حادثه تروريستي تهران اقدامي كور و بي‌هدف بود

يكي از مهم‎ترين دلايل حوادث تروريستي روز گذشته در تهران را مي‎توان حضور گسترده مردم در پاي صندوق‎هاي راي و اتحاد ملي موجود در كشور دانست. جمهوري اسلامي ايران بالاترين حضور و مشاركت مردم در پاي صندوق‎هاي راي را در ميان كشورهاي منطقه دارد. آمريكا به عنوان شيطان بزرگ چنين موفقيت‎هايي را بر نمي‌تابد و سعي مي‎كند مانند اوايل انقلاب كه كشور درگير موضوعات تروريستي بود،به خشونت و ترور روي آورده و داعش راكه دستاورد آمريكا و اروپاست وارد ميدان كند.
موفقيت‎هاي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد امنيت و به صحنه كشاندن مردم به پاي صندوق‎هاي راي براي برخي قدرت‎ها گران تمام شده است.
مهم‌ترين مساله اي كه بايد در دستور كار قرار گيرد رهنمود حضرت امام خميني(س) است. زماني كه ما 35ميليون جمعيت داشتيم ايشان فرمودند كه ايران به 20ميليون اطلاعاتي نياز دارد. ما بايد با برنامه‎هاي تلويزيوني و رسانه‎ها تمام مردم را به مردمي آگاه و با اطلاعات پليسي و امنيتي تبديل كنيم تا تك تك آحاد ملت، خود را در مقابل آسيبي كه ممكن است به كشور وارد شود مسئول بدانند.
ما نبايد همه موضوعات امنيت را به نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي محدود كنيم، در اين راستا نياز است تقسيم كاري ميان تمام آحاد مردم صورت گيرد. در اوايل انقلاب كه تروريست‌ها اقداماتي را برعليه امنيت كشور انجام مي‎دادند اقدامات مردمي و گزارش‎هاي آن‎ها بسيار كمك كرد.


بعد از حادثه تروريستي تهران در سطح رسانه‎ها اظهاراتي مطرح شد در خصوص اينكه كدام گروه تروريستي عهده دار اين عمليات بوده است. در اين ميان بيش از هر گروهي نام منافقين و داعش بر سر زبان‎ها بود. اما در همين خصوص بهتر است به دليل جزييات و حواشي پيرامون آن، اطلاع رساني را به منابع معتبر از طرف نيروهاي امنيتي واگذار كنيم و از گمانه زني در اين خصوص پرهيز كنيم.
اينكه ما در آينده دوباره شاهد حملات تروريستي در سطح كشور باشيم بعيد است اما اين موضوع، بدان معنا نيست كه ما از امنيت كشور غافل شويم. ما شب‎هاي احيا و مراسم مذهبي را در پيش داريم كه با تفكرات آن‎ها در تضاد كامل است.
اگر احتمال بروز حادثه تروريستي در روزهاي آينده بسيار كم هم باشد، نبايد به آن بي توجه بود. در اين رابطه سيستم‎هاي امنيتي بايد به گزارش‌ها و تحركات توجه كافي داشته باشند. گسترش فضاي ناامني به نفع كشورمانيست. اگر به فضاي ناامني دامن بزنيم اقدام اشتباهي انجام داديم زيرا ممكن است تمايل دشمنان گستردگي موضوع ناامني باشد.
برخي اقداماتي كه توسط تروريست‎ها صورت مي گيرد بسيار كور و نامعلوم است كه ما بايد با آگاه كردن مردم تلفات و چالش‎‎هاي پيرامون چنين اتفاقاتي را كاهش دهيم. تمام گروه‎هاي امنيتي در كشور بايد با هوشياري تمام تحركات شبه آميز را رصد و حملات احتمالي را خنثي كنند.
از طرفي رسانه‎ها نيز بايد تمام تلاش خود را براي آگاه كردن مردم در بحث‎هاي امنيتي به كار گيرند زيرا در برخي اوقات، گروه تروريستي با راه اندازي يك شايعه در جمع و يا اقدامي مشابه، موجب وارد شدن آسيب به يك جمعيت زياد مي شود بدون اينكه اقدام نظامي انجام دهد.