موفقیت‌به موقع تیم ملی

ظرفیت‌های نشاط هم در آئین ملی کشورمان و هم در باورها و اعتقادات مذهبی مردم
به شدت وجود دارد که متاسفانه به دلایل متفاوتی
بر روی آن سرکوب گذاشته شده است. یعنی اگر باورها، اعتقادات و آئین‌ها را غبارروبی کنیم درخواهیم یافت که مناسبت‌های نشاط و شادی به وفور وجود دارد ولی یکسری باورهای غلط برخی مردم مانند اینکه می‌گویند زیاد نخندیم چرا که بعد از آن غم به سراغ‌مان می‌آید یا اتفاقی برایمان رخ می‌دهد، باعث سرکوب کردن و درپوش گذاشتن روی مناسبت‌های شادی شده است. این اتفاق مولفه‌ای را تحت عنوان غلبه غم و غصه در رفتار عمومی مردم به وجود آورده است. از سوی دیگر اگر مجموعه‌ای از فیلم‌ها یا سریال‌ها که خوراک فرهنگی افکار ملت ایران است را عمیق بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که بیشتر بار منفی دارد تا نشاط و شادمانی یا تحلیل محتوای رسانه‌ها بیشتر جنبه‌های مخرب غم و غصه را تحریک می‌کنند. باید به این مسئله بسیار توجه کرد که زمانه به گونه‌ای شده که کوچکترین خبر در پستوخانه‌ها هم اگر مطرح شود به سرعت منتشر خواهد شد. یعنی فضای مجازی شرایطی را به وجود آورده است که خبری در خلوتکده‌ای باقی نمی‌ماند، بنابراین باید بسیار مراقب بود. موج‌های استرس زا و اخبار و اطلاعاتی که بیشتر موجبات حزن ، غم و ناراحتی را فراهم می‌کند یک نوع انباشت منفی را در افکار عمومی مردم فراهم کرده که باعث شده آنها مترصد یک بهانه برای ابراز شادی یا تخلیه انرژی‌های منفی باشند. درست بهانه‌ای مثل پیروزی و صعود تیم ملی ایران به جام جهانی.
ما در کشورمان با یک حادثه تروریستی روبه‌رو بودیم که طی آن تعدادی از مردم بی‌گناه که برای رفع مشکلشان در آن روز به مجلس


رفته بودند، به شهادت رسیدند و این مسئله باعث
ناراحتی بسیاری از هموطنانمان در کشور و حتی در دنیا شد. بنابراین برد تیم ملی فوتبال ایران و صعود آن به جام جهانی و حتی موفقیت‌های تیم والیبال کشورمان یک اتفاق به هنگام بود چرا که مردم بعد از آن اتفاق تلخ به دنبال جشن ملی بودند. در واقع این شادی که روز دوشنبه بعد از پیروزی تیم ملی حاصل شد، توانست علاوه بر اینکه فشارهای تلنبار شده
از گذشته را تخلیه کند، اندکی از حزن و غم حادثه تروریستی را نیز به نوعی در جامعه کمرنگ کند. واقعا خدا را شکر که تیم ملی کشورمان موفقیت به موقعی را داشت و توانست این فضای شاد را بعد از آن رنج و ناراحتی‌ها برای مردم به ارمغان بیاورد.