ریاست جمهوری از مهم‌ترین انتخابات کشور است

رئیس جمهوری صبح روز گذشته، در نخستین ساعات آغاز رأی‌گیری برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با حضور در وزارت کشور رأی خود را به صندوق‌ها انداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی سپس از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات وزارت کشور بازدید کرد.
او پس از انداختن آرای خود به صندوق‌ها، انتخابات ریاست جمهوری را از مهم‌ترین انتخابات کشور دانست و از مردم درخواست کرد که به مشکلات و مسائلی که در مراحل قبل از ثبت‌نام نامزدها تاکنون وجود داشته توجه نکرده و با حضور در پای صندوق‌های رأی به نامزد مورد نظر خود رأی دهند.
رئیس جمهوری تأکید کرد: مردم ما بخوبی می‌دانند که این انتخابات برای سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی چقدر اهمیت دارد و ای کاش هیچ مشکلی از روز ثبت‌نام نامزدها تا امروز نداشتیم.


روحانی با اشاره به اجرای بدون تأخیر انتخابات و در زمان تعیین شده، گفت: در گزارشی که وزیر کشور ارائه کرد از لحاظ امنیت در سراسر کشور حتی یک مورد ناامنی وجود ندارد و این بسیار ارزشمند است.
رئیس جمهوری افزود: از لحاظ مراعات حفظ سلامت مردم نیز همه پروتکل‌های بهداشتی در همه حوزه‌های انتخاباتی رعایت می‌شود و همچنین مرحله به مرحله و قدم به قدم به سمت الکترونیکی شدن انتخابات پیش می‌رویم.
روحانی گفت: امروز (جمعه) در سراسر کشور و در استان‌های مختلف لحظه به لحظه مشخص است که چه تعداد در انتخابات شرکت کرده‌اند و احراز هویت نیز از طریق سیستم الکترونیکی بخوبی درحال انجام است و شمارش آرا نیز در برخی مراکز استانی به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات الکترونیکی شود که این موضوع در شفافیت بسیار تأثیرگذار است.
رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اختیارات و مسئولیت‌های وسیع و سنگین مشخص شده در قانون اساسی برای رئیس جمهوری، از مردم تقاضا کرد پای صندوق آرا رفته و به فرد مورد نظر خود در میان نامزدهای انتخابات رأی بدهند. روحانی تصریح کرد: ای کاش هیچ مشکلی در روز ثبت‌نام نداشتیم و شاهد حضور بیشتر مردم بودیم.
روحانی با تأکید بر اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی گفت: در دنیا چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان قرار دارد و یکی از آن کشورها ایران است.
رئیس جمهوری با اشاره به نگاه جهانیان به صندوق رأی و صف‌های مردم در انتخابات ایران، گفت: با حضور خود در پای صندوق‌های رأی کاری کنیم که دوستان و علاقه‌مندان به این سرزمین در سراسر جهان خوشحال و دشمنان مأیوس شوند. روحانی ابراز امیدواری کرد که مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود بخوبی عمل کنند و نحوه برگزاری و حضور مردم به گونه‌ای باشد که در پایان انتخابات همه خوشحال باشند.
رئیس جمهوری در ادامه با توصیه به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در سراسر کشور، اظهارکرد: از همه عزیزان می‌خواهم که حفظ سلامت مردم در همه مراحل را مورد توجه قرار دهند و با دقت مراعات کنند تا مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید و در کنار آن نسبت به حفظ آرای مردم نیز توجه جدی داشته باشند تا خدای ناکرده حتی یک رأی هم جابه‌جا نشود همانطوری که در همه انتخابات اینگونه بوده است و باید حق‌الناس حفظ شود.
واعظی: حمایت مردم اقتدار و همبستگی ما را نشان می‌دهد
رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز روز گذشته با حضور در شعبه حسینیه جماران، آرای خود را به صندوق‌های اخد رأی انداخت. به گزارش ایرنا، محمود واعظی پس از انداختن آرای خود در صندوق‌ها، روز انتخابات را روز بسیار مهمی برای چهار سال آینده کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که مردم عزیز بیش از گذشته در این شرایط بسیار حساس داخلی و خارجی احساس مسئولیت کنند و حضور گسترده‌تری در پای صندوق‌های رأی داشته باشند و بدانند که کشور متعلق به خودشان است.
او با بیان اینکه مردم برای توسعه، صلح و آرامش کشور و آینده فرزندان‌شان باید خودشان تصمیم بگیرند، اظهارکرد: دموکراسی را از چهل سال پیش آغاز کردیم و گام به گام پیش می‌رویم. ممکن است نقص‌هایی باشد اما هیچ‌گاه نباید با صندوق رأی قهر کنیم و نباید ناامید شویم.‌
رئیس دفتر رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه تا امروز در این چهل سال گذشته آنچه به دست آمده از صندوق رأی بوده است، تصریح کرد: حضور گسترده مردم علامت خوبی از نظر داخلی است به این معنا که انسجام و وحدت داخلی حفظ می‌شود و کسی که رئیس‌جمهوری می‌شود، بیشتر احساس مسئولیت کرده و برای حل مشکلات تلاش بیشتری می‌کند.
واعظی با بیان اینکه حمایت مردم اقتدار و همبستگی ما را نشان می‌دهد که در این شرایط مهم است، اظهارکرد: ما دشمنانی مانند رژیم صهیونیستی و امریکا داریم که حضور گسترده مردم توطئه‌های آنها را خنثی می‌کند.
او همچنین با بیان اینکه مذاکرات وین نتایج خوبی داشته است و مذاکرات بخوبی در حال انجام است، اعلام کرد: بعد از انتخابات موضوعات مهم بین‌المللی حل خواهد شد و مردم آینده بهتری از نظر رفاه و اداره کشور خواهند داشت.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: آخرین تماسی که از وین داشتیم این بود که گام‌های خوبی در این چند روز گذشته برداشته شده و کشورهای1+5، اروپا و چین مصمم هستند و مسئولان‌شان مصاحبه کردند و گفته‌اند با توجه به گام‌هایی که برداشته شده امیدوارند آنچه  باقی مانده هم برطرف کنیم و تحریم‌ها برداشته شود.