هر موضوع ديگري افكار عمومي را مشغول به خود كرده‌بود. برخي جريان‌ها با انتشار ادعاهايي سعي مي‌كردند تا افكار خود را به مردم القا كنند كه حقيقت نداشت. اين روند تا جايي ادامه پيدا كرد كه وزارت اطلاعات از مردم خواست تا به شایعات توجه نکنند و تمام اطلاعیه ها از سایت رسمی وآجا منتشر خواهد شد.
در همين بين خبري ا زانفجار و تيراندازي در حرم امام‌خميني(س) نيز منتشر و تكذيب شد و در ادامه، گروگان گرفته شدن همسر دو نماینده مجلس توسط افراد مسلح نيز كه به سرعت در فضاي مجازي منتشر شده بود ، تكذيب شد.
ماجراي نماز در ميان آتش
در همين ميان، نمايندگان كه در صحن مجلس به فعاليت‌هاي خود رسيدگي مي‌كردند، بعد از پايان صحن علني، نماز جماعت را در امنيت برپا كردند ولي درگيري و تيراندازي همچنان ادامه داشت تا اينكه نیروهای ویژه سپاه در یک عملیات ضربتی، موفق شدند تروریست‌ها را در مجلس به هلاکت برسانند.تروريست‌هايي كه در جریان یک درگیری موفق شده‌بودند وارد ساختمان مجلس شده و تعدادی از ماموران محافظ مجلس را به ضرب گلوله به شهادت رسانده و به طبقات فوقانی ساختمان اداری نمایندگان مجلس راه یابد. در درگیری‌های اولیه، یکی از تروریست‌ها ناگهان با خروج از ساختمان مجلس، شروع به تیراندازی در خیابان به سوی مردم می‌کند اما به دلیل اینکه منطقه به محاصره کامل درآمده بود، مجبور می‌شود دوباره به داخل ساختمان فرار کند. تک تیراندازان سپاه نیز در نقاط مختلف موضع‌ گرفته بودند تا شاید بتوانند تروریست‌هایی که از طبقات مختلف در حال تیراندازی به سوی مردم بودند را هدف قرار بدهند.لحظاتی پس از ورود نیروهای ویژه سپاه به ساختمان مجلس، یک تیم از این نیروها موفق می‌شود به طبقات بالایی ساختمان نفوذ کرده و یکی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند. با کشته شدن یکی از تروریست‌ها، دو تروریست دیگر شروع به تیراندازی کور به سوی مردم و کارکنان در بهارستان می‌کنند.نیروهای امنيتي كه در حال رصد دقیق محل اختفای تروریست‌ها در طبقات فوقانی ساختمان مجلس بودند، با تیراندازی کور تروریست‌ها به سوی مردم از پنجره‌های ساختمان، موفق می‌شوند که موقعیت تروریست‌های باقی مانده را شناسایی کنند. نیروها آماده پايان دادن به اين اقدامات تروريستي بودند. سپس موفق می‌شوند خود را به طبقات فوقانی رسانده و در یک لحظه غافلگیرانه، یکی دیگر از تروریست‌ها را پیش از آنکه جلیقه انتحاری خودش را منفجر کند، به هلاکت برسانند.در همین زمان، دو تروریست دیگر که متوجه حضور نیروهای امنیتی در محل و کشته شدن دیگر عضو گروه می‌شوند، جلیقه انتحاری خود را پیش از رسیدن نیروهای ویژه سپاه منفجر کرده و به هلاکت می‌رسند.
براي ايران، كنار يكديگر مي‌ايستيم
با فناي اين تروريست‌ها، ماجراي اقدام عليه امنيت ملي ايران در اين سكانس نيز به پايان رسيد اما جريان‌هاي تكفيري و دشمنان نظام اسلامي هيچ‌گاه از اقدامات ضدبشري خود دست برنمي‌دارند و همه بايد در اين ميان دست در دست يكديگر داده و نگذاريم خون‌هايي كه ريخته شده‌است،پايمال شود.همه بايد بدانيم وقتي امنيت ملي زير سوال مي رود و بر آن خدشه وارد مي‌شود، جناح‌ها و جريان‌ها ضربه نمي‌خورند، بلكه اين ايران است كه زخم مي‌خورد. اميدواريم ديگر شاهد اين وقايع تاسف‌بار نباشيم و دشمناني كه ايران را در مقابله با تروريسم، زير سوال مي‌برند، رويكرد و تفكر خود را تغيير داده و واقعيت‌ها را مد نظر قراردهند.