تا انتخـــابات 1400

- سعید جلیلی: پاسخ‌های معتبر درحوزه های مختلف داریم
- رئیسی: بازار را  دستوری و پشت اتاق‌های دربسته  نمی‌شود اداره کرد
- رضایی: آمده‌ام اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهم
- زاکانی، روح الله متفکر آزاد  را به عنوان رئیس و مالک شریعتی را به عنوان سخنگوی ستاد  خود منصوب کرد


- قاضی‌زاده: دولت من همه تحریم‌ها را خنثی خواهد کرد. باید همکاری‌های اقتصادی با همسایگان را گسترش دهم
- مهرعلیزاده : ‏نمی‌شود ادعای دینداری کرد و ‎جریان حذف دیگران را ترویج نمود!
- همتی: من صدای معترضان به وضع موجود هستم

گروه سیاسی/ تبلیغات رسمی انتخاباتی 7 کاندیدای تأیید صلاحیت شده شورای نگهبان از ساعاتی پس از اعلام اسامی‌شان آغاز شد. به نظر می‌رسد شعارها و وعده‌های اقتصادی محور اصلی تبلیغات انتخاباتی نامزدها را به خود اختصاص می‌دهند. تا آنجا که سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و کاندیدای اصلی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تبلیغات آشکار انتخاباتی خود را با حضور در جمع کسبه بازار و برگزاری نشست با جمعی از فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آغاز کرد.
به گزارش فارس، رئیسی با بیان اینکه نباید طوری عمل شود که یک روز جوجه‌های یک روزه کشته شوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، گفت: اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مشکلات را دارد.
او در این باره افزود: پیشرفت اقتصادی یکی از مسائل مهم کشور و دغدغه‌های اصلی مردم است و امروز در مسائل اقتصادی اول شناخت مسأله و دوم شناخت راهکارهای حل مسأله و سوم تعیین اولویت‌ها و چهارم در میدان اقدام میدان داری کردن را مهم می‌دانم.
رئیسی با تأکید بر اینکه بازار را «دستوری و پشت اتاق‌های دربسته» نمی‌شود اداره کرد، گفت: من یک مدیر میدانی هستم و اولین نشستم در سفرهای استانی با تولیدکنندگان بوده است و شعار تولید باید مسأله اول باشد و به همین دلیل به قضات و دادستان‌ها «دستور دادم که تولید باید در اولویت باشد و تولید نباید دچار وقفه شود.» رئیسی در پاسخ به سؤالی در مورد ارتباط با دنیا هم گفت: ما به تعامل با همه دنیا برای حل مسائل اقتصادی باور داریم و کشورهای منطقه باید در اولویت باشند و با دنیا نیز در ارتباط باشیم. رئیسی بعد از این نشست هم در بازار تهران حضور یافت و رودر رو با تعدادی از مردم گفت‌وگو کرد.
قاضی‌زاده‌ هاشمی: «دولت سلام» تحریم‌ها را خنثی می‌کند
امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی دیگر کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری هم در نشستی خبری به تشریح برنامه‌ها و شعارهای مورد توجه دولتش پرداخت. او که شعار دولتش را «سلام» اعلام کرده، گفت: باید سلاح اقتصادی را قوی و برنده کنیم چون وجود یک نوع دفاع کافی نیست خیلی از کشورها بودند که دارای قدرت نظامی بودند ولی از آنجا که در حوزه اقتصادی و اجتماعی ضعیف بودند مجبور شدند از قدرت نظامی خود نیز صرفنظر کنند، باید تمام روابط دولتی و اقتصادی را در یک اتاق شیشه‌ای و جلوی اصحاب رسانه و ملت ایران قرار دهیم.
به گزارش تسنیم، او در بیان دیدگاه‌هایش گفت: «دولت سلام همه تحریم‌ها را خنثی خواهد کرد. ما ملت بزرگ و قدرتمند هستیم و دوستان بسیار خوبی در دنیا داریم. اگر روابط خوبی با دوستان و برادران ما برقرار شود دوستان ما اطمینان خاطر کسب می‌کنند که دوستی ما واقعی است نه مقطعی. بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید همکاری‌های اقتصادی با همسایگان را گسترش دهیم.»
او در این نشست گفت که مشکل بورس را می‌شود  ظرف تنها سه روز و با «یک دستور حکومتی از رئیس جمهوری» حل کرد. قاضی‌زاده‌ هاشمی همچنین گفت که تا پایان کار انتخابات در صحنه می‌ماند.
رضایی: آمده‌ام اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم
به گزارش ایرنا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در حساب توئیتری خود با بیان اینکه «پیمان می‌بندم که تمام تلاش خویش را در جهت احیای اقتصاد و خروج کشور از دور باطل مدیریت ناکارآمد به کار گیرم»، افزود: «باید مردم‌سالاری اقتصادی را احیا کنیم و کشور را از شر تبعیض و فقر نجات دهیم.»  رضایی با این ایده که می‌خواهد رئیس‌ جمهوری همه مردم باشد و نه رئیس جمهوری یک جناح خاص، افزود: «بیش از 20 سال است که درباره معیشت مردم و آینده اقتصاد ایران هشدار می‌دهم. در تدوین و ابلاغ سیاست‌های اقتصادی کشور مشاوره دادم. دولت‌ها کاری نکردند. این بار آمده‌ام تا با کنار گذاشتن هر ملاحظه‌ای، با اراده یکایک شما ملت ایران، اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم.»
همتی: صدای مردم معترض به وضعیت موجود هستم
عبدالناصر همتی دیگر نامزد انتخابات هم در گفت‌وگویی با بیان اینکه دغدغه اصلی من اقتصاد کشور و معیشت مردم است، اظهار کرد: شرایط اقتصادی مردم اصلاً خوب نیست و من معتقدم می‌شود این مسائل را حل کرد. به گزارش ایسنا، وی افزود: برای اقتصاد برنامه دارم و مطمئنم که قابل تحقق است و حتماً با یک تعامل جدی، عقلانیت درست و کارآمدی دولت می‌توانیم به آن برسیم.
همتی با تأکید براینکه من به عنوان یک صدای سوم آمدم، گفت: من می‌خواهم صدای بخش اعظم خاموش مردم باشم که به وضعیت موجود اعتراض دارند و مطمئن هستم که می‌شود مشکلات مردم را حل کرد. من مطمئنم از داخل خانه تا کل دنیا با تعامل می‌توان مشکلات بسیاری را حل کرد. همتی یادآور شد: یکی از دلایل ناموفقیت ما در اقتصاد همین نداشتن تعامل لازم چه در بین مردم چه در میان نیروهای سیاسی و چه در بین نهادهای مختلف و چه در ارتباط با کشورهای مختلف است و می‌شود بسیار سریع اقتصاد کشور را جمع و جور کرد.
تعیین رؤسای ستادهای زاکانی و مهرعلیزاده
روز گذشته دو نفر از کاندیداها که گویا تا پیش از اعلام اسامی تأیید صلاحیت شدگان فعالیت انتخاباتی ستادی چندانی نداشتند برای ستادهای انتخاباتی شان رئیس تعیین کردند. به گزارش تابناک، روح الله متفکر آزاد، نماینده مجلس و دانشیار دانشگاه تبریز و مالک شریعتی، نماینده مجلس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه نیرو به عنوان رئیس و سخنگوی ستاد انتخابات علیرضا زاکانی تعیین شدند. محسن مهرعلیزاده نیز عباس معینی را به ریاست ستاد انتخاباتی‌اش برگزید.
مهر علیزاده همچنین در توئیتی و در واکنش به رد صلاحیت دیگر نامزدها نوشت: « ‏نمی‌شود ادعای دینداری کرد و ‎جریان حذف دیگران را ترویج نمود!»
سعید جلیلی هم دیروز در توئیتی نوشت: « پاسخ های معتبر درحوزه های مختلف داریم و درصورت انتخاب مردم از روز اول آنها را عملیاتی خواهیم کرد، نه آنکه پس از شروع کار تازه بخواهیم برنامه ریزی کنیم.»