اجراي تعهدات مندرج در برجام از سوي تهران

سخنگوي سازمان انرژي اتمي‌کشورمان، با اشاره به گزارش اخير آمانو دبير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي‌در ارتباط با فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران اظهار کرد: گزارش اخير آمانو در راستاي گزارش‌هاي قبلي وي در ارتباط با فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران است.
به گزارش خانه ملت، بهروز کمالوندي افزود: اين گزارشات بيانگر اين است که ايران تمام تعهدات خود را به خوبي اجرا کرده و به آنها پايبند بوده است.
وي با بيان اينکه هر کشوري که عضو آژانس است در ارتباط با فعاليت‌هايش گزارش‌هايي تهيه مي‌شود و عموما گزارش‌هايي که در مورد ايران است، برجسته مي‌شود، ادامه داد: آنها وقتي مي‌خواهند گزارش تهيه کنند،‌ آن گزارش را با توجه به گزارش مقامات ايران و همچنين بازديدهايي که از مراکز هسته اي داشته‌اند، ارائه مي‌کنند.
کمالوندي با بيان اينکه گزارش آژانس بيانگر اين است که ايران در عرصه هسته‌اي در کنار اجراي تعهداتش، پيشرفت‌هاي خوبي داشته است، ‌در پاسخ به سوالي که چقدر احتمال دارد آژانس تحت فشار آمريکا قرار بگيرد با توجه به اينکه به نظر مي‌رسد آمريکايي‌ها مي‌خواهند در راه اجراي برجام کارشکني‌هايي ايجاد کنند،‌گفت: آژانس يک سازمان تخصصي و فني است ولي به مانند ديگرسازمان‌هاي بين المللي تحت تاثير فشارهاي سياسي است چرا که قسمتي از بودجه‌اش را اين کشورها تامين مي‌کنند و از ديگر سو بر نحوه تصميم‌گيري و تعيين اعضاي اين سازمان نيز تاثيرگذاري دارند.


وي با بيان اينکه براي جلوگيري از تاثير اين فشارها بايد مذاکرات فني و سياسي را همزمان به پيش ببريم،‌ افزود: آمريکا در آژانس منافع خاص خود را پيگيري مي‌کند، اما بايد در نظر گرفت که کشورهاي ديگري مانند روسيه،‌ چين و کشورهاي اروپايي نيز عضو اين آژانس هستند و يک کشور نمي‌تواند به راحتي تمام خواسته‌هايش را به ديگران تحميل کند.
به گزارش راديو گفت و گو،سخنگوي سازمان انرژي اتمي‌کشورمان، با تاکيد بر اينکه برجام يک قرارداد بين المللي است، ادامه داد: تعامل نسبتا خوبي با آژانس داريم و تک تک گزارش‌هايي که آژانس در مورد فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران ارائه مي‌دهد ارزشمند است و ما براساس منافع ملي و تعهداتي که داريم ،عمل مي‌کنيم و تاکنون به نتايج مطلوبي نيز رسيده‌ايم./