زلزله در کاخ سفيد


«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا پس از بازگشت از سفر ۹ روزه خود به «رينس پريباس» رئيس کارکنان کاخ سفيد اعلام کرده که بايد تا پيش از تاريخ ۴ جولاي يعني روز استقلال آمريکا از سمت خود کناره گيري کند.
به گزارش مهر به نقل از نيوزويک، به گفته منابع مطلع دليل تصميم ترامپ براي اخراج پاريباس اختلاف عملکرد وي با «کوري لواندوفسکي» مدير کمپين انتخاباتي ترامپ و «ديويد بوسي» معاون لواندوفسکي، بوده است.
گويا اختلاف نظر اين افراد به دليل تحقيقاتي بوده که در مورد دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا در حال انجام بوده است.
از سوي ديگر روزنامه اينديپندنت اعلام کرد که اقدامات «رابرت مولر» رئيس سابق اف بي اي که بازرس ويژه رسيدگي به پرونده اتهامات در خصوص دخالت روسيه در انتخابات آمريکا شده، سبب گشته تا ترامپ در انديشه اخراج وي نيز باشد.


يک منبع نزديک به رئيس جمهور هم در اين خصوص گفت: دونالد ترامپ در تلاش است اقدامي‌مثل اخراج رابرت مولر را انجام دهد. اما همه به او توصيه کرده‌اند که چنين کاري را انجام ندهد.
ليندسي گراهام، سناتور جمهوريخواه ايالت کاروليناي جنوبي اعلام کرد: اين يک فاجعه خواهد بود. هيچ دليلي وجود ندارد که مولر اخراج شود. او چه کار کرده است که بايد اخراج شود؟رابرت مولر در سال ۲۰۰۱ از سوي جورج دبليو بوش به عنوان رئيس اف بي آي انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۳ در همين سمت خدمت کرد. پس از آن به عنوان رئيس بخش تحقيقات اف بي آي در خصوص دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا انتخاب شد.