آیا امروز ثبت طلاق در ایران مجاز نیست؟

شهروند| معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تکذیب اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر عدم ثبت طلاق در روز ملی ازدواج (۲۱ تیر)، گفت: «در خصوص عدم ثبت طلاق در روز ملی ازدواج هیچ‌گونه بخشنامه یا ابلاغیه‌ای از سوی این وزارتخانه ارایه نشده است و موافق چنین اقدامی هم نیستیم؛ چراکه منجر به اخلال در امور قضائی مردم می‌شود.»
محمدمهدی تندگویان با اشاره به اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر دستور وزارت ورزش و جوانان برای عدم ثبت طلاق در روز ملی ازدواج (۲۱ تیر)، اظهار کرد: «هیچ‌گونه دستوری از سوی این وزارتخانه در این راستا داده نشده است و هیچ منع قانونی برای ثبت طلاق در روز ملی ازدواج وجود ندارد و ما موافق چنین اقدامی نیستیم.»
او با بیان اینکه در سال‌های گذشته بعضا به صورت نمادین عدم ثبت طلاق در روز ملی ازدواج اعلام می‌شده است، گفت: «از نظر ما انجام این کار در سال‌های گذشته هم درست نبود؛ چراکه اینگونه حقوق و وقت مردم ضایع می‌شود، بنابراین امسال هیچ درخواستی از سوی وزارتخانه در این راستا داده نشده است.»
تندگویان در پایان این را هم گفت که امیدواریم و توصیه می‌کنیم زوجین به حرمت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)  در تصمیم طلاق خود تجدیدنظر کنند تا شاهد کاهش ثبت طلاق در این روز باشیم.



به گزارش «شهروند» ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می‌کرد. در این پیوند پرمیمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.
فاطمه‌زهرا(س) دختر پیغمبر اکرم(ص) و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل‌ترین و شریف‌ترین خانواده‌های قریش بودند. از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می‌برد و به عالی‌ترین کمالات انسانی آراسته بود. شخصیت و عظمت پیامبر اکرم روز به روز در انظار مردم بالا می‌رفت و قدرت و شوکت او زیادتر می‌شد، به همین علت دختر عزیزش زهرا(س) همواره مورد توجه بزرگان قریش و رجال باشخصیت و ثروتمند قرارداشت و هر از چندگاه از او خواستگاری می‌کردند.
اما پیامبر(ص) با خواستگاران طوری رفتار می‌کرد که می‌پنداشتند مورد غضب پیامبر قرارگرفته‌اند. رسول خدا فاطمه را برای علی(ع) نگه داشته بود و مایل بود از جانب او پیشنهاد شود. پیامبر از جانب خدا مأمور بود که نور را با نور به ازدواج درآورد. به میمنت همین ازدواج باشکوه، در تقویم جمهوری اسلامی ایران، اول ذیحجه روز ازدواج نام‌گذاری شده است.