هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکن ملی چقدر است؟

روز گذشته محمود محمودزاده در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه‌وشهرسازی در بخش مسکن و شهرسازی گفت: «ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۰ ماه به طول انجامید و تمام مراحل مورد نظر اعم از برنامه‌ریزی، پروانه ساخت، نظام مهندسی، تعیین پیمانکار و سایر موارد در همین ۲۰ ماه انجام شد.»
معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: «امروز از مجموع ۲۸هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در چند بخش مربوط به پروژه‌های تعاونی‌ها، مشارکت، انبوه‌سازان و پروژه‌های بافت فرسوده است. همچنین یکی از ویژگی‌های طرح اقدام ملی تأمین خدمات روبنایی است.»
او خاطرنشان کرد: «یکی از نکاتی که مورد تأکید رئیس‌جمهوری بوده، استفاده از توان بخش خصوصی بود که بیش از ۷۰هزار واحد در قالب پروژه‌های مشارکتی در حال انجام است که یک‌هزار و ۵۰۰واحد از آنها بهره‌برداری می‌شود و آماده واگذاری خواهد بود.»
محمودزاده گفت: «امروز ۱۶هزار و ۸۸۵ واحد در شهر جدید پرند افتتاح می‌شود. این واحدها از نیمه دوم ۹۸ آغاز شده و متوسط ساخت کمتر از یک‌سال‌ونیم است. متوسط قیمت خرید و ساخت مسکن در پرند مجموع ساخت و خدمات متری ۴میلیون تومان است که در صورت افزوده شدن قیمت زمین متری ۷۰۰هزار تومان نیز افزوده خواهد شد.» او ادامه داد: «بیشتر واحدهایی که امروز افتتاح شد، پروژه‌هایی هستند که در قالب انبوه‌سازی، تعاونی و گروه‌های ساخت در حال انجام است. بدین معنا وزارت راه‌وشهرسازی زمین واگذار کرده است و خود مردم ساخت را انجام داده‌اند.»