سردار حاجی زاده: با استقرار دولت جدید می‌توانیم برای نخستین‌بار دولت اسلامی را شکل دهیم

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه در مقطعی که مبارزه با داعش آغاز شد ما مثل الان اطلاعی نداشتیم که چه اتفاقی در حال وقوع است، گفت: آن روز شرایط فتنه بود، و به‌علت ابهام‌هایی که وجود داشت تصمیم گیری در این زمینه بسیار سخت بود و یکی از نکته‌هایی که بسیار اهمیت دارد، تصمیم رهبر معظم انقلاب در ورود به‌این عرصه و جنگیدن در مبدا داعش و گروه‌های تکفیری بود.
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری ها، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در آیین سالگرد شهادت ابراهیم رشید از شهیدان مدافع حرم، در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم، عنوان کرد: داعش با محوریت و پشتیبانی آمریکا و پشتیبانی انگلیسی و اسرائیلی و پشتیبانی مالی عرب‌های مرتجع شکل گرفت، خود آن‌ها این را اقرار کردند و نیازی به تحلیل ما نیست.
حاجی‌زاده ادامه داد: همان‌گونه که ویروس کرونا از یک جای کوچکی در چین آغاز شد و سراسر جهان را درنوردید و تا قاره آمریکا رسید، ویروس داعش نیز در اندیشکده‌های آمریکایی شکل گرفت و برنامه آن‌ها این بود که سراسر کشورهای اسلامی و اُمت اسلام را فرابگیرد.
وی افزود: ما منشا ویروس کرونا را نمی‌توانیم قضاوت کنیم که چه بود؟ ولی داعش دست‌ساز اندیشکده‌های آمریکایی بود و بنا بود این جنگ مذهبی به‌صورت فراگیر در کل منطقه و بلکه جهان توسعه پیدا کند.


حاجی‌زاده تصریح کرد: بد نیست، تاریخ را مرور کنیم، ما اولین شهیدانی که در سوریه تقدیم کردیم، آن روزها نمی‌دانستیم این‌ها را تحت چه عنوانی تشییع کنیم، بگوییم این‌ها کجا شهید شدند، برای چه این‌ها را اعزام کردیم، هدف ما چه بود؟
وی افزود: آن روز فقط این نبود که داعش را درست کنند، بلکه پشت سر آن، شبکه‌های پرتعداد تبلیغاتی و رسانه‌ای جهان این را همراهی می‌کرد و کسی نیز قبول نداشت ما از ایران بخواهیم با داعش مقابله کنیم.
وی اظهار کرد: ویروس داعش خیلی سریع سراسر سوریه و بخش‌هایی از عراق و حتی لیبی را فراگرفت و مردم مظلوم لیبی با ثروت‌های فراوانی که در حوزه نفت و انرژی دارند، زیرساخت‌های آن‌ها از بین رفته، درگیر جنگ داخلی هستند و فقر سراسر کشورشان را فراگرفته است.
وی افزود: درایت و فرماندهی سردار سلیمانی و همراهان ایشان، کسانی از جنس شهید ابراهیم رشید و شهیدان زیادی که در این راه تقدیم شد، این‌ها تشخیص دادند و ایستادگی کردند و امروز شاهد این امنیت هستیم‌.
این مقام عالی‌رتبه سپاه تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها برای منطقه نقشه داشتند و همچنان نیز نقشه دارند گفت: متاسفم که برخی از مسئولان می‌گویند از کلمه دشمن بدم می‌آید، برای چه باید بگوییم دشمن؟ مثل این می‌ماند که اگر به آمریکا نگوییم دشمن آن‌ها با ما دوست می‌شوند و دشمنی‌ها از بین می‌رود.
وی تاکید کرد: آنها دشمن هستند، چه جنگ می‌خواهیم بکنیم، می‌دانیم با دشمن می‌جنگیم، چه مذاکره نیز می‌کنیم، بفهمیم با دشمن مذاکره ‌می‌کنیم، نباید فریب بخوریم.
وی ادامه داد: اینها دشمن هستند و برای منطقه نقشه دارند، فکر نکنید مشکل داعش و گروه‌های تکفیری حل شد و همه مشکل‌ها مرتفع شده، نه آن‌ها هرروز نقشه می‌کِشند، یک روز با حضور در یک کشور و یک روز با ترک آن کشور آنجا را به هم می‌ریزند، هر جور بتوانند، عمل می‌کنند، دنبال این هستند منطقه را در سیطره خودشان داشته باشند.
وی بابیان اینکه آن‌ها به دنبال ‌معادن عظیم انرژی و گاز در کشورهای افغانستان و ایران هستند و دست‌بردار نیز نیستند، افزود: الآن آمریکایی‌ها در سوریه آمدند در شرق فرات پایگاه زدند و حضور دارند، آیا دولت سوریه و یا مردم آن از این‌ها دعوت کرده است؟ همین چند وقت پیش در سوریه انتخابات شد و مردم با حضور حداکثری آمدند و رئیس‌جمهور خود را انتخاب کردند، شما چرا در شرق فرات پایگاه زدید؟
وی خاطرنشان کرد: آن‌ها دنبال تجزیه این منطقه هستند، این رودخانه فرات که حائل شده در این منطقه، این‌ها دنبال مستقل کردن و تجزیه کشور سوریه هستند، این‌ها دنبال تجزیه عراق و ایران و کشورهای دیگر هستند، برای منطقه نقشه دارند، به لطف و برکت انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و این شهیدان و همچنین هدایت و رهبری معظم انقلاب، خیلی هزینه کردند ولی تیرشان به سنگ خورده، موفق نشدند و ازاین‌به‌بعد نیز موفق نخواهند شد.
حاجی‌زاده گفت: در روزها و هفته‌های آینده با استقرار دولت جدید بتوانیم برای نخستین بار دولت اسلامی را شکل بدهیم، نیروهای خدوم و کارا روی کار بیایند و همان‌گونه که در حوزه دفاع به این توانمندی رسیدیم، در حوزه‌های دیگر نیز با کمک یکپارچه ملت ایران بتوانیم، این تحول عظیم را در کشور به وجود بیاوریم، فقر را ریشه‌کن و مشکل تولید، اشتغال و ازدواج را حل کنیم.
سردار حاجی‌زاده بیان کرد: این توطئه‌هایی هم که می‌کنند قطعاً با شکست مواجه خواهد شد ولی ما تکلیف داریم که قدردان این شهیدان، جانبازان و ایثارگری‌ها باشیم و مسائل را خوب تشخیص بدهیم و دقت کنیم و اگر این اتفاق بیفتد از همه موانع چنانچه تا امروز عبور کردیم ازاین‌به‌بعد نیز عبور خواهیم کرد، آینده امیدوارکننده است و شرایط بهتر خواهد شد و از بسیاری از مشکل‌ها که عمدتاً اقتصادی است، عبور می‌کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
به دنبال پیک پنجم کرونا، بار دیگر فعالیت‌های فرهنگ و هنری تعلیق شدند کمر خمیده سینما و تئاتر در جنگ با کرونا محمد یوسفی آرامش کاسبان تحریم و گزارش مجله فوربز وام ودیعه مسکن کرونا با چه شرایطی پرداخت می‌شود؟ مستاجران در صف وام ۷۰ میلیونی مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد: اتوبوس خبرنگاران ۷ سال به نمایندگی مراجعه نکرده بود رهبر مرموز هیئت تحریر الشام «ابومحمد الجولانی» کیست؟ بیرون آمدن شورشی مرموز از پشت نقاب اظهارنظر جدید وزیر خارجه سعودی درباره گفت‌وگوهای دوجانبه با ایران استقبال ریاض از مذاکره با تهران «ابتکار» راهکارهای افزایش ارزش پولی ملی را بررسی کرد صفرهای کم ارزش؛ سفره های خالی تاکید ابراهیم رئیسی بر استفاده از تجارب گذشته دیدار جمعی از وزرا و مسئولان با رئیس جمهوری منتخب روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا: شرایط واکسیناسیون روز به روز بهتر می‌شود سردار حاجی زاده: با استقرار دولت جدید می‌توانیم برای نخستین‌بار دولت اسلامی را شکل دهیم شهریاری هشدار داد مرزهای استان سیستان و بلوچستان بسته شود