روش‌های جالب مردم در اعتراض به قطعی‌ها

آفتاب یزد- گروه شبکه: بی‌برقی این روزهای کشور، صدای مردم را درآورده است. آن‌ها به وضع پیش آمده اعتراض دارند که به حق است اما جوابی نمی‌شنوند و همچنان خاموشی‌ها پابرجاست. در این میان برخی از مردم هستند که روش‌های متفاوتی را برای اعتراض به این مسئله انتخاب می‌کنند که گاه تلخ و گاهی هم جالب است. مثلا بیشتری‌ها به اداره برق منطقه و یا استان‌شان مراجعه و مشکلات پیش آمده از قطعی برق را به مسئولان مربوطه بازگو می‌کنند تا شاید کارساز باشد. نمونه بارز این موضوع که به تازگی نیز رخ داده تجمع گروهی از روستاییان خوزستانی در اعتراض به نبود آب و برق در ادارات مربوطه است. چقدر تلخ است دیدن اشک و نگرانی‌های مردمی که می‌گویند ما تشنه‌ایم و چقدر ناراحت‌کننده است که این چنین برای داشتن حق طبیعی‌شان می‌جنگند.
> اعتراض عجیب یک نانوا
از سوی دیگر خاموشی‌ها نیز ضرر زیادی به کسب و کارها زده است مخصوصا
آن‌هایی که با مواد خوراکی سر و کار دارند و لازمه کارشان برق است. حال قطعی برق صدای آن‌ها راهم در آورده است. اما آن‌ها هم روش خود را برای اعتراض به این موضوع دارند. مثل یک نانوا در مریوان. این نانوا برای آنکه نشان دهد که چقدر قطع مکرر و بی‌برنامگی برق به او ضرر رسانده به نشانه اعتراض، خمیرهای خود را در سالن اداره برق مریوان رها کرد! یا نانوای دیگری به سبب آنکه خمیرهای نان در پی بی‌برقی فاسد شده بود مجبور شده بود که نان‌های خود را دور بیندازد. حال این در شرایطی است که مدیران صنعت برق مدام از افزایش مصرف برق سخن می‌گویند و از مردم می‌خواهند مصرف خود را کاهش دهند.


> برق رفت، عروسی به اداره برق منتقل شد
البته در این میان نیز برخی‌ها هم راه جالبی را برای اعتراض به بی‌برقی انتخاب کرده اند. مثلا در شهرستان داراب واقع در استان فارس پس از قطع برق در یک مراسم عروسی، برخی مهمانان به همراه عروس و داماد راهی اداره برق منطقه شدند و با بوق‌های ممتد و البته اندکی حرکات موزون اعتراض خود را به قطعی برق نشان دادند.
> خاموشی بدون برنامه در بخش خانگی
ممنوع شد
به هر حال آنچه که مشخص است اینکه این قطعی‌ها فعلا ادامه دار خواهد بود و مصیبت‌های آن هم تمامی نخواهد داشت. البته وزیر نیرو با حضور در ستاد فرماندهی پیک بار ۱۴۰۰ دستور داد که از این پس اعمال خاموشی بدون برنامه در بخش خانگی ممنوع است. به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان با تاکید براین که نهایت تلاش باید برای جلوگیری از بروز خاموشی در بخش خانگی بکار بسته شود، خاطرنشان کرد: در این روزهای کرونایی اهمیت استمرار تامین برق بیمارستان‌ها و مراکز حساس و حتی خانه‌های مردم بسیار مهم و خط قرمز ماست. اردکانیان افزود: شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور موظف هستند با دقت کافی جداول احتمالی خاموشی را منتشر و به صورت گسترده در رسانه ملی و کانال‌های ارتباطی با مردم منتشر کنند. وزیر نیرو گفت: از این پس، به جز موارد اضطراری، اعمال خاموشی به مردم، بدون برنامه پذیرفتنی نیست و مدیران عامل شرکت‌های توزیع باید به صورت دقیق و منظم برای اجرای آن نظارت کامل داشته باشند. اردکانیان تصریح کرد: مدیران هم با حضور در رسانه‌ها و گفتگو با مردم، ضمن تشریح وضعیت برای آنان،
صدای مردم را نیز بشنوند.