کیوسک 28 ژوئن

گاردین

«نخست‌وزیر هنوز باید به پرسش‌های بسیاری درباره هنکاک پاسخ دهد»؛ این تیتر گزارش اصلی گاردین است؛ غائله وزیر بهداشت انگلیس همچنان صفحات نخست بیشتر روزنامه‌های انگلیسی را تسخیر کرده است.

سر کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر، گفته بوریس جانسون پس از استعفای مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، هنوز باید به پرسش‌های بسیاری پاسخ دهد و استعفا پایان ماجرا نیست!

تصویر اصلی هم جانشین هنکاک را نشان می‌دهد: «ساجد جاوید».



مت هنکاک روز شنبه استعفا کرد، دلیلش هم لو رفتن تصاویری بود که برای وزیر و دستیار ارشدش، جینا کولادانجلو، مایه شرمساری شد. نشر تصاویر «بوسه به وقت کرونا» و درنوردیدن «فاصله اجتماعی» آن هم با نقش‌آفرینی سران بهداشت کشور! باعث شد هنکاک وزارت را ببوسد و کنار بگذارد، اما حالا او باید بگوید دوست دوران دانشجویی‌اش، یعنی همان دستیار ارشد، چگونه و چرا در وزارتخانه او استخدام شده است و این رشته سر دراز دارد…

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست بر حادثه فرو ریختن مجتمع مسکونی میامی متمرکز است با تصویری از جست‌وجوی  آوار برای یافتن مفقودان در روز یکشنبه که همراه شده است با این تیترها: «همزمان با کاوش نیروهای امدادی، جست‌وجو برای علت حادثه هم افزایش می‌یابد»؛ «برای برخی از خانواده‌ها، امید به معجزه در حال محو شدن است» و «آمار مرگ در حادثه مجتمع مسکونی بالا می‌رود».

«معمای همه‌گیری در فیلادلفیا» تیتری دیگر است است درباره شکاف نژادی در واکسیناسیون در آمریکا. این روزنامه گفته شکاف نژادی در کمپین واکسیناسیون کشور ادامه دارد. آمارهای فدرال نشان می‌دهد شهرستان‌هایی که درصد بالاتری از ساکنان آنها سیاهپوست هستند، دارای کمترین میزان واکسیناسیون در کشورند!

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویوک‌تایمز با این توضیح همراه است: «دعا خواندن در روز یکشنبه در نزدیکی محل فروریختن مجتمع مسکونی در منطقه سرفساید، شهر میامی، ایالت فلوریدا. بیش از 150 نفر مفقودند».

گزارش اصلی هم با تیترهای «خانواده‌ها امیدوارند، دعا می‌خوانند و خود را برای بدترین اتفاق آماده می‌کنند»؛ «سرنخ‌های تازه نشان می‌دهد فروپاشی از پایین‌ترین بخش ساختمان شروع شده است» و  ممکن است نیاز به بررسی طولانی باشد» حادثه فروریختن مجتمع مسکونی میامی را واکاوی کرده است.

«بومیان آمریکایی بیشترین لطمه را از تغییرات اقلیمی می‌بینند» تیتری است که توضیح داده از آلاسکا تا فلوریدا، بومیان آمریکا با چالش‌های شدید اقلیمی روبه‌رو هستند، جدیدترین تهدید در تاریخ با مشخصه سختی، جا‌به‌جایی و نابسامانی.