کمک به درمان بيماران، استراتژي تازه بانک ملي ايران است

دکتر محمد رضا حسين زاده مديرعامل بانک ملي ايران گفت: مسئوليت اجتماعي، مفهومي‌نوين است که تاکيد مي‌کند شرکت‌ها، سازمان و نهادهاي مالي، نبايد تنها به دنبال کسب سود باشند.
آنها بخشي از درآمد يا سود خود را به نفع اجتماع مصرف مي‌کنند تا از اين طريق هم برند خود را نمايان تر و هم نفعي فراگير براي جامعه ايجاد کنند. بانک ملي ايران، بانکي «مردمي» است و از اين رو به مسئوليت اجتماعي خود بسيار اهميت مي‌دهد. هيات مديره بانک ملي ايران به اين موضوع توجه خاص دارد و بسته به شرايط جامعه، نيازسنجي‌هاي انجام شده و نيز توانايي مالي بانک، منابعي را به اين منظور در نظر مي‌گيرد.
 به عنوان مثال، هيات مديره بانک براي سال جاري بيش از 62 ميليارد ريال بودجه، به منظور مشارکت در طرح‌هاي عام المنفعه تصويب کرد.
 مشارکت در 30 طرح عام المنفعه از جمله آزادسازي زندانيان غيرعمد ستاد ديه کشور، بازسازي شيرخوارگاه، مساعدت مالي به انجمن خيريه حمايت از بيماران سرطاني، اهداي آمبولانس، ساخت و احداث مدارس، درمانگاه و مسجد در مناطق محروم کشور از اين جمله است.


 در همين راستا، به تازگي و در روزهاي ماه مبارک رمضان، بانک ملي ايران براي آزادسازي زندانيان جرايم غير عمد يک ميليارد تومان کمک کرد.
 بانک ملي ايران به طور مستمر مسائل جامعه را رصد مي‌کند و بسته به نياز، منابع «مسئوليت‌هاي اجتماعي» را به سمت هدف هدايت مي‌کند.
در مقطعي از زمان، نتيجه بررسي‌ها نشان مي‌داد که کشور با کمبود مدرسه رو به روست. از اين رو، بانک ملي ايران پرچم دار احداث مدرسه در کشور شد و به تبع آن بانک‌ها، موسسات مالي و خيرين هم به اين امر مبارک رو آوردند.
 امروزه‌اما شرايط تغيير کرده، به طوري که احساس مي‌شود کشور با کمبود منابع در حوزه پزشکي و بيمارستاني، به خصوص در مناطق محروم رو به روست. امروز افراد بسياري در کشور با آسيب ديدگي‌هاي جسمي‌ناشي از بيماري دست و پنجه نرم مي‌کنند، بدون اين که بتوانند از پس هزينه‌هاي درمان بر آيند.
من به چشم خود شاهد بودم که کودکان حاضر در يک مرکز درمان سرطان، چطور با بيماري درگير بودند، به طوري که هر بيننده اي از مشاهده آن صحنه‌ها آزرده مي‌شد.
هزينه درمان چنين بيماري‌هايي زياد است و متاسفانه بروز آنها در مناطق محروم نيز بيشتر به چشم مي‌آيد. از اين رو بانک ملي ايران در دوره جديد، تمرکز خود را بر اين موضوع قرار داده و تلاش مي‌کند سهم خود را در ايفاي مسئوليت اجتماعي، اين گونه ايفا کند.