شعبده‌باز «عصر جدید» حکم گرفت

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، زیرمجموعه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حکمی، سعید فتحی‌روشن را به‌عنوان «پیام‌آور مغز و شناخت» معرفی کرد.
سعید فتحی‌روشن که سال‌هاست در حوزه منتالیسم به‌عنوان شاخه‌ای از شعبده که با کارکرد ذهنی مرتبط است، فعالیت می‌کند، در حکمی از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به‌عنوان «پیام‌آور مغز و شناخت» معرفی شد.
فتحی‌روشن در فصل اول برنامه «عصر جدید» با مهارت‌هایی در حوزه شعبده و منتالیسم به این برنامه استعدادیابی ورود کرد و با طراحی‌هایی که در نظر گرفت جزو فینالیست‌های این برنامه شد. اگرچه شهرت فتحی‌روشن به واسطه «عصر جدید» صورت گرفت، با این حال فعالیت‌های خود را در حوزه برنامه‌سازی و دیگر کارهای مرتبط با ذهن ادامه داد. او سال گذشته در رویدادی که از طرف یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری با توجه به «هفته آگاهی مغز» برگزار شد، حضور یافت و امسال به واسطه فعالیت‌های جدید خود از ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حکم گرفته است. با تصمیم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، سعید فتحی‌روشن به عنوان «پیام‌آور مغز و شناخت» در سال‌جاری منصوب شده است. این ستاد، فتحی‌روشن را در راستای ترویج و ارتقای دانش علوم‌شناختی در جامعه و گسترش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار، عملکرد و توانمندی‌های مغز معرفی کرده است. «هفته آگاهی از مغز» یک کمپین جهانی برای ایجاد و ارتقای علاقه‌مندی عمومی و حمایت از مطالعات مغز است که هر ساله در ماه مارس برگزار می‌شود. مشارکت‌کنندگان در این کمپین با انجام فعالیت‌های ابتکاری خود سعی دارند شگفتی‌های مغز و اثرات عمیق علوم این حوزه را در زندگی روزمره ما نشان دهند. هفته آگاهی از مغز سال گذشته برای ششمین سال متوالی با شعار «مغزت رو بشناس» در کشور برگزار و رویدادی آنلاین تحت عنوان «مغز شعبده‌باز» و متخصصان این حوزه به اجرا درآمد و سعید فتحی‌روشن نیز از جمله افراد حاضر در این مراسم بود.